Muzica si branduri

Starcom MediaVest a lansat “Music Personalities”. Acesta este cel de-al saptesprezecelea infografic parte din seria HumanGraphExperience, initiata in februarie 2013, cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si brand-uri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

foto: Dreamstime

 

Tipologii de ascultatori

Printre cele mai ascultate categorii de muzica se remarca sapte care reusesc sa caracterizeze majoritatea romanilor. Astfel s-au nascut tipologiile ascultatorilor de muzica pop, slagare, rock, de club, latino, clasica si manele. Cel mai indragit gen de muzica in Romania este pop/disco, urmat de slagare/muzica anilor ´80-´90, latino, muzica clasica si muzica ambientala.

Ascultatorul demuzica pop nu are o preferinta pentru un anumit device sau canal. El asculta muzica la TV, pe mobil, la calculator sau la radio.

Ascultatorii de slagare/muzica anilor `80 – `90 sunt mai degraba femei, in jurul varstei de 45 de ani. Le place sa asculte muzica in modul traditional, la TV sau la radio. Au cea mai mica rata de prezenta la concerte sau evenimente.

Barbatii cu varsta medie de 36 de ani, concentrati in urbanul mare si mediu si cu venituri pe gospodarie peste medie sunt adesea ascultatorii de muzica rock. Vor asculta muzica in primul rand pe mobil sau online.

Ascultatorii de muzica house/electro au varsta medie de 30 de ani, sunt adeptii noilor trenduri, pe care le si distribuie in randul grupului de prieteni. Sunt aproape tot timpul conectati la o sursa de muzica pentru ca modalitatea lor preferata de a o consuma este online sau prin intermediul telefonului mobil.

Femeile cu varstamedie de 39 de ani, care traiesc in principal in Bucuresti,sunt foarte probabil ascultatoarele de muzica latino. Pentru ele muzica e relaxare, eliberare de stresul de zi cu zi. 51% asculta muzica la TV, in timpce 42% preferaradioul.

Ascultatorii de muzica clasica apreciaza eleganta si stilul.Sunt atat barbati, cat si femei, mai degraba casatoriti si cu varsta medie de 42 de ani. Asculta muzica pe multiple canale: TV, radio sau online si, alaturi de ascultatorii de muzica rock, canta probabil si la un instrument muzical.

Ascultatorii de muzica orientala/manele sunt concentrati in zonele urbane medii sau mici si tind sa aiba venituri pe gospodarie sub medie. Apreciaza lucrurile simple si le place sa se bucure de fiecare moment. Muzica pe care o asculta trebuie sa le vorbeasca, sa le transmita o lectie de viata. Asculta muzica la TV, pemobil sau online.

“Indiferent de genul preferat, muzica este o prezenta constanta in viata romanilor. Ea le ofera relaxare, eleganta, sprijin sau incurajare fiindu-le aproape prin multitudinea de canale disponibile.Pentru brand-uri, muzica poate deschide noi canale de comunicare cu publicul-tinta, de aceea obiectivul nostru a fost sa intelegem mai bine acest obicei de consum si sa vedem toate punctele de contact ale oamenilor cu muzica”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insight, Starcom MediaVest).

Modalitati de consum pentru muzica

Activitatea de a asculta muzica s-a dezvoltat si diversificat in ultimii ani. In zilele noastre, accesul la muzica se intampla prin multiple canale – posturi TV de muzica dedicate sau emisiuni de divertisment cu teme muzicale (VoceaRomaniei, Romanii au Talent), device-uri cum ar fi desktop-uri, tablete si telefoane mobile. Odata cu dezvoltarea tehnologica si cu accesul tot mai larg la internet, noile albume nu mai sunt lansate in primul rand la un post TV, ci in mediul online.

Participarea la concerte

Infografic#17 _HumanGraphExperience_Music PersonalitiesRomanilor le place sa mearga in aceeasi masura la evenimente gratuite si platite. 492.000 de romani au fost la concerte in ultimele trei luni, 81% dintre ei au platit ca sa intre la un concert rock/pop, 33% pentru un concert de muzica clasica si 20% pentru unul de jazz. 54% dintre cei care participa la astfel de evenimente au mers si la concerte pop/rock cu intrare gratuita. Principalele metode de informare pentrucei care merg frecvent la concerte sunt website-urile de divertismentsi Facebook-ul.

Concluziile prezentate in cadrul acestui infografic se bazeaza pe date ale Studiului National de Audienta (valul 12 iunie 2013 – 14 mai 2014) si vizeaza intreaga populatie urbana. Scopul este acela de a intelege in amanunt comportamentul de consum al ascultatorilor care prefera anumite genuri de muzica si al romanilor care merg frecvent la concerte.

Seria de infografice este o initiativa pe termen lung si reprezinta o parte dintre rezultatele de analiza ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agentiei.

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume SMG Worldwide si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania premiata la Cannes, dar si alte festivaluri precum Eurobest, Ador, Portoroz, Effie si Webstock. Cu o experinta de mai bine de un deceniu in industria romaneasca de comunicare, agentia enumera totodata specializari diverse ale departamentelor si oamenilor sai precum Consumer Understanding, Inovatie, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.