Stiri

Raport global: 45% dintre oameni nu au simțit fericirea de peste doi ani

16 iun. 2022 5 min

Raport global: 45% dintre oameni nu au simțit fericirea de peste doi ani

Reading Time: 5 minute

Oamenii doresc ca brandurile să-i facă să zâmbească şi să râdă, dar liderii de business se tem să utilizeze umorul în interacţiunile cu clienţii, potrivit unui nou raport de cercetare realizat de Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) și Gretchen Rubin, autoare de bestseller nominalizată de cinci ori de către New York Times și podcaster. 

Raportul Happiness Report include informații de la peste 12.000 de consumatori și lideri de afaceri din 14 țări și a constatat că oamenii caută noi experiențe care să îi facă să zâmbească și să râdă, recompensând brandurile care adoptă umorul cu loialitate, susținere și achiziții repetate, și se vor îndepărta de cele care nu o fac.

Oamenii caută fericirea în moduri noi şi sunt dispuşi să plătească o sumă considerabilă

Au trecut mai mult de doi ani de când mulţi oameni s-au simţit ultima oară fericiţi şi caută modalităţi de a fi fericiţi din nou, indiferent de preţ. 

  • 45% dintre respondenți nu au simţit fericirea adevărată timp de peste doi ani şi 25% nu ştiu sau au uitat ce înseamnă să se simtă cu adevărat fericiţi.
  • 88% caută noi experienţe care să îi facă să zâmbească şi să râdă. Oamenii prioritizează sănătatea (80%), conexiunile personale (79%) şi experienţele (53%) pentru a obţine fericirea.
  • Mai mult de jumătate (53%) şi-ar dori ca banii să poată cumpăra fericirea, 78% fiind dispuşi să plătească o sumă considerabilă pentru fericirea adevărată.
  • 89% au încercat să își găsească fericirea în cumpărăturile online în timpul pandemiei şi, în timp ce 47% au spus că primirea pachetelor i-a făcut fericiţi, 12% s-au chinuit să-şi amintească achiziţiile pe care le-au făcut online. 

Interacţiunile în materie de publicitate, marketing, vânzări şi servicii trebuie să se schimbe 

fericirea

Oamenii doresc ca brandurile să îi facă să zâmbească şi să râdă, dar