Marketing Stiri

Prima campanie in Dark Social din Romania

1 sept. 2015 2 min

Prima campanie in Dark Social din Romania

Reading Time: 2 minute

McDonald’s Romania si agentia de digital Tribal Worldwide Romania au lansat  #MecSalutaJunimea, prima campanie in Dark Social din Romania.

Dark Social reprezinta o comunicare la nivel personal, ce are loc intre utilizatorii retelelor sociale sau intre utilizatori si branduri, prin mesaje private, care nu sunt la dispozitia publicului larg.

Mecanismul campaniei

Cand grupurile de adolescenti de pe Facebook si-au propus sa “trolleze” brandurile, provocandu-le cu diverse intrebari si glume, sub umbrela Junimea, pagina McDonald’s a fost una dintre principalele tinte. Fanii au fost foarte surprinsi ca mesajele lor primeau un raspuns, faceau screenshot acestora si le postau pe grupul Junimea, sperand ca vor aduna like-uri cu acest “original content”. Raspunsurile au generat si mai multe mesaje si in scurt timp numarul acestora ajunsese de ordinul miilor.

Tribal WorldWide Romania a dezvoltat pentru McDonald’s un site dedicat #MecSalutaJunimea (versiune mobil), populat de conversatiile de pe pagina. In plus, dincolo de „scroll si troll” fanii sunt asteptati cu 1000 de premii, ce pot fi castigate de oricine acceseaza site-ul si sunt acordate prin “lucky moments”.

Timp de sapte zile au fost trimise mii de mesaje private si au fost castigati in mod organic mii de fani pe pagina de Facebook McDonald’s Romania.  

“Tinerii sunt unul dintre principalele segmente de consumatori pentru McDonald’s si si suntem aproape de ei si de comunitatile lor, zi de zi, atat online, cat si offline. Ce a fost diferit de aceasta data este ca ei ne-au cautat, ei au dorit sa intre intr-o conversatie neconventionala cu brandul nostru. Si cum nu ne este teama sa testam teritorii noi am vrut sa exploram potentialul acestei <comunicari ascunse>. Ne-am propus sa le aratam ca putem glumi si ca ii luam in serios ca public consumator, tocmai intrand in jocul lor. Mai mult decat atat, am vrut sa fim activi, nu doar reactivi si le-am aratat ca McDonald’s le e aproape si ii pretuieste, cu un site original si premiile pe care si le-au dorit”, a declarat Ramona Ciocodei, Communication Manager McDonald’s Romania.

“August 2015 o sa ramana in istoria comunicarii din Romania ca o luna de foc pentru branduri, in Social Media. Segmentul de adolescenti si young adults s-a coalizat in grupuri secrete pe Facebook si au pornit intr-o misiune. Au incercat sa scoata brandurile din zona de confort, asaltandu-le cu mesaje specifice comunitatii lor. Puteai intra in joc si sa castigi fani noi si fidelizare sau puteai sta pe bara, ratand ocazii. Echipa McDonald’s si Tribal a intuit potentialul acestei comunitati si am lansat un maraton de community management, incercand sa purtam discutii prietenoase, in spiritul Junimea, dar si conform identitatii McDonald’s. Am dus totul la un alt nivel, cand dupa aproximativ 4000 de mesaje am lansat o activare speciala pentru “junimisti”, un site doar al lor”, a declarat Bogdan Zavera, Creative Director Tribal WorldWide Romania.

Rezultate preliminare ale campaniei

Pentru site-ul pe desktop si mobile s-au inregistrat 20.000 de vizualizari unice. Timpul mediu petrecut pe site este de 3:25 minute pe desktop si 3:33 minute pe mobile.

Numarul total de like-uri la postarile din grup a depasit peste 60.000.

Au fost postate in medie cate 2-3 mesaje pe minut, cu un varf de 8-10 pe minut.

Page likes in intervalul  20 – 27 august: 2871, 100% organic

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: