Stiri Business

Piața serviciilor poștale, în creștere cu 22%

6 oct. 2021 2 min

Piața serviciilor poștale, în creștere cu 22%

Reading Time: 2 minute

În 2020, valoarea pieței serviciilor poștale a crescut cu 22%, până la 3,7 miliarde de lei, potrivit unui raport al Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. Veniturile din traficul poștal intern au fost de 2,9 miliarde, înregistrând o creștere de peste 28%.

Astfel, cele aproape 30 de trimiteri poștale/locuitor înregistrate în 2020 au generat venituri medii din servicii poştale în valoare de 192 lei, cu peste 22% mai mult decât în anul anterior.

În funcție de veniturile din servicii poştale obţinute în anul 2020, principalii competitori de pe piața serviciilor poștale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piață de 23%, Compania Națională Poșta Română (17%) și Sameday cu 12% din totalul veniturilor.

„Creșterea traficului de colete și reducerea timpilor de livrare, dar și creșterea numărului de furnizori, accentuarea concurenței și instalarea de pachetomate au fost principalele tendințe din piaţa serviciilor poștale în anul 2020. Criza sanitară și avântul comerțului electronic s-au propagat și sunt vizibile în traficul și veniturile specifice pieței serviciilor poștale. Livrarea comenzilor online s-a consacrat astfel ca rincipalul motor al sectorului poștal.”, a declarat Eduard Lovin, vicepreședintele ANCOM.

Traficul poștal în 2020

Din totalul de 568 de milioane de trimiteri poștale (în creștere cu 2% faţă de anul 2019), coletele au ajuns să reprezinte o treime (34%, de la 26% în 2019), în timp ce trimiterile de corespondență reprezintă 59%. Creșterea robustă a traficului de colete a alimentat avansul cu 22% în anul 2020 al veniturilor obținute din furnizarea serviciilor poștale, până la valoarea de 3,7 miliarde de lei. Numărul mediu de trimiteri poștale pe locuitor a fost de 30, din care 10 au fost colete.

  • Colete
    Traficul de colete a crescut cu 33%, până la 191 de milioane, și a generat venituri de peste 2,9 miliarde de lei (+29%), însemnând un venit mediu de peste 15 lei/colet (13 lei pentru un colet intern, trimis pe teritoriul României, comparativ cu 108 lei pentru un colet internațional, trimis din România către alte țări). Coletele interne au fost livrate în medie în 1,3 zile de la intrarea în reţelele poştale, 84% dintre acestea fiind livrate în ziua imediat următoare, doar 1% dintre ele fiind transmise în 5 zile sau mai mult. Ponderea coletelor livrate prin sistemele automate (pachetomate) este încă foarte
    mică, deşi a depăşit pragul de 1%. Mare parte dintre utilizatori (94%) preferă să primească coletele interne la adresele precizate (de domiciliu sau serviciu). Principalii competitori de pe piaţa livrărilor de colete, în funcţie de trafic, au fost, în 2020, Fan Courier (31%), Sameday (17%) şi Cargus (15%).
  • Corespondenţă Deși dețin o pondere de aproape 60% din totalul traficului poștal din România, trimiterile de corespondență și imprimatele au generat doar 18% din veniturile pieței, venitul mediu obținut pentru o astfel de trimitere fiind de 2 lei. 96% din trimiterile de corespondenţă și imprimate au fost livrate în România, au adus un venit unitar mediu de 1,6 lei și au ajuns la destinatar în 2,4 zile, timp aproape dublu comparativ cu un colet.

Reclamații privind serviciile poștale
Numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 23% în anul
2020, însă numărul celor considerate ca fiind întemeiate se menține la un nivel constant (105
mii). Pentru 70 mii de reclamații au fost acordate despăgubiri, în valoare totală de 13,4 milioane
de lei, respectiv o despăgubire medie de 191 lei, în scădere cu 36% față de 2019.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: