fbpx
Antreprenori Interviuri

Radu Savopol, Cereal Crunch: Nu ne abatem de la planul inițial5 min

14/09/2020 4 min read

Radu Savopol, Cereal Crunch: Nu ne abatem de la planul inițial5 min

Reading Time: 4 minute

Foarte popular, mai ales în Statele Unite, lansat și la noi din 2018, cereal bar-ul începe să prindă teren și în România. Antreprenorul Radu Savopol, co-fondator al lanțului 5 to go, pariază pe Cereal Crunch și se ține de planul de extindere pe care l-a stabilit înainte de izbucnirea pandemiei. 

Radu Savopol a preluat în 2018 Cereal Crunch, primul cereal bar din România, împreună cu Lucian Bădilă, partenerul său din 5 to go, și Andrei Alecu, proprietar al Utopia Coffee Bar. Cei trei antreprenori au deschis în februarie anul acesta o a doua unitate în București și au început extinderea cu o primă franciză în Craiova.

De ce Craiova?

Am început extinderea în sistem de franciză și am dat startul în afara Bucureștiului cu o primă locație în centrul vechi al Craiovei, plină de culoare și de cereale faimoase și gustoase. Concret, povestea francizei de la Craiova s-a legat frumos și firesc când i-am întâlnit pe cei doi tineri antreprenori, pe care i-am simțit entuziasmați de acest parteneriat și bucuroși să dezvolte conceptul împreună cu noi. Am simțit că e potențial și am luat decizia destul de repede, ei având deja experiență în antreprenoriat.

După Craiova, urmează să mai extindem business-ul cu încă câteva locații în București și să dezvoltăm și aici o primă franciză. Mai exact, preconizăm în următoarea perioadă, până la finalul anului mai precis, să deschidem 3 noi locații în capitală – o franciză în zona de food court din Auchan Drumul Taberei, un cereal bar tip insulă, în parteneriat cu ParkLake Shopping Center și o locație flagship de 200 mp în zona Titan – Cinema Gloria, probabil cel mai mare cereal bar din Europa și Orientul Mijlociu. Aici avem în plan să introducem în premieră produsele noi Cereal Crunch și să dezvoltăm și o zonă de co-working.

Care este planul de extindere pentru anul acesta? Dar pe termen mai lung?

Nu ne abatem de la planul inițial, ba chiar facem tot posibilul să ne depășim obiectivele. Ne propusesem ca pentru 2020 să deschidem 5 noi locații iar acum, spun eu, avem toate premisele ca finalul de an să ne găsească cu 6 deschise. Sper ca lucrurile să se dezvolte în același ritm ca și până acum și în 2021 să venim către public cu încă 5 noi locații Cereal Crunch. Ne propunem să devenim lideri la nivel european pe zona de cereal baruri și am încredere că putem reuși, asta și datorită echipei Cereal Crunch, în care îmi pun toată baza.

Cum v-a afectat pandemia planurile de extindere?

În ceea ce privește extinderea, suntem norocoși că am reușit să ne menținem planurile de dezvoltare chiar și în aceste condiții. Cred că perioada aceasta, dificilă pentru toate industriile, e un prilej bun de a crește noi business-uri, așa cum s-a întâmplat pentru noi cu Cereal Crunch. A fost timp de introspecție, de analize, de planuri și setări de noi obiective.

Cât costă o franciză Cereal Crunch?

 

Costul inițial pentru o franciză Cereal Crunch însemnă o investiție de 35.000 – 40.000 de euro, cu toate taxele incluse, adică taxa de franciză, de 7.500 euro + TVA, și redevențele (5% taxa lunară și 2,5% contribuția la bugetul de marketing, care se vor aplica la cifra de afaceri).

Chiar și costul minim poate varia. De exemplu, pentru cereal bar-ul din ParkLake Shopping Center estimăm o investiție inițială de 25.000 euro. Costurile maxime diferă mult de la o locație la alta, există o cifră precisă. Contează orașul în care e ea, amplasarea, suprafața, numărul de angajați, sunt multe criterii pe care le luăm în calcul.

Cu ce furnizori colaborați? Din ce țări importați cerealele?

Cerealele sunt importate de către compania noastră de la cei mai mari producători din SUA și din Anglia, acolo unde acest concept este extrem de îndrăgit de public și are mare succes. Includem periodic în meniu noi varietăți de cereale, conform trendurilor din piață bazate pe preferințele publicului. Avem și un manager operațional care discută săptămânal cu furnizorii noștri și primim și astfel insights despre ce se vinde cel mai bine la momentul actual, așa că mereu fanii cerealelor vor găsi produse pe gustul lor la Cereal Crunch.

Cereal Crunch comercializează peste 100 de cereale și 15 tipuri de lapte, multe dintre ele vegane, dar și fără lactoză, precum și o selecție de 10 topping-uri.

Publicul țintă Cereal Crunch este format preponderent din copii. Cum atrageți și alte categorii de public?

Inițial, înainte ca eu, Lucian și Andrei să preluăm business-ul, da, Cereal Crunch era un concept creat în special pentru copii. Însă noi ne-am dorit să inovăm și am schimbat puțin conceptul, mai precis l-am extins într-un ”all day breakfast”, astfel încât să putem acoperi toate categoriile de public și să ne bucurăm cu toții, de la mic la mare, de un astfel de răsfăț cu cereale colorate, în orice moment al zilei.

Mai mult, am adus la Cereal Crunch și alte produse, tocmai pentru a satisface gusturile oricui ne trece pragul. Vorbim aici de smoothie-uri, de sucuri, de o gamă bogată de granola cu iaurt grecesc și cu fructe proaspete sau de produse pe bază de cafea (în acest sens avem o colaborare cu Vlad Ștefănescu, barista anului 2019, care-a creat 4 produse unice din gama SIGNATURE). Și credem noi că toată oferta aceasta, alături de design-ul exotic, unic, al locațiilor creează o experiență desăvârșită pentru toate tipurile de public, nu doar pentru cei mici. 

One Comment
  1. […] Antreprenorul Radu Savopol, co-fondator al lantului 5 to go, pariaza pe Cereal Crunch si se tine de planul de extindere pe care l-a stabilit inainte de izbucnirea […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *