Analize Business Stiri Tech

Piața IT&C din România, în creștere cu 22%, până la aproape 12 mld. euro

17 mai 2021 3 min

Piața IT&C din România, în creștere cu 22%, până la aproape 12 mld. euro

Reading Time: 3 minute

Piața serviciilor IT&C a urcat cu 23,4% în 2020, iar comerțul en-gros de echipamente informatice și de telecomunicații a crescut cu 20,5% față de 2019, rezultând o creștere totală a pieței de 22,27%, arată o analiză efectuată de Arctic Stream, furnizor de servicii în domeniul tehnologiilor și echipamentelor de comunicații, a centrelor de date și a soluțiilor software.

Valoarea totală a pieței pentru servicii IT&C și comerț cu echipamente de comunicații a fost de 58,81 miliarde lei (11,92 miliarde euro), în 2020, comparativ cu 48,10 miliarde de lei (9,75 miliarde de euro), în anul anterior.

Rezultatele excelente din sectorul IT&C, de anul trecut, urmează altui an bun (2019), când piața serviciilor și cea a comerțului cu ridicata de echipamente era deja pe un trend ascendent și înregistra o creștere de 15,35% față de 2018.

În pofida crizei sanitare mondiale, care a dus la o scădere cu peste 10% a economiei românești în trimestrul al II-lea din 2020, nevoia de soluții pentru munca la distanță a condus la investiții din partea companiilor și a instituțiilor publice în echipamente, servicii pentru comunicații, infrastructuri și soluții de securitate a datelor, precum și în capacitatea de comunicare și colaborare online, subliniază analiza Arctic Stream.

Efectele pandemiei

Pandemia COVID-19 a izbucnit într-un moment de creștere a cererii de servicii pentru digitalizarea operațiunilor și automatizări, astfel că noul context global a impulsionat investițiile în domeniu. Astfel, chiar dacă ritmul de creștere ar putea fi mai puțin spectaculos față de anul trecut, piața va înregistra o creștere solidă în continuare. Pe de o parte, la nivel global, compania de consultanță și cercetare IT&C, Gartner, previzionează, în studiul „Top Strategic Technology Trends for 2021”, că bugetele de investiții IT vor ajunge la 4,1 trilioane de dolari anul acesta, continuând să crească până la 4,29 trilioane de dolari în 2022, în timp ce avansul global de anul viitor este estimat la 4,6%.

Estimări pozitive de viitor

În același timp, în România, Arctic Stream anticipează o creștere anuală a pieței de cel puțin 14-15% în următorii 3-4 ani. Mai mult, dacă în perioada 2015-2020, sectorul IT&C a reprezentat circa 7% din PIB-ul României, în următorii ani, ponderea acestuia ar putea atinge 10%, în contextul în care atât companiile private din diferite industrii (banking, retail, energie și utilități etc.), cât și instituțiile statului vor continua să investească în transformarea digitală. 

„Deși anul 2020 a pus omenirea în fața unei situații fără precedent în istoria recentă, căile prin care s-a răspuns la această provocare au inclus extinderea muncii la distanță și a serviciilor oferite prin internet de către sectorul public și companiile private. Arctic Stream a răspuns prompt nevoii în creștere de infrastructură IT performantă și care să devină rapid funcțională, ceea ce a dus la cea mai mare cifră de afaceri și la cel mai bun profit din istoria companiei noastre. Trendul de transformare digitală a societății era deja unul ireversibil, dar ritmul de dezvoltare s-a accelerat, iar obiectivul nostru este să ne adaptăm business-ul pentru a valorifica în continuare oportunitățile acestei piețe în expansiune”, a declarat Dragoș Octavian Diaconu, fondator și director general al Arctic Stream.

Proiecte Arctic

Anul trecut, Arctic Stream a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro (peste 40 milioane de lei), în creștere cu peste 120% față de 2019, și un profit de peste 1,2 milioane de euro (peste 6 milioane lei), mai mare cu 200% față de anul anterior.

Compania vizează accelerarea creșterii prin atragerea de finanțare de pe piața de capital, pentru posibile achiziții de firme din domeniu și intrarea pe noi nișe de business. 

Pentru a-și atinge obiectivele, în 2021, Arctic Stream își va extinde cu 30% echipa și capabilitățile tehnice ale acesteia. Mai mult, prin obținerea de noi certificări (VMware, Citrix, Cisco Data Center, Cisco Collaboration și altele), va spori expertiza companiei.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: