Piața românească de divertisment din centrele comerciale, evaluată la 30 mil. euro în 2024
Reading Time: 3 minuteComponenta de divertisment activ din centrele comerciale de tip mall s-a situat la valoarea de 28-30 de milioane de euro în 2024, iar piața este de aproape trei ori mai mare comparativ cu anul 2019, după cum arată rezultatele unui studiu realizat de Nhood România
Nhood, o companie de servicii și soluții de real estate integrate, prezentă în 10 țări europene, inclusiv în România, a lansat primul studiu dedicat pieței de entertainment (divertisment) activ din centrele comerciale din România: “Beyond Retail: Mapping the Growth of Active Entertainment in Romania’s Shopping Malls – The shift from pure retail to experience-driven destinations”.

„Sectorul de divertisment din centrele comerciale de tip mall se bucură de o creștere rapidă, care redefinește relevanța unui centru comercial. Piața nu avea însă date concrete care să poată ghida jucătorii din industrie în deciziile lor de investiții ori în strategiile de dezvoltare. Astfel că Nhood a luat inițiativa de a realiza primul studiu din piață, pas necesar pentru profesionalizarea pieței și pentru dezvoltarea unor proiecte mai competitive, mai bine fundamentate și mai adaptate tendințelor actuale. Așa cum a reieșit din datele analizate, nu mai vorbim despre un serviciu complementar, ci despre un motor al experienței, un diferențiator esențial în atragerea vizitatorilor și în transformarea mallurilor în destinații de petrecere a timpului liber. Nhood va continua să contribuie să sprijine evoluția industriei prin date, expertiză și inițiative care susțin inovația”
Bogdan Aldea, Head of Business Development în cadrul Nhood România.
Datele analizate arată un potențial semnificativ de creștere a pieței de entertainment în următorii ani, pe fondul unei transformări structurale a modului în care vizitatorii percep și folosesc spațiile comerciale. În plus, componenta de divertisment activ din centrele comerciale de tip mall s-a situat la valoarea de 28-30 de milioane de euro în 2024, fără a lua în calcul locațiile de socializare competitivă (bowling, biliard, tenis de masă etc.) care funcționează și continuă să crească accelerat.
Potrivit studiului Nhood, România traversează cea mai dinamică perioadă din istoria sectorului de entertainment activ, definit prin experiențe ce implică participarea vizitatorilor – de la locuri de joacă și jocuri de tip arcade la atracții imersive și Family Entertainment Centers. Datele indică o tendință clară spre sofisticare, modernizare și diversificare, în timp ce mallurile își redefinesc rolul de simple centre comerciale, devenind adevărate destinații de recreere și socializare.
În prezent, 95% dintre mallurile analizate integrează cel puțin o componentă de divertisment activ, iar piața este de aproape trei ori mai mare comparativ cu anul 2019. Această evoluție confirmă faptul că entertainmentul a devenit un pilon structural al ecosistemului comercial, iar impactul său va continua să crească. România se poziționează chiar înaintea unor piețe europene mature: doar 5% dintre mallurile locale nu oferă forme de divertisment activ, față de procente semnificativ mai mari în Austria, Germania sau Italia, unde între 40% și 55% dintre centre nu includ astfel de facilități.
Această dinamică este alimentată de schimbarea preferințelor vizitatorilor, care caută din ce în ce mai mult experiențe ce combină recreerea, interacțiunea și noutatea. Mallurile răspund prin extinderea ofertelor de divertisment și prin introducerea unor concepte noi, inclusiv atracții internaționale și formate imersive. Creșterea competiției și fragmentarea pieței, în special în zona de playground și arcade, susțin potențialul mare de dezvoltare pentru următorii ani, inclusiv pentru diversificarea operatorilor și maturizarea modelului de business.
Centrele comerciale rămân destinațiile preferate pentru cumpărături și petrecerea timpului liber pentru români, iar prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent și adaptat la cerințele pieței, România are șansa de a deveni un reper european în transformarea centrelor comerciale în destinații complete de petrecere a timpului liber.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


