Companii Stiri

Polonezii de la Maspex Wadowice cumpara Rio Bucovina

13 aug. 2015 3 min

Polonezii de la Maspex Wadowice cumpara Rio Bucovina

Reading Time: 3 minute

Grupul polonez Maspex Wadowice a semnat un contract conditional pentru preluarea companiei Rio Bucovina. Conditia intrarii in vigoare a acestui contract o reprezinta obtinerea aprobarii Consiliului Concurentei din Romania precum si efectuarea cu succes a actiunii de due diligence.

Tranzactia include, printre altele, achizitionarea celor trei facilitati de productie ale societatii Rio Bucovina (localizate in Vatra Dornei, Timisoara si Giurgiu), precum si a brandului “Bucovina”, anunta compania, intr-un comunicat de presa. Rio Bucovina detine o cota de aproape 10% din piata romaneasca a apelor imbuteliate, conform AC Nielsen (date de piata aferente perioadei aprilie-mai 2015).

Grupul Maspex este un cunoscut producator de produse instant, de sucuri, nectaruri si bauturi racoritoare, de paste fainoase, biscuiti sarati (crackers) si covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piata romaneasca in anul 1996 si, in prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Brandurile detinute de Maspex, cum ar fi Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta si Salatini, sunt jucatori importanti, unele dintre ele fiind leaderi pe segmentul lor de piata. Preluarea companiei Rio Bucovina va fi cea de-a treia pe care Grupul Maspex o realizeaza in Romania.
Rio Bucovina este unul dintre cei mai mari producatori de ape minerale naturale de pe piata romaneasca. Conform datelor AC Nielsen, Rio Bucovina este al doilea mare jucator ca volum, detinand o cota de aproape 10% din piata apelor imbuteliate (date de piata aferente perioadei aprilie – mai 2015). Apa minerala naturala “Bucovina” provine din surse subterane, izolate de orice activitati ale omului, si este certificata de catre Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului „Alfred Rusescu” pentru a fi utilizata in prepararea alimentelor destinate sugarilor.

Romania reprezinta pentru Maspex o a doua piata ca marime, dupa Polonia, atat din punctul de vedere al cifrei de afaceri si al investitilor efectuate, cat si ca putere de cumparare. In prezent, Maspex este cunoscut in Romania ca producator de produse instant, de sucuri, nectaruri si bauturi racoritoare, paste fainoase, biscuiti sarati (crackers) si covrigei (brezels). Compania a intrat pe piata romaneasca in anul 1996 si in prezent este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Produse precum: sucurile pentru copii Tedi, nectarurile si sucurile Tymbark, ciocolata calda si cappuccino La Festa, ceaiurile instant Ekland, crema pudra pentru cafea Coffeeta, biscuitii sarati (crackers) si covrigeii (brezels) Salatini sunt jucatori importanti iar unele dintre ele sunt lideri incontestabili ai pietei.
„In Romania detinem o pozitie foarte buna pe segmentul produselor instant, cu brandurile La Festa si Ekland, pe piata sucurilor, nectarurilor si a bauturilor racoritoare cu brandurile Tedi si Tymbark, iar la categoria crackers si brezels cu brandul Salatini. Pe piata apelor minerale nu am fost prezenti pana acum, iar aceasta este o categorie care se afla in crestere. In prezent, segmentul apelor minerale ocupa o cota de 50% din piata bauturilor nealcoolice din Romania. Comparativ, piata bauturilor racoritoare reprezinta 10%. Brandul Bucovina va creste semnificativ competitivitatea noastra si va consolida pozitia companiei pe piata romaneasca. In plus, in Romania consumul de apa imbuteliata se afla inca la un nivel scazut, comparativ cu alte tari din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creeaza o perspectiva de dezvoltare, la aceasta contribuind si tendintele spre un mod de viata sanatos”, a declarat Krzysztof Pawiński, Presedintele Consiliului de Adminstratie al Grupului Maspex Wadowice.

„Achitionarea companiei Rio Bucovina de catre una dintre cele mai mari companii poloneze din Europa Centrala si de Est va constitui un moment foarte important pentru piata de FMCG din Romania. Ca parte a Grupului Maspex, alaturi de Tymbark Maspex Romania, Rio Bucovina isi va consolida si mai mult pozitia pe piata producatorilor de apa minerala naturala, apa de izvor si apa de masa din Romania. Sunt sigur ca experienta companiei poloneze, precum si obiectivele ambitioase ale acesteia privind portofoliul de produse vor contribui substantial la dezvoltarea continua a brandurilor detinute de compania Rio Bucovina”, a declarat Dorel Radu, Director general Rio Bucovina.

Rio Bucovina este un jucator important pe piata FMCG din Romania, ocupand locul 2 ca volum si locul 4 ca valoare pe piata apelor minerale. Marcile comercializate de Rio Bucovina sunt: Bucovina – apa minerala naturala plata si carbogazificata; La Vitta – apa de izvor plata si apa de masa carbogazoasa; Rio, La Vitta, Malibu, Bon Ton – bauturi racoritoare carbogazoase; Golden Horse – bautura energizanta, La Vitta – produse alimentare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: