Tech Stiri

Publicitatea pe mobile depășește publicitatea pe desktop

1 nov. 2016 2 min

Publicitatea pe mobile depășește publicitatea pe desktop

Reading Time: 2 minute

Dispozitivele mobile vor detine o pondere de 75% din utilizarea internetului la nivel global în 2017, rata de utilizare a internetului mobil crescând rapid, de la 40% în 2012 la 68% în 2016, cu o estimare de 79% pentru 2018. Aceste aspecte se vor resimți și în domeniul publicității: publicitatea pe mobile va depăși publicitatea pe desktop anul viitor, iar cota sa din totalul consumului de publicitate pe internet la nivel global va crește de la 44%, în acest an, până la 60% în 2018.

Potrivit raportului Zenith Mobile Advertising Forecasts, cheltuielile de publicitate in mobile vor totaliza la acel moment 134 miliarde dolari , ceea ce reprezintă mai mult decât consumul de publicitate cumulat din print, cinema și publicitate outdoor.

Creșterea utilizării internetului mobil este determinată  și de rapiditatea răspândirii dispozitivelor mobile. În 2012, doar 23% dintre consumatorii celor 60 de piețe (importante) vizate de raportul citat aveau un smartphone, si doar 4% detineau o tabletă. În 2016, penetrarea smartphone-ului a atins 56%, cu o creștere de 2,4 ori pe parcursul celor patru ani, estimându-se că va urca la 63% până în anul 2018.

Țările cu cel mai ridicat nivel al consumului de internet mobil sunt în Europa de Vest, Asia și America de Nord. În Spania, mobile-ul acoperă cea mai mare parte din utilizarea internetului, pentru acest an estimându-se că va avea o cotă de 85%. Hong Kong se clasează pe locul 2, cu o cotă mobile de 79% din totalul internetului, fiind urmat de China (76%) și SUA (74%). Italia și India împart locul 5, fiecare cu 73%, conform raportului Mobile Advertising Forecasts.

Utilizarea tabletei cunoaște o variație extrem de mare de la o piață la alta. În 10 dintre cele 60 de țări analizate, tabletele au un grad de penetrare de peste 50%, iar în alte 10, nivelul coboară sub 10%. Doar 3% dintre consumatorii din China dețin acest produs, coborând media în mod substantial, din moment ce China acoperă 27% din populația acestui eșantion. În India, care acoperă un alt procent de 26%, dețin tablete 6% dintre consumatori. Cel mai înalt grad de penetrare a tabletei se înregistrează în Singapore (75%).

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: