Biz Timișoara Business Interviuri

Nicoletta Muscinelli, IKEA Timișoara: Inspirație pentru și din comunitate

17 oct. 2023 4 min

Nicoletta Muscinelli, IKEA Timișoara: Inspirație pentru și din comunitate

Reading Time: 4 minute

Primul magazin IKEA din afara Bucureștiului s-a deschis în iunie la Timișoara. De ce a făcut retailerul acest pas în orașul de pe Bega, care sunt planurile de dezvoltare și implicare în comunitate și cum au primit timișorenii magazinul am aflat de la Nicoletta Muscinelli, Market Manager la IKEA Timișoara.

Magazinul IKEA din Timișoara s-a deschis în luna iunie. Cum au fost aceste luni?

Deși au trecut patru luni de când s-au deschis oficial ușile magazinului IKEA Timișoara, rămân la fel de motivată și entuziasmată ca în ziua în care am întâmpinat pentru prima dată oamenii care locuiesc în regiunea de vest a României. Am fost încântați să descoperim că aproximativ 65% dintre oamenii care au pășit pragul casei noastre erau la prima vizită la un magazin IKEA. Oameni din Brașov și chiar din Maramureș au traversat țara pentru a vizita magazinul nostru din Timișoara. Ce mă bucură și mai mult este faptul că am primit feedback pozitiv din partea clienților noștri, care au avut ocazia să descopere în magazin, la prețuri accesibile, peste 8.300 de produse cu design, funcționalitate și calitate deosebite, precum și delicioasele preparate din restaurantul IKEA.

De ce ați ales ca Timișoara să fie primul oraș în care să vă extindeți în afara Bucureștiului?

În procesul de decizie cu privire la extinderea prezenței pe piață, nu ne-am concentrat doar pe obiectivele de business, ci și pe valorile noastre, astfel încât pentru noi a fost firesc să venim într-o regiune care împărtășește și adoptă valorile umaniste în care eu și colegii mei credem.

Cum credeți că va deveni brandul IKEA o parte activă a comunității timișorene?

Fiind o companie umanistă, ne străduim să construim și să menținem un mediu de lucru care să reflecte diversitatea societății românești, oferind un loc de muncă incluziv, cu șanse egale la recrutare, creștere și dezvoltare pentru toți oamenii, indiferent de vârstă, identitate de gen, naționalitate, religie sau orice altă dimensiune a identității. În plus, ne dorim să contribuim la proiecte care să schimbe în bine viața oamenilor din comunitatea locală.

Spre exemplu, am donat pentru grădinița din Dumbrăvița aproape 1.600 de articole de mobilier și decorațiuni pentru 250 de copii. Mai mult, ne-am alăturat demersului de a ajuta 30 de refugiați beneficiari ai Casei LOGS să-și găsească un cămin sigur și să se integreze în comunitate.

Am reușit să mobilăm patru săli de clasă dedicate copiilor ucraineni la Școala Gimnazială Nr. 2 și Liceul de Artă „Ion Vidu”. În demersul nostru de a asigura un spațiu sigur pentru refugiați, am donat aproape 500 de articole la Centrul de Asistență Socială Timișoara și 200 de articole la Centrul Multifuncțional Aidrom pentru Refugiați, susținut de UNHCR. Am contribuit și la amenajarea unui centru de îngrijire a copiilor, care sprijină familiile de refugiați.

Următorul proiect este Centrul de Tineret Timișoara (FITT), situat în inima orașului și în care ne-am dorit să ne implicăm deoarece se aliniază sistemului nostru de valori – facilitarea educației și formării tinerilor. Pot spune cu mândrie că întreaga noastră echipă de design interior din Timișoara este implicată în acest proiect. Ne propunem să fim în continuare activi în acest domeniu, deoarece dorim să creăm un impact pozitiv în comunitate și să fim un exemplu demn de urmat.

La ce se pot aștepta clienții timișoreni în perioada următoare?

