Finanțe Stiri

Raiffeisen Bank, profit de 178 milioane de lei în T1

16 mai 2019 3 min

Raiffeisen Bank, profit de 178 milioane de lei în T1

Reading Time: 3 minute

Profitul net al Raiffeisen Bank a scăzut cu 16%, până la 178 milioane de lei, în trimestrul întâi al acestui an, față de perioada similară din 2018. 

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru al anului venituri operaționale de 615 milioane de lei, cu 11% mai mari decât în T1 2018. Activele totale au crescut în T1 2019 până la 40,62 miliarde de lei (creștere de 9%, an la an). Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 26,50 miliarde de lei, o creștere de 14%, an la an, anuntă bancă, într-un comunicat de presă.

“Am continuat să creștem echilibrat, dacă ne gândim la finanțările pe care le-am acordat companiilor sau populației și la rezultatele obținute din activitatea de tranzacționare. Avem satisfacția că suntem unul dintre finanțatorii și susținătorii importanți ai economiei românești”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

“Pe de altă parte însă, raportăm un profit în scădere la 31 martie 2019, din cauza unor cheltuieli mai mari pentru salarii, taxe, contribuții la fondul de garantare a depozitelor, costuri cu reglementări cum sunt MIFID II, PSD2, dar și a efortului mare al băncii pentru transformarea digitala”, a spus Steven van Groningen.

Împrumuturile nete acordate clienților au crescut cu 15% în T12019, creștere susținută mai ales de finanțările pentru companii mari și medii, dar și de creditele de consum pentru populație. Creditele acordate companiilor mari și medii din România au crescut cu 20% la 31 martie 2019, an la an, iar creditele de consum pentru populație au avansat în ultimul an cu 11%. Rată creditelor neperformante a scăzut la 4,2% la finalul T1 2019.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au avansat cu 9% (an la an), ajungând la 33,11 miliarde de lei la 31 martie 2019. 

Veniturile operaționale ale băncii au ajuns la final de martie la 615 milioane lei, în creștere cu 11% (an la an). Raiffeisen Bank a încheiat primul trimestru al acestui an cu un profit net de 178 de milioane de lei, în scădere cu 16%, față de 212 milioane de lei T1 2018. 

Cheltuielile operaționale ale băncii au totalizat 363 de milioane de lei, față de 320 milioane de lei cât erau în martie 2018 (o creștere de 14% an pe an). Creșterea cheltuielilor operaționale vine din zona salariilor, a taxelor plătite de bancă, a costurilor legate de introducere noilor reglementări, dar și a investițiilor pentru transformarea digitală, arată banca, în comunicat.

Raiffeisen Bank a depășit pragul de 650.000 clienți digitali care folosesc aplicațiile Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online. Felul în care băncile lucrează cu clienții se schimbă rapid. În primele luni ale anului 2019, banca a intensificat procesul de simplificare și transformare digitală. Clienții noștri simt și ei aceste schimbări: pot începe relația cu banca printr-un pachet de cont curent cu doar două semnături sau obțin cardul de debit pe loc, cu PIN-ul pe SMS. Din ianuarie 2019 creditul de consum, Flexicredit, se poate obține 100% online-clienții semnează toată documentația de credit prin semnătura electronică calificată și primesc banii în 10 minute, în contul lor.

Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piață cardurilor de credit cu 500.000 de carduri active la 31 martie 2019, iar peste 95% dintre sumele tranzacționate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.

Din 2018, Raiffeisen Bank susține și startup-urile românești. La începutul acestui an banca a lansat a doua ediție a programului “factory by RAIFFEISEN BANK” cu o ofertă nouă și un pachet extins de beneficii. Din 315 proiecte înscrise, 165 se află acum în etapă finală a programului. Dintre acestea vor fi selectate maxim 100 de proiecte care vor fi finanțate în 2019, cu până la 50.000 euro fiecare. 

Raiffeisen Bank avea la 31 martie 2019 peste 2 milioane de clienți persoane fizice, număr relativ constant, raportat la martie anul trecut. Banca are în portofoliu, de asemenea, aproximativ 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii.

La sfârșitul primului trimestru din 2019, banca avea 4.951 de angajați (5.186 în 31 martie 2018), 419 unități în toată țara, aproximativ 900 de ATM-uri, 20.000 de POS-uri și 250 de mașini multifuncționale.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: