Business Companii Stiri Tech

Numărul operațiunilor online în administrațiile locale a crescut de 12 ori

12 mai 2020 2 min

Numărul operațiunilor online în administrațiile locale a crescut de 12 ori

Reading Time: 2 minute

Numărul contribuabililor care au ales, în timpul pandemiei, să-și deschidă conturi online pentru a gestiona relația cu administrațiile locale a crescut de 6 ori în 2020, față de aceeași perioadă din 2019. În același timp, numărul de operațiuni realizate prin intermediul platformelor informatice care deservesc administrațiile este de 12 ori mai mare.

Datele statistice au fost culese din sistemele online produse de furnizorul de soluții IT pentru administrație, compania Integrisoft Solutions, într-un sistem dezvoltat în peste 40% din orașe și peste 30% din orașele municipii reședințe de județ.

“De la o medie de înrolare de 50 contribuabili pe lună, în 2019, am ajuns la o medie de 600 conturi noi create în fiecare lună, din 2020, în platformă.  Proporțional, a crescut și volumul operațiunilor desfășurate prin intermediul platformei. Spre exemplu, în 2019, am avut o medie de 50 de certificate fiscale emise în fiecare lună. În martie 2020, au fost peste 700, în aprilie mai mult de 1200, iar vârful estimăm că va fi în luna mai. Spre surprinderea noastră, 25% din solicitări au venit prin persoane de peste 50 de ani, ceea ce e un lucru foarte promițător pentru dezvoltarea serviciilor online”, a declarat Florian Simionescu, manager Integrisoft Solutions.

Soluțiile informatice Avansis, dezvoltate de Integrisoft, permit,  printre altele: plăți de la distanță, prin intermediul dispozitivelor mobile, realizate prin înregistrare pe baza  CNP, schimb de date automate între instituții (de exemplu:  vânzare/cumpărare auto sau schimb domiciliu), operativitate prin integrarea automată a soluției front-office cu back-office,  verificarea automată a identității digitale, dar și o modalitate smart  de declarare a imobilelor prin care se simplifică birocrația. Pe viitor va fi posibil schimbul de date automat între instituții (de exemplu: vânzare/cumpărare auto sau schimb domiciliu), fără să fie necesare deplasări ale contribuabililor sau schimbul de hârtii.

“După calculele noastre, pentru contribuabil, în funcție de tipul de cerere pe care o adresează, fluxul de rezolvare poate fi între 3 și 20 de ori mai rapid, iar pentru un inspector care gestionează o anumită cerere, se reduc timpii de până la 10 ori. În efortul depus de  oameni, o primărie de sector cu aproximativ 300.000 de locuitori, prin   automatizarea adusă de platformă și cererile actuale, la nivelul lor  de volum, economisește lunar un efort echivalent a 3.5 oameni, în timp ce o primărie a unui oraș cu 20.000 de locuitori economisește munca  unui angajat full time în fiecare lună”,  a mai adăugat Florian  Simionescu.

Conform datelor deținute de Integrisoft Solutions, de la declanșarea pandemiei, o treime dintre primarii din România și-au exprimat disponibilitatea de implementare de soluții informatice în administrație.

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: