Interviuri Companii Stiri

O piață care se vede tot mai bine

7 sept. 2017 4 min

O piață care se vede tot mai bine

Reading Time: 4 minute

Românii privesc cu ochi tot mai buni lentilele de calitate. Tudor Baciu, managing director al Essilor România, compania care deține o treime din piața locală, estimează o creștere de peste 10% a vânzărilor în 2017.

Cum a evoluat Essilor pe piața locală în ultimii ani?

Datorită investițiilor constante în tehnologii noi și în calitatea serviciilor, tot mai mulți clienți vin spre noi, an de an. Astfel, am ajuns ca în anul 2016 să avem o cifră de afa­ceri de 30 de milioane de lei, în contextul în care piața din România este de aproximativ 100 de milioane de lei. În afară de calitatea recunoscută a produselor și serviciilor noastre, datorăm această creștere faptului că ne bazăm pe o echipă excelentă, alcătuită din oameni care pun întotdeauna pe primul loc nevoile purtătorilor de ochelari și ale par­tenerilor noștri.

Ce planuri de dezvoltare aveți și care sunt estimările pentru rezultatele la final de 2017?

Potrivit statisticilor, aproape doi români din trei suferă de diferite afecțiuni oftalmologice, iar problemele cu vederea se agravează odată cu înaintarea în vârstă. În aceste condiții, este prevăzută o creștere a pieței, iar în contextul acestei tendințe, estimăm o creștere de peste 10% a vânzărilor în anul următor. Ne așteptăm ca această tendință să se manifeste și în următorii ani, ținând cont de faptul că în România, la fel ca în întreaga Europă, se vorbește tot mai mult despre îmbătrânirea populației, cu toate efectele care decurg de aici.

Care sunt principalele categorii de produse comercializate de Essilor?

Essilor România se axează pe promovarea și distribuția de aparatură pentru dotarea centrelor de optică medicală, a cabinetelor oftalmologice și de medicina muncii și pe distribuția de lentile de ochelari. Punem la dispoziție o gamă largă de lentile progresive Varilux, care acoperă practic toate nevoile purtătorilor de ochelari, precum și lentile monofocale, adaptate la orice nevoie și pentru orice situație, folosind cele mai noi tehnologii pentru o corecție optimă a tuturor deficiențelor de vedere.

Care este segmentul de preț pe care vă poziționați și cum vă diferențiați de concurență?

Avem servicii și produse pentru toată lumea, fiindcă ne dorim ca fiecare să primească ceea ce este mai bun când vorbim despre ochi și vedere. Datorită calității produselor și serviciilor noastre, am constatat o cerere importantă dinspre segmentul premium și mediu. Produsele noastre sunt foarte cunoscute atât în rândul specialiștilor din domeniu, cât și al pacienților cu deficiențe de vedere. Cum Essilor România este lider pe piața lentilelor de ochelari, majoritatea centrelor de optică medicală din România colaborează cu noi.

Care sunt cele mai recente investiții?

Unul dintre pilonii pe care se bazează succesul și filozofia Essilor este inovația. Tocmai de aceea, investim în cercetare peste 150 de milioane de euro în fiecare an. Astfel a fost posibilă introdu­cerea pe piață a unor produse inovatoare precum a opta generație de lentile progresive Varilux, Seria X, considerată cea mai bună soluție în corecția prezbiopiei.

De asemenea, în ultima vreme am oferit accesul la produse precum: lentilele antiaburire Optifog, lentilele incasabile din policarbonat Airwear, lentilele cu utilizare universală, cu beneficii suplimentare în anumite activități – spre exemplu EyeZen și EyeDrive. Și să nu uităm de protecția la lumina albastră violet și UV, prin tratamentul Crizal Prevencia și prin materialele Eye Protect System. Essilor Internațional este lider mondial în domeniu, cu o cifră de afaceri la nivel mondial de 7,1 miliarde de euro în 2016.

Care sunt ultimele inovații pe piața de optică? Se regăsesc acestea și la nivel local?

Toate inovațiile Essilor International sunt oferite în timp real și pe piața din România. Purtătorii de ochelari au acces inclusiv la Eye Protect System, care a luat marele premiu Silmo d’Or la Paris în toamna anului trecut. Este vorba de o inovație la nivel molecular, ce asigură protecția la lumina albastră violet. De asemenea, am adus pe piața din România și ultima generație de lentile progresive Varilux X Series. La capitolul servicii, oferim accesul la Visioffice 2, cel mai avansat sistem universal de măsurare exis­tent pe piață, care permite determinarea cu precizie a parametrilor necesari realizării lentilelor personalizate de ultima generație, cât și a celor necesari pentru montajul în ramă. În plus, specialiștii din domeniu pot beneficia de Nautilus, un instrument demonstrativ care folosește realitatea virtuală.

Care sunt principalele tendințe în acest domeniu?

Am observat un interes din ce în ce mai mare pentru lentilele progresive cât și pentru soluțiile de protecție a vederii împotriva radiațiilor UV și luminii albastre-violet. De exemplu, piața de lentile progresive din România este într-o continuă dezvoltare. Vorbim, la nivelul anului 2016, de aproximativ 95.000 de bucăți. Tendința este de înlocuire a lentilelor mine­rale cu cele din sticlă organică, acestea reprezentând 70% din total, adică 3,5 milioane de bucăți. Există de asemenea și o cerere tot mai mare de tratamentele antireflex. Se folosesc tot mai mult materiale organice cu indici medii și mari, materiale fotocromatice, lentile de soare cu dioptrii și lentile progresive.

Care sunt principalele oportunități și impedimente ale pieței?

Românii sunt din ce în ce mai receptivi la lentilele de bună calitate, ceea ce le îmbunătățește semnificativ calitatea vieții. Acest lucru se reflectă în piață printr-o creștere a cererii de produse premium. În același timp, paradoxal, deși în mediul rural unde ponderea populației în vârstă este mai mare și deci există o nevoie mai acută de corecție de vedere, există un număr relativ mic de centre de optică. Accesul populației la tratamente pentru îmbunătățirea vederii este limitat și de lipsa compensărilor în sistemul asigurărilor de sănătate la achiziționarea ochelarilor de vedere.

Sunt românii suficient de educați în ceea ce privește sănătatea ochilor, controalele și alegerile făcute în acest sens?

Nevoia de educare și de acces la informație se resimte și în domeniul sănătății ochilor, mai ales că foarte multe probleme pot fi rezolvate în zilele noastre, datorită descope­ririlor și inovațiilor. Ca lider de piață, Essilor se implică activ în programe educaționale și facilitează accesul populației pentru corecția vederii. Menționez, de exemplu, programe gratuite de training pentru specialiștii din domeniu, conferințe educaționale pentru conștientizarea problemelor provocate de radiațiile UV și acțiuni prin care oferim gratuit ochelari persoanelor care nu au acces sau nu își permit o soluție pentru corecția vederii.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: