Business

O perspectivă autentică asupra industriei panourilor termoizolante în viziunea CEO-ului Isopan Est

15 sept. 2023 4 min

O perspectivă autentică asupra industriei panourilor termoizolante în viziunea CEO-ului Isopan Est

Reading Time: 4 minute

Piața panourilor termoizolante din România a crescut exponențial în ultimii ani, pe măsură ce dezvoltatorii au început să investească masiv în proiecte importante. Anul trecut, chiar dacă întreaga industrie s-a confruntat cu provocarea uriașă a inflației galopante, ce a avut un efect considerabil și asupra sectorului construcțiilor, segmentul panourilor sandwich și-a continuat evoluția.

Piața din România a depășit 230 de milioane de euro în 2022, în timp ce volumul panourilor produse a ajuns la 9,3 milioane de metri pătrați. Liderul incontestabil al pieței este Isopan Est, iar directorul general al companiei, Toni Pera, a discutat despre rezultatele înregistrate anul trecut, ce i-a adus în acest punct și care sunt planurile pe care le are pentru viitor.

isopan image fabrica

Într-un mediu de afaceri în continuă schimbare, cum reușiți să vă mențineți poziția de lider în industria panourilor termoizolante din România?

Succesul nostru se bazează pe trei elemente cheie: inovație, calitate și soluții complete. Ca parte a Grupului Manni, una dintre cele mai mari companii din domeniu la nivel mondial, avem în spate 50 de ani de experiență în producția panourilor termoizolante, ceea ce înseamnă că putem folosi tot know how-ul acumulat de-a lungul anilor pentru dezvoltare continuă, iar alături de experiența echipei noastre de specialiști putem oferi suport pe tot parcursul parteneriatelor. Îmi place să spun că nu suntem doar producători ai unor produse, ci că oferim partenerilor noștri soluții complete, adaptate pentru fiecare proiect în parte. Colaborările de lungă durată și alegerile repetate ale partenerilor pentru proiecte din ce în ce mai complexe sunt o confirmare a faptului că am reușit să ne îndeplinim această misiune.

Calitatea produselor poate fi sau este deja un diferențiator în piață?

Calitatea produselor reprezintă fundamentul activității noastre. Faptul că facem parte din Grupul Manni ne-a oferit acces la cele mai avansate tehnologii disponibile pe plan internațional. Produsele noastre sunt rezultatul cercetării constante și a inovației, și suntem mândri să oferim soluții durabile și conforme cu cele mai înalte standarde de calitate. Credem că parteneriatele de calitate, de durată, sunt bazate pe oferirea unor produse de calitate, care își arată valoarea în timp. Și asta mă face să cred sincer că un element determinant al poziției noastre de lider de piață este reprezentat de calitatea produselor livrate, de faptul că acestea au demonstrat în timp toate calitățile și că unul dintre diferențiatori este atenția sporită pe care o acordăm calității.

ISOPAN detaliu interior

Ce rol au soluțiie complete în abordarea strategică a Isopan?

Așa cum am spus, Isopan este mai mult decât un producător de panouri termoizolante. Nu ne rezumăm doar la a livra produse, ci oferim consultanță personalizată pentru fiecare proiect, astfel că am devenit furnizori de soluții pentru proiectele realizate de partenerii noștri. Echipa noastră de specialiști lucrează alături de clienți, începând de la stadiul de concept și până la finalizarea proiectului. Este o abordare onestă și foarte apreciată de către parteneri, iar calitatea finală a proiectului stă mult și în acest suport și atenția dedicate de fiecare specialist din departamentele cheie, pe tot parcursul proiectului. De 15 ani suntem pe piața din România și tot de atunci dezvoltăm colaborări pe termen lung, bazate pe încredere, iar pentru noi acest lucru este cel mai bun feedback din piață.

Care au fost principalele realizări ale Isopan Est în 2022?

Mă bucur că pot spune acest lucru, în 2022 am înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, ajungând la 110 milioane de euro. Este o creștere cu 35% pe care echipa Isopan a realizat-o în condițiile dificile ale inflației galopante și într-un context internațional deloc comod. Am produs peste 3,5 milioane de metri pătrați de panouri sandwich, ceea ce înseamnă o cotă de piață de aproape 23%. Suntem lideri ai pieței pe toate segmentele relevante, de la cantitate la vânzări.

Cum vedeți evoluția viitoare a companiei și ce planuri de dezvoltare aveți?

În următorii doi ani, ne-am propus să investim aproximativ 5 milioane de euro în extinderea capacității și în diversificarea producției. Ne concentrăm eforturile către dezvoltarea și lansarea unui produs inovator, care setează noi standarde tehnologice pe piață, deoarece credem că asta trebuie sa faca un lider de piață. Cred cu tărie în politica Isopan de a investi continuu în cercetare și dezvoltare și de a fi un trendsetter în ceea ce presupune tehnologiile, produsele și serviciile oferite. Este foarte important, mai ales în această epocă digitală, în care inovația este cuvântul de ordine, să menții un flux consistent pe dezvoltare și investiții și mă bucur că am reușim să implementăm la nivelul managementului o viziune coerentă care ține cont de acești piloni fundamentali.

Care sunt valorile ce au stat la baza consolidării poziției de lider a Isopan pe piața din România?

Ne străduim să fim un partener de încredere pentru clienții noștri, oferindu-le produse și soluții inovatoare și durabile pentru proiectele lor. Ne concentrăm pe îndeplinirea așteptărilor clienților și pe dezvoltarea unei relații pe termen lung. Valorile noastre sunt, în același timp, pilonii principali ai busines-ului, aducă inovațiă, calitate și satisfacerea nevoilor clienților.

Array

Articole pe aceeași temă: