Antreprenori Analize Business

Octavian Radu: Reconstruirea unui imperiu

14 feb. 2020 4 min

Octavian Radu: Reconstruirea unui imperiu

Reading Time: 4 minute

Nu suportă șefii și nu-i place să se trezească dimineața. De asta a decis să-și facă propria firmă. A descoperit însă în perioada crizei și că jobul de antreprenor este singurul din care nu‑și poate da demisia. După ce a pierdut aproape totul în 2008-2009, după o perioadă de restructurare și reorganizare a businessului, Octavian Radu a revenit în forță pe scena antreprenoriatului.

Spune că pentru el la începuturi succesul însemna creștere accelerată. Succesul acum este să intuiască cum se dezvoltă piața și să-și orienteze businessurile cât mai mult spre viitor. Eșecul, și acum, și cu 10-20 ani în urmă, este același: falimentul, dispariția ca firmă.

DSC 2564
„Una dintre cele mai dure lecții pe care le-am învățat a fost să aflu că băncile îți cer umbrela înapoi fix când începe să plouă.” Octavian Radu, fondator, Radu Holding

Octavian Radu a intrat în afaceri la începutul anilor ’90 și, până la debutul crizei economice din 2008-2009, și-a extins afacerile în ritm accelerat, ajungând la un moment dat la un grup alcătuit din aproximativ 100 de companii și 5.000 de angajați, evaluat la 300 de milioane de euro. Businessurile în care a intrat, fie prin achiziții, fie dezvoltate de la zero sau prin cumpărare de francize, erau din domenii diverse, de la papetărie la francize de fashion (Debenhams, Esprit, Aldo) și curierat la cafenele, software și export de componente pentru industria auto și multe altele. Când a venit criza, a pierdut aproape totul. Zece ani mai târziu, își reconstruiește imperiul, care sub umbrela Radu Holding reunește mai multe businessuri, tot din domenii diferite, de la vânzarea de carte și papetărie la servicii poștale, IT, imobiliare, industrie și agricultură.

Unul dintre principalele businessuri din cadrul Radu Holding la ora actuală este Pink Post, cel mai mare operator privat de servicii poștale cu acoperire națională, cu 60 de oficii poștale, 200 de mașini și 2.000 de angajați, care livrează anual peste 100 de milioane de plicuri în întreaga țară. Compania a prins contur în 2011, când Total Post a achiziționat principalul competitor de pe piața privată a serviciilor poștale din România, TCE Post, fondată în 2006. Apoi, în aprilie 2017, Total Post a fuzionat cu Post Master, companie deținută până a­tunci de Austrian Post Group, extinzându‑și astfel echipa, rețeaua, volumul de operațiuni și gama de servicii. În 2017, compania a trecut printr-un proces de rebranding, Pink Post devenind noul nume al companiei de servicii poștale din sectorul privat.

Perla coroanei: Diverta

Redresat după ce în 2010 ajunsese la pierderi de 45 de milioane de euro și ieșit din insolvență după trei ani de restructurare, businessul Diverta înseamă în prezent o rețea de 29 de magazine cu o suprafață totală de retail de peste 10.000 mp, plus un magazin online și o cifră de afaceri de 13 milioane de euro, cu o estimare de creștere cu 10% pentru anul trecut.

Planul pentru 2020 vizează deschiderea a trei noi magazine în București, Iași și Târgoviște, după un 2019 în care a alocat aproximativ 1 milion euro în dezvoltarea și implementarea noului concept de magazine Diverta. Cea mai recentă reamenajare a fost cea din Băneasa, pentru care grupul a alocat 200.000 de euro în rebrandingul magazinului deschis acolo în urmă cu 10 ani.

În primăvara lui 2019, compania a deschis magazinul din centrul istoric al Capitalei, Diverta Lipscani, flagship-ul rețelei, întins pe o suprafață de 2.500 mp, pe patru niveluri – subsol, parter, etajele 1 și 2. Diverta se află la parter și la etajul 1, pe o suprafață de 1.600 de metri pătrați, și la ultimul etaj se află Artist Café (300 de metri pătrați), un spațiu în care funcționează o cafenea, iar pe timpul serii se desfășoară evenimente culturale – teatru, spectacole pentru copii, show-uri de improvizație, de stand-up comedy.

Odată cu deschiderea magazinului din Centrul Vechi a luat naștere și noul concept pentru promovarea brandului Diverta, #plinideviață. Conceptul noului spațiu a pornit de la faptul că Diverta Lipscani este mai mult decât o simplă librărie, este un concept-store unde pot avea loc evenimente tematice, indiferent că este vorba de seri cu muzică, de întâlniri ale pasionaților de lectură sau de ate­liere pentru părinți și copii. Pentru a susține acest concept, amenajarea spațiului a îmbinat grafica dinamică cu culorile îndrăznețe și mobilierul minimalist, punând în evidență gama bogată de produse din magazin.

Diverta 035
© Ionut Aldea | www.ionutaldea.com

BUSINESSURI RADU HOLDING: Pink Post – servicii poștale; Diverta – retail de care și papetărie; FlaroProd – furnizorilor de componente pentru industria auto; Sistec – servicii IT; TCE Holding – transport și logistică; Rimobi – imobiliare; Sunny Berry – cultivarea de afine; Cogito – dezvoltare software; Abas –  Manufacturing ERP Implementation

Diverta 010
© Ionut Aldea | www.ionutaldea.com

DIVERTA, ÎN CIFRE

  • 14,3 milioane de euro este cifra de afaceri în 2019
  • 13% din cifra de afaceri provine din vânzări online
  • 10.000 mp este suprafață totală de retail de peste 100.000 de articole vândute în magazinele Diverta
  • 70.000 de euro este investiția medie în deschiderea unui magazin Diverta
  • 1 milion de euro investiți în dezvoltarea și implementarea noului concept de magazine Diverta în 2019

Foto: Vali Mirea 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 339 (20 ianuarie – 17 februarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: