Noua generație de antreprenori

Antreprenorii și tinerii caută acum un scop în viață, sunt mai puțin materialiști, iar pentru angajatori este mai greu să îi motiveze, spune Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania (BT).

“Cu Bucureștiul Întreprinzător am intrat în altă zonă, în zona business-urilor mici. Credem în poveștile lor și suntem alături de ei. Tinerii vor să fie antreprenori, a devenit cool această activitate. Nu mai visăm să lucrăm la multinaționale, la Banca Transilvania (…) Cred că am avut un impact major și comunitatea pe care am creat-o a devenit un fel de familie.”, a declarat Ömer Tetik, la Ziua de Antreprenoriat, în cadrul Zilelor Biz.

CEO-ul BT a arătat că dacă pentru generațiile anterioare succesul însemna să  fii angajat, acum, tot mai mulți tineri sunt interesați de antreprenoriat și vor să se implice în comunitate. “Ținta în viață era să ai o casă, să ai bani de vacanță, să plătești leasing pentru o mașină. Acum antreprenorii și tinerii caută un scop în viață, sunt mai puțin materialiști. Și pentru noi, pentru angajatorii mari, este o provocare să îi motivăm”, a arătat Ömer Tetik. El a adăugat însă că și băncile au învățat de la clienți, iar comunicarea a devenit mai deschisă în ultimii ani. “Din mentori am devenit mentee și am învățat de la clienții noștri”, a spus Ömer Tetik. El a arătat că Bucureștiul Întreprinzător, programul BT care își propune să cunoască orașul prin oamenii lui întreprinzători și oferă tinerilor antreprenori sesiuni de mentorat din partea unor oameni celebri, va fi extins și în alte orașe. “Deja am început, în Timișoara. Vrem să adăugăm experiențe noi, orașe noi, să ajungem la România întreprinzătoare”, a spus CEO-ul BT.

Cum s-a schimbat relația bănci – antreprenori?

Ömer Tetik a arătat că deși mediul economic este o provocare pentru antreprenori, România oferă oportunități de business. “Am tot vorbit despre predictibilitatea, stabilitatea, continuitatea, care ne lipsesc, dar, pe de altă parte, sunt și oportunități aici. O țară în dezvoltare oferă oportunități, nișe noi pentru business-uri, trebuie o balanță între oportunități și provocări”, a spus CEO-ul BT.

După criza financiară, relația dintre bănci și clienți a trecut prin mai multe etape, a explicat bancherul. “Acum 5 ani, orice se întâmpla rău în economie, în viața socială sau comercială, era vina băncilor. Acum am început să dovedim că suntem parteneri. Nu putem să existăm fără clienții noștri, fără antreprenori”, a spus Tetik. El a arătat că acum comunicarea dintre bănci și antreprenori este mult mai deschisă. Antreprenorii vin cu întrebări mult mai coerente, iar băncile au mai multă încredere în dezvoltarea business-ului. “Job-ul nostru principal este gestionarea riscurilor, dar în primii 5 ani de criză am evitat riscurile – să nu ne asumăm nimic, să nu facem nimic, să nu stricăm nimic. Acum și noi am înțeles că puterea este a clienților, a antreprenorilor. Înainte, ca să te duci la bancă trebuia să te îmbraci frumos, acum bancherii trebuie să fie bine pregătiți (…) Am revenit la principiu foarte simplu – clientul nostru este stăpânul nostru”, a subliniat Ömer Tetik.