fbpx
Business Stiri Tech

Pierderi de peste 1 milion de euro pentru o companie, în urma unui atac ransomware2 min

19/05/2020 2 min read

Pierderi de peste 1 milion de euro pentru o companie, în urma unui atac ransomware2 min

Reading Time: 2 minute

Ransomware-ul a devenit o mare provocare pentru multe organizații. Chiar dacă nu este cea mai avansată amenințare din punct de vedere tehnic, aceasta permite atacatorilor ciebrnetici să blocheze funcționarea afacerilor și să fure bani. În urma unui incident ransomware, organizațiile pierdeau în medie 1,46 milioane de dolari în 2019, sumă în care erau incluse costurile pentru perioadele de oprire, amenzile și prejudiciile reputaționale. Atacul WannaCry a devenit cel mai vizibil de acest gen, răspândindu-se cu ajutorul unei arme cibernetice avansate, EternalBlue, care atacă vulnerabilitățile din Windows. Așadar, putem spune că WannaCry a provocat o adevărată epidemie cibernetică la nivel mondial. Cu toate acestea, există puține motive de resemnare, întrucât protecția împotriva ransomeware-ului se poate face prin adoptarea unor măsuri de securitate fiabile.

Conform rezultatelor Kaspersky, un număr de 767.907 utilizatori au fost atacați de criptori în 2019 – aproape o treime dintre aceștia (30%) provenind din companii. Dintre toate famiile de criptori, WannaCry a fost în continuare cea mai frecvent întâlnită – în 2019, a atacat 164.433 de utilizatori și a reprezentat 21% din toate atacurile detectate. În top, i-au urmat alte familii precum GandCrab (11%) și Stop (4%). Primul este un cunoscut ransomware-as-a-service, dezvoltat de o echipă de criminali și închiriat comunității infracționale. Acesta s-a propagat ani de zile. Campania Stop ransomware este, de asemenea, o amenințare bine-cunoscută răspândită prin software și site-uri compromise, precum și adware.

“Epidemia WannaCry, care făcut companiile să piardă milioane de dolari din cauza perioadei de oprire sau a costurilor legate de daunele reputaționale, a demonstrat ce se poate întâmpla dacă ransomware- ul se propagă pe o scară atât de largă. Amenințarea rămâne relevantă astăzi, întrucât există utilizatori care încă nu știu prea multe despre ea și pot deveni victime. Vestea bună este că abordarea corectă de securitate și măsurile relevante pot face ransomeware-ul o amenințare non-critică”, spune Sergey Martsynkyan, Head of B2B Product Marketing, Kaspersky.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *