Află povestea fraților Costa care s-au ambiționat să creeze o cafea perfectă, iar pentru asta a fost nevoie „doar” de 112 de încercări
Reading Time: 3minuteCafeaua preferată a britanicilor, un nume puternic pe piața cafelei în mai multe țări ale lumii, Costa Coffee este, din această vară, disponibilă și pe piața românească și vine cu povestea fascinantă a unui business de familie început cu aproape o jumătate de secol în urmă, care demonstrează că atunci când faci lucrurile cu pasiune și perseverență, când pui suflet și ești atent chiar și la cele mai mici detalii, succesul nu are cum să nu apară.
În anii ’70, frații Sergio și Bruno Costa părăseau Nordul Italiei și se mutau cu entuziasmul tinereții la Londra, să-și împlinească un mare vis, acela de a crea cafeaua perfectă. Nu le-a ieșit din prima, dar nu au renunțat. S-au documentat, au testat și experimentat și la a 112-a încercare, au ajuns la aroma perfectă de cafea, cunoscută acum drept Costa Coffee Signature Blend. La scurt timp, încep să își vândă cafeaua celor mai renumite hoteluri și restaurante din Londra, inclusiv către faimosul Ritz și Dorchester. Nimic nu i-a oprit pe frații Costa să le ofere cafeaua lor consumatorilor. De exemplu, alături de personalul de curățenie de la Ritz Hotel au pulverizat sub ușile camerelor aromă de cafea proaspăt măcinată, mirosul îmbietor atrăgându-i pe oaspeți să servească o cafea Costa la micul dejun! Mai mult, ei nu au fost doar ambițioși, ci și inovatori și au utilizat chiar și o flotă de taxi pentru livrări. Astfel, în 1979, frații Costa au deschis primul „boutique” Costa pentru a face cunoscută cafeaua lor unei audiențe mai vaste, acesta fiind prima cafenea din Londra care a utilizat ceștile albe din porțelan.
Efortul de a obține o cafea de cea mai bună calitate este intens și începe, cum altfel, decât cu boabele selectate cu cea mai mare grijă și care provin 100% din surse certificate RFA (Rainforest Alliance). Cu fiecare ceașcă de cafea servită, Costa dă ceva înapoi și investește în dezvoltarea comunităților din care aceasta provine. Fiecare produs certificat Rainforest Alliance este cultivat urmând o metodologie strictă care abordează agricultura într-o manieră sustenabilă, asigurând cele mai bune condiții de lucru pentru fermieri și având grijă pentru natură. Doar 6% din cafelele din lumea întreagă îndeplinesc aceste standarde ridicate, iar pentru Costa Coffee acesta a fost un factor cheie, de la care nu se abate nici azi.
Din iunie 2020, Costa Coffee a intrat pe piața locală cu misiunea de a face accesibilă tuturor românilor o cafea premium pe care o pot savura acasă, în HoReCa sau on the go.
Gama profesională Costa, disponibilă în punctele partenere HoReCa din toată țara.Sortimente disponibile în retail, pentru a savura Costa în confortul casei.Din secretele care fac din Costa o cafea specială ne-a împărtășit și Cezara Carteș, Coffee Capabilities Expert la Coca-Cola HBC România:
„Costa este o cafea prăjită lent, cu multă grijă, ceea ce permite menținerea în boabele de cafea a cât mai multor uleiuri naturale, oferindu-ne astfel în ceașcă o complexitate de arome. În plus, înainte de ambalare există un alt pas esențial: specialiștii Costa degustă nu mai puțin de 5.000 de cești în fiecare an pentru a se asigura că sunt respectate toate standardele de calitate și abia apoi cafeaua este ambalată”.
Cezara are o experiență de peste 10 ani în domeniul cafelei și este cea care coordonează Costa Coffee Training Centre din București, locul în care clienții companiei Coca-Cola HBC România, din locațiile din care se poate cumpăra Costa Coffee, beneficiază de sesiuni de training pentru dobândirea de abilități în crearea celor mai bune cafele.
Pentru a oferi cele mai bune experiențe, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitiv. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne va permite să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțământul sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Functional
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul este necesară pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.