Patru din cinci români asociază berea cu sărbătoarea 1 mai
Reading Time: 3 minutePatru din cinci români (81%) asociază berea cu sărbătoarea de 1 Mai, pe care aleg să o petreacă mai ales cu familia sau prietenii, arată o cercetare de piață Reveal Marketing Research realizată la solicitarea Centrului de Studii despre Bere. De altfel, berea este considerată de peste jumătate dintre români (52%) un element important în socializare și un simbol al atmosferei de sărbătoare.
”Consumată cu moderație, berea păstrează un rol valoros în susținerea unui stil de viață echilibrat și a unei stări emoționale sănătoase. În urma acestei cercetări de piață este evident că berea se va afla pe mesele majorității românilor în perioada următoare, contribuind la crearea de momente memorabile. Însă niciodată nu trebuie să pierdem din vedere faptul că valența sa socială, indiferent de ocazie, este prezentă doar în condițiile unui consum responsabil. Să nu uităm că avem și opțiunea berilor fără alcool, mai ales atunci când trebuie să urcăm la volan, dar vrem totuși să ne bucurăm de gustul acestei băuturi atât de iubite”, a declarat Alin Popescu, Secretar General al Centrului de Studii despre Bere.
Aproape șase din zece români cu vârsta între 35 și 44 de ani preferă să petreacă 1 Mai în familie sau cu prietenii, fiind segmentul de vârstă care optează cel mai mult pentru această variantă. Unu din doi respondenți (57%) afirmă că este probabil să consume bere de 1 Mai, această opțiune fiind exprimată de 67% din bărbații care au participat la studiu și de 47% din femeile intervievate.
„Ziua de 1 Mai rămâne una dintre cele mai autentice sărbători în România, în care socializarea, tradiția grătarului și berea creează un mix unic de bucurie și apartenență. Cercetarea noastră arată clar că, dincolo de vârstă sau preferințe, românii găsesc în această zi un prilej de reconectare – cu familia, prietenii, dar și cu valorile culturale. Berea joacă un rol central în această ecuație, fiind percepută nu doar ca o băutură, ci ca simbol al atmosferei de 1 Mai”, a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
Grătarul rămâne nelipsit din peisajul sărbătorii, fiind preferat de aproape 40% dintre români, mai ales de bărbați și de cei din grupa de vârstă 35-44 ani. În același timp, tinerii sub 25 de ani animă orașele și litoralul, alegând evenimentele și escapadele la mare ca modalitate de a da startul sezonului estival.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 15 – 22 Aprilie 2025, pe un eșantion reprezentantiv de 1.015 respondenți de peste 18 ani, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Centrul de Studii despre Bere este o inițiativă interdisciplinară care explorează profunzimea socială, culturală și istorică a consumului de bere din România. Activitatea sa se concentrează pe rolul berii ca liant social – o băutură care de secole aduce oamenii împreună în jurul poveștilor, tradițiilor și momentelor comune. Obiectivul centrului constă în investigarea și promovarea modului în care berea contribuie la bunăstarea socială, la formarea relațiilor interumane și la construirea comunităților, atât în context tradițional, cât și modern.
Centrul de Studii despre Bere este rezultatul demersului celor trei membri fondatori: dr. Corina – Aurelia Zugravu, lector universitar în cadrul UMF „Dr. Carol Davila”, căreia îi revine şi calitatea de Preşedinte în cadrul Centrului de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, dr. Alin Popescu, medic primar în medicină sportivă şi consultant în probleme de nutriţie, deţinând calitatea de Secretar general, şi dr. Mihaela Begea, doctor în ştiinţe inginereşti.
Centrul de Studii despre Bere a fost cunoscut anterior sub titulatura de Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutriţie, entitate care timp de 12 ani a derulat o activitate de cercetare susținută și relevantă pe teritoriul României, concentrată asupra evaluării efectelor consumului moderat de bere asupra organismului din perspectivă nutrițională. Noua titulatură exprimă însă interesul științific curent al celor trei membri fondatori pentru a explora o altă valență importantă a berii: ingredient important pentru o viață adultă echilibrată.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz