Profit net de 345 mil. lei pentru ING Bank România

Veniturile ING Bank România au crescut cu 25% în primul semestru al anului, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, atingând nivelul de 875 milioane lei. Profitul net realizat a fost de 345 milioane lei.

Veniturile din dobânzi au crescut cu aproximativ 21% față de primul semestru al anului trecut, influența pozitivă venind din evoluția ratelor medii de dobândă din piață.

Numărul clienților activi ai băncii a crescut cu mai mult de 155.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,2 milioane de clienți activi. Numărul clienților cu salariul la ING a crescut cu 23 % (cu peste 145.000 de conturi), într-un ritm mai alert decât cel general al clienților activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat în ultimul an a dus la un procent record de 60% de interacțiuni online cu clienții care încasează salariul la ING.

“Ritmul accelerat de creștere a numărului de clienți, în special pe segmentul celor cu salarii la ING, vine ca o confirmare a faptului că aceștia apreciază serviciile ING și experiența diferită pe care o oferim. Obiectivul nostru este să ne susținem clienții să fie cu un pas înainte către atingerea obiectivelor personale și profesionale prin servicii simple, rapide și sigure”, a declarat Michal Szczurek, CEO al ING Bank România.

Nivelul creditelor acordate de ING Bank România a crescut cu 16% în ultimele 12 luni, până la 23,1 miliarde de lei, aducând o cotă de piață de aproximativ 9,4%, cu 0,8 puncte procentuale mai mult decât în iunie 2017. Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor (43%) și cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici și mijlocii a crescut cu 26% față de anul trecut, în timp ce nivelul creditelor noi acordate persoanelor fizice a crescut cu 10%.

Costurile operaționale au crescut la 445 milioane lei, cu 26% mai mult comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în special ca urmare a mutării băncii în noul sediu și a investițiilor accelerate în domeniul IT. Cheltuiala cu provizioanele de risc este de 41 milioane lei la final de iunie 2018, cu o creștere de numai 5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Politicile de risc prudente menținute de bancă în ultimii ani au condus la o rată de credite neperformante de 2,8%, în scădere cu 0,6% pe parcursul ultimului an, mult sub media pieței.

În ultimele două luni ING a lansat două servicii noi, unul pentru micro-întreprinderi și unul pentru persoanele fizice. Linia de credit ING SRLeu ajută micile companii să scape de aducerea întregii documentații la bancă, întrucât ING realizează automatizat verificările cu bazele de date ale ANAF, Centralei Riscului de Credit, Centralei Incidentelor de Plăți și Biroului de Credite, dar și alte verificări realizate instant în orice Office ING. Produsul este disponibil companiilor cu cifră de afaceri între 100.000 lei și 9.000.000 lei, care sunt înregistrate ca SRL în România, fie că sunt sau nu clienți ING.

De asemenea, clienții persoane fizice au posibilitatea să plătească direct cu telefonul mobil, folosind serviciul ING Pay, care poate fi activat din aplicația ING Home’Bank. La finalul semestrului, ING Home’Bank avea 646.000 utilizatori activi, dintre care 453.000 o accesează de pe mobil, logându-se în medie de 15 ori pe lună. Frecvența logărilor de pe desktop este la jumătate.