La IKEA, creăm soluții de depozitare de 80 de ani și am observat că, la nivel global, există o nevoie tot mai mare de soluții de depozitare inteligente. Vrem să arătăm cum pot contribui soluțiile de depozitare pentru o viață mai bună, drept pentru care am adus campania Mai mult loc pentru viață în prim-plan în cadrul activităților noastre. Prin această campanie ne propunem să împărtășim idei și soluții creative de depozitare și să organizăm activități atractive pentru clienții noștri.

Clienții noștri vor descoperi însă și mai multe motive de bucurie. În contextul economic actual, marcat de creșterea costurilor de trai, rămânem dedicați misiunii noastre de a oferi o gamă largă de produse de amenajare bine concepute și funcționale la prețuri accesibile pentru cât mai mulți oameni. Din luna septembrie prețurile la peste 300 dintre cele mai populare produse din România scad cu o medie de 17,9%.

Sustenabilitatea este foarte importantă pentru companii. Cum se reflectă acest lucru în strategia IKEA și cum ați implementat strategia de sustenabilitate a companiei în magazinul din Timișoara?

La IKEA, ne propunem să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni și suntem convinși că viața este cu adevărat mai bună atunci când este trăită în mod sustenabil. Pentru a atinge acest obiectiv, dar și ca parte a strategiei noastre Oamenii și Planeta, ne-am luat angajamentul să avem un impact pozitiv asupra climei până în 2030.

Pentru a asigura sustenabilitatea operațiunilor la IKEA Timișoara, magazinul nostru funcționează cu energie regenerabilă, fiind dotat cu 1.750 de panouri fotovoltaice, generând 700 kW de energie electrică. În plus, 40% din apa necesară pentru alimentarea toaletelor și irigații este furnizată de apa pluvială colectată. Necesitățile de răcire, încălzire și ventilație sunt asigurate în proporție de 100% de pompe de căldură. Suntem deosebit de atenți la sortarea deșeurilor. Reciclăm aproape totul, de la lemn până la plastic și sticlă, pentru că deșeurile reprezintă o resursă valoroasă. În prezent, avem 39 de fracții de reciclare și ne propunem ca rata generală de reciclare să fie de cel puțin 90%.

Nu în ultimul rând, ne-am luat angajamentul să reducem risipa de alimente prin diverse metode, cum ar fi: reduceri la produse care sunt aproape de data de expirare, donarea de produse atunci când acestea nu pot fi vândute până la data de expirare, optimizarea activităților cu ajutorul sistemului nostru Food Waste Watcher bazat pe inteligența artificială, dar și multe altele.

Care este atmosfera în rândul colegilor de la IKEA Timișoara? Cum se integrează ei în ecosistemul IKEA?

Cei 300 de colegi de la IKEA Timișoara sunt niște oameni absolut minunați. Sunt dedicați și creativi și cred în viziunea IKEA de a crea o viață mai bună pentru cât mai mulți oameni. Ca să nu mai vorbim de faptul că au o adevărată pasiune pentru amenajarea casei! Echipele noastre se remarcă nu doar prin excelența lor profesională, ci și prin diversitatea lor remarcabilă. Provenind din diverse colțuri ale lumii, inclusiv din Italia, Iordania, Liban, Ucraina, Turcia și nu numai, membrii echipei noastre multinaționale reflectă mozaicul dinamic al societății românești. Iar partea cea mai frumoasă este că împărtășim aceleași valori: avem o dorință puternică de a învăța, ne străduim în mod constant să facem lucrurile mai bine, apreciem simplitatea și bunul simț și suntem hotărâți să fim un exemplu demn de urmat.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

#BizTimișoara este un proiect powered by Vodafone, realizat cu susținerea Asociației Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii
Parteneri: PROFItbi bankIKEA
Mobility Partner: Continental
Sustainability Partner: DM România
Cu sprijinul: Cramele RecașMaresiIulius Town Timișoaraimobiliare.roXCity Towers

Array

Articole pe aceeași temă: