Stiri

Orange fuzionează cele două companii ale sale: Orange România și Orange România Communications

Reading Time: 2 minute

Orange a anunțat vineri că a semnat un acord cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) în vederea fuzionării Orange România SA (ORO) și Orange Romania Communications SA (“OROC”). Cei doi acționari confirmă astfel intenția de a crea un operator de telecomunicații complet convergent prin absorbția OROC de către ORO.

Acest acord vine ca urmare a achiziționării de către Orange a unei participații de 54% în OROC (fost Telekom Romania Communications) în septembrie 2021. Conform acestui nou acord, ambele părți au convenit asupra unei structuri în care Orange va deține 80% din capitalul social și 80% din drepturile de vot în entitatea rezultată, în timp ce MRID va deține 20% din capitalul social și 20% din drepturile de vot.

Orange România a raportat venituri individuale de 1,2 miliarde de euro în 2022 și este operatorul de telefonie mobilă numărul unu din România, în timp ce Orange Romania Communications, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicații fixe din România, a raportat venituri de 513 milioane de euro în 2022.

Această tranzacție de referință în piața locală va susține ambiția Orange de a-și consolida poziția de lider în România. Viitoarea entitate va avea ca obiectiv să devină furnizorul preferat de servicii covergente, fix-mobil, pe piața românească, atât pentru segmentul de consum, cât și pentru cel de afaceri și va stimula investițiile și concurența în sectorul telecomunicațiilor din România, ceea ce va aduce, fără îndoială, beneficii societății în ansamblu.

Tranzacția va genera sinergii importante, ce provin în principal din valorificarea bazei comune de clienți ORO și OROC, optimizarea conținutului, a costurilor rețelei fixe și IT și simplificarea guvernanței corporative ORO și OROC.

Finalizarea tranzacției este așteptată în prima jumătate a anului 2024.

Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, Vicepreședinte executiv, CEO al Orange în Europa, a comentat:
“Astăzi este o zi foarte importantă pentru Orange România și Orange Romania Communications, iar semnarea acestui acord ne va consolida poziția pe piața românească și ne va aduce mai aproape de fi un operator telecom convergent complet pentru clienții noștri rezidențiali și de afaceri. Vreau să mulțumesc pentru această realizare Guvernului României, partenerul nostru cheie, și echipelor noastre implicate”.

Julien Ducarroz, CEO, Orange România, a comentat:
“Suntem cu adevărat încântați să anunțăm încheierea unui asemenea acord strategic pentru Orange România, care marchează un moment crucial în istoria companiei și confirmă încrederea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării în ambițiile noastre strategice, în proiect și în echipă. Acum, cu forțele unite, accelerăm către împlinirea scopului comun: să fim prima opțiune pentru serviciile fixe-mobile în România”.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

18 ore ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

o zi ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

o zi ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

o zi ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

o zi ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago