Business

Rădăcini Grup a cumpărat Brico Depot din Iași

Reading Time: 2 minute

Brico Depot localizat în Iași a fost vândut către Rădăcini Grup, într-o tranzacție intermediată de Colliers. Echipa de avocați Schoenherr a participat la tranzacție pentru consiliere juridică, de partea vânzătorului.

Situat în zona de retail și logistică a orașului, magazinul de bricolaj Brico Depot din Iași are o suprafață de vânzare de aproximativ 8.000 mp, beneficiază de circa 200 de locuri de parcare și a fost inaugurat în 2007 sub brandul Praktiker.

Brico Depot, parte a companiei britanice de bricolaj Kingfisher, a intrat pe piața din România în iunie 2013, prin preluarea celor 15 magazine Bricostore, iar în decembrie 2017 și-a consolidat poziția pe piața locală prin achiziționarea întregii rețele de magazine Praktiker România, devenind numărul 2 pe piaţa locală de bricolaj, cu 35 de magazine, în 23 de locații.

„Interesul pentru achiziția proprietății închiriate către Brico Depot din centrul orașului Iași a fost semnificativ, dată fiind cererea crescută a investitorilor pentru produse care produc venit stabil pe termen mediu-lung, în orașe mari. Acest lucru demonstrează că economia românească este solidă în general, nu numai în București, iar capitalul se acumulează progresiv, pe măsură ce economia se maturizează la nivel de țară. Iașul este un oraș cu o dezvoltare impresionantă în ultimii ani, care a atras sute de milioane de euro din fonduri europene și investiții private, și are un potențial bun de dezvoltare economică și imobiliară.”

Simina Niculiță, Director | Partener| Retail Agency la Colliers

Valoarea investițiilor cu capital autohton a reprezentat anul trecut aproximativ jumătate din totalul investițiilor imobiliare realizate în România, nivel de peste 4 ori mai mare decât media anuală din 2015 până în 2021, urmat la mare distanță de capitalul sud-african și austriac, cu circa 20%, respectiv 10%. În perspectivă, există un potențial important de creștere a investițiilor locale în real estate, iar odată cu maturizarea graduală a pieței prind elan tot mai mulți investitori locali, inclusiv antreprenori cu business-uri puternice în principalele centre economice din țară.

Piața românească de investiții a înregistrat anul trecut tranzacții de peste 1,25 miliarde de euro, cu mult peste rezultatul de 890 de milioane de euro din 2021, bifând cea mai mare valoare din 2007 încoace, arată raportul anual publicat de Colliers. Nici 2023 nu se anunță un an rău, chiar dacă volumul de tranzacționare pe piață este posibil sa se reducă având în vedere volumul record de anul trecut.

Team

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

2 zile ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago