MarComm Publicitate

Nișați pe full-service5 min

31/07/2019 5 min read

Nișați pe full-service5 min

Reading Time: 5 minute

De la trei angajați și un singur client în 2012, prima agenție de community marketing din România, Heist Industries, a ajuns după șapte ani la un business de aproximativ 1,3 milioane de euro, generat de o echipă alcătuită din 35 de oameni.

În toți acești șapte ani, goana nu a fost după premii, ci după premiere, cum a fost și Ghost Radars, un stunt digital făcut de Heist Industries, în 2017, pro bono, pe Waze pentru Poliția Română și care a avut ca scop reducerea numărului de accidente rutiere și a numărului de victime, în perioada Rusaliilor, în cele mai periculoase 30 de zone din România. Campania a câștigat Aur la Internetics, dar nu asta a fost principala reușită, ci faptul că ideea campaniei a dus la reducerea numărului de accidente rutiere cu 13% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Înființată de un copywriter, la bază, Heist este o agenție full-service, cu o mare parte a busine­ssului, de peste 80%, axată pe digital. “Community marketingul e un mod de gândire, un sistem strategic care folosește toate canalele, în moduri mai relevante, mai eficiente și mai de impact. Aplicăm această gândire în funcție de nevoie și de busine­ssul clienților, dar nu facem doar asta. Ne ocupăm și de campanii punctuale, de digital sau 360, facem și strategie și execuție în social media, activări on-site, creare de conținut sau PR”, explică fondatorul agenției, Radu Pilat.

“Ne întrebăm în fiecare zi care e the next big thing. Încercăm tot timpul lucruri noi, căi noi, maniere noi, unghiuri de abordare noi. Heists of the mind. Unul după altul.” –  Radu Pilat, director de creație și Managing Partner, Heist Industries

Echipa Heist a devenit cunoscută în piață mai ales pentru perioada cât a lucrat pentru brandul Burn (2012-2015). De atunci însă au urmat și alte campanii notabile, printre care pagina de Instagram Mega Image România, happening-urile Julius Meinl cu ocazia zilei interna­ționale a poeziei – de la concerte live pe social media alimentate de versurile oamenilor și până la “no phone performances”, un fitness training online pentru Decathlon pe par­cursul căruia au fost consumate un milion de calorii și multe altele.

Primii șapte ani

“Pasul de la angajat la business owner e unul complet blind, oricât de mult crezi că ești pregătit pentru asta. Înainte aveam o singură grijă, aceea să livrez un produs creativ excepțional. Odată cu înființarea Heist, la asta s-au adăugat o grămadă de alte elemente, de la financiar la cash-flow, administrație și până la recrutare, construcția structurii, eficiență și multe altele”, povestește Radu Pilat. Se bucură însă că evoluția Heist a fost una frumoasă și curată. Au existat, bineînțeles suișuri și coborâșuri, dar per total, după șapte ani, încep să se vadă rezultatele modului în care a pus bazele acestui business.

Echipa Heist caută povești de lungă durată, se poziționează ca parteneri ai clienților lor, au construit o structură eficientă, fără să vâneze profituri imediate, ci mai degrabă căutând să-și demonstreze capabilitățile și abia apoi să culeagă roadele. Iar răspunsul tuturor provocărilor și al performanței stă în oameni, spune fondatorul businessului. “Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă a oricărei entități care lucrează în acest domeniu. Asta este cea mai de seamă reușită a acestor șapte ani – o echipă completă, peste 30 de oameni structurați pe toate departamentele de care avem nevoie.”

Agenția este acum una full-service, doar în pri­mii ani a fost vorba de o nișare, venită din mărimea acesteia și din specificul unor clienți mari, axați pe sporturi extreme, muzică electronică și alte teritorii care la prima vedere păreau ușor inaccesibile pu­blicului larg.

Echipa de digital

Lucrurile au evoluat, au crescut, și acum Heist nu mai este nici pe departe o agenție de nișă. Percepția că ar fi o agenție nișată ține oarecum și de noutățile prin care s-a făcut remarcată în piață. Este prima agenție care a mutat comunicarea unui brand exclusiv în social media, pe vremea când nu existau tool-uri de amplificare, a fost prima care a lucrat cu influenceri, înainte ca ei să știe că asta sunt, a fost prima care a făcut reality show-uri ce acopereau festivaluri și erau transmise pe TV și prima care a organizat transmisiuni în direct pentru competiții sportive. Și multe altele.

Primii pe community marketing

Specializarea pe aceas­tă zonă a ajutat Heist să-și consolideze exper­tiza. Agenția are un studio de creare de conținut in-house, astfel că peste 90% din conținutul de social media este original, aplică strategii personalizate pentru fiecare canal, caută noi formate, noi moduri de exprimare, noi rute neumblate. Și rezultatele se văd, în premii și prin noi conturi câștigate.

Echipa de creație

Viitorul

“Suntem gata să pre­luăm orice business, oricât de mare”, spun oamenii de la Heist. Știu cum, au cu ce, știu ce merge, ce nu merge și de ce anume este nevoie în piață. Pentru că și-au dorit ca produsul lor digital să fie cât mai performant, au încheiat un parteneriat strategic cu United Media Services, alături de care livrează campanii integrate, lucrând împreună pe clienți precum: Mega Image, Muller, Regina Maria sau Bic.

Branduri din portofoliu:

Mega Image (digital), Muller Dairy (digital), Desperados (full account), Băneasa Shopping City (digital & BTL), Asirom (digital), Tezyo (ATL/BTL/digital), Julius Meinl Romania (full account), Maide Cereale (full account), Jaguar Land Rover (ATL/digital), Hervis (digital), Uipath (marketing & events), Regina Maria (digital), SD Academy (digital).

Echipa de Client Service

Premii:

Bronze Effie Engaged Communities (Burn, 2016);

Special Award – Best use of Technology for a social cause – Internetics  (Ghost Radars, Poliția Română, 2017)

Gold – Mobile Campaigns (Internetics, Poliția Română, 2017)

Silver – Digital Platforms/Social Media/Social Media pages (Internetics, Mega Image, 2018)

Locul 3 – Best Use of Video (Webstock, Julius Meinl, 2017)

Silver – Digital Platforms/Social Media/Social Media Pages (Internetics, Mega Image, 2018);

Locul 1 – Best Brand on Instagram (Webstock, Mega Image, 2018).

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE