Marketing

PR-ul traditional incepe sa dispara

10 nov. 2015 2 min

PR-ul traditional incepe sa dispara

Reading Time: 2 minute

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Sorina Mihai_7799_08
Sorina Mihai / Foto: Vali Mirea

Sorina Mihai, Managing Partner, Porter Novelli Romania

Varsta: 37 de ani

Experienta in industria de comunicare: 16 ani 

Studii: Facultatea de Relatii Economice Internationale – Academia de Studii Economice; Facultatea de Marketing si Afaceri Economice Internationale – Universitatea Spiru Haret

Conduce Porter Novelli Romania, agentie infiintata in urma cu noua ani, afiliata la reteaua internationala Porter Novelli si companie membra a grupului de comunicare The Group.

Provocarea: Adaptarea la ritmul rapid de succedare a briefurilor si deadline-urile scurte versus mentinerea unor standarde inalte in consultanta de PR. Insistam ca ideea sa preceada tehnologia prin care ajunge la public si nu invers. In relatia cu clientii, cea mai mare provocare este intelegerea misiunii directorilor de marketing si de comunicare si a dificultatilor si presiunilor cu care ei se confrunta. O astfel de intelegere aduce avantaje de ambele parti: pe de o parte prin generarea de idei care sa serveasca obiectivelor de business, iar de pe alta parte prin cresterea nivelului de apreciere a consultantei.

Transformarea: Industria de PR de acum este mult schimbata fata de 2005, atat la nivel structural, cat si contextual. In primul rand, sintagma “PR traditional” incepe sa dispara. Am invatat sa ne adaptam la modificarile din peisajul media si la reconfigurarea canalelor pe care le utilizam pentru a ne implementa campaniile. Bugetele s-au modificat si ele, insa in sensul ca sunt gandite si alocate diferit pe canale si tipologii de servicii.

De ce are nevoie un om de PR? Depinde de specializarea si de rolul in echipa. In functie de acestea, importanta aptitudinilor variaza. Primeaza curiozitatea, flexibilitatea, disciplina profesionala, spiritul de echipa, ambitia si pasiunea pentru comunicarea cu sens.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: