Online bun la export

Angajatul cu numărul 7 în cadrul biroului Google din România este astăzi country manager al companiei. Elisabeta Moraru spune că Bucureștiul trebuie să și arate lucrurile bune pe care le are, nu doar să le creeze, iar principala sa misiune la conducerea Google România este de a ajuta companiile românești să exporte și să aducă beneficii economiei noastre. 

Un traseu cu tematica business on board pare cadrul perfect pentru a puncta cât se poate de mult din mulțimea de divizii, produse, proiecte marca Alphabet. Adică umbrela sub care a intrat și stăpânul internetului, Google, o companie formată cu 20 de ani în urmă. “Am mai multe teme pe care le consider foarte importante pentru noi. Una dintre aces­tea este legată de tot ce înseamnă impactul nostru în economie. Cred că Google poate fi un instrument foarte valoros în dezvoltarea posibilităților companiilor românești să exporte, să facă vânzări afară și să aducă beneficii economiei noastre. Și apropo de asta, o să vedeți în 2019 multe proiecte pe acest subiect”, spune Elisabeta Moraru, care l-a înlocuit la conducerea biroului Google România pe Dan Bulucea, numit în funcția de director new business Google pentru Asia-Pacific. Și Atelierul Digital merge în această direcție, o inițiativă locală Google care a ajuns la 100.000 de studenți și IMM-uri formați fie la cursuri online, fie prin parteneriatele cu 13 universități din România, plus tot ceea ce înseamă partea de consultanță din hub‑uri, prin susținerea părții de antreprenoriat cu componentă de tech, precizează oficialul companiei Google România.

Tendințe globale

În două zile, utilizatorii de internet creează câteva trilioane de giga de date, care sunt echivalentul a tot ceea ce a creat omenirea până acum. Pentru ca acest uluitor volum să fie gestionat, procesat, e nevoie nu doar de algoritmi performanți și supercomputere, ci și de inteligență artificială. “Una dintre tendințele în domeniu, atât pentru companii, cât și pen­tru utilizatori, este cum să introducă în materia primă pe care o au și partea de machine learning. Trebuie să luăm în calcul foarte serios faptul că există anumite task-uri pe care machine learning-ul le poate fluidiza, le poate eficientiza, eliberând din resursa umană pe care poți să o aloci în altă parte și cu reduceri de costuri considerabile”, spune Elisabeta Moraru.

România pe mobil

În ceea ce privește tendințele de consum online în România, din ultimii ani, smartphone‑ul este elementul definitoriu. În România, în 2013, 20% din traficul de internet se realiza prin intermediul smartphone-ului, dar în 2018 acest procent a urcat până la 55%. “De asemenea, dacă ne uităm la traficul video de pe mobil, acesta era în jur de 10-12% cu cinci ani în urmă. În 2018, acest procent a trecut de 60%. Aceste două repere sunt importante, pentru că accesul la mobilitatea aceasta, exagerată aproape, creează și așteptări”, arată oficialul de la Google România. Utilizatorul de azi al unui site de mobil nu are răbdare mai mult de două secunde ca site-ul să se încarce. Dacă ajunge la trei secunde, scade la jumătate șansa site-ului se să mai realizeze o conversie. “Apro­po de date: nu vorbim doar de utilizarea site-urilor de mobil pentru informare. Până recent, știam că mobilul este partea inițială în procesul de luare în considerare a unui brand sau a unei achiziții. În momentul de față vorbim de procente considerabile, sunt site-uri care au și 50% din conversii (din achiziții efective) din mobile”, spune Elisabeta Moraru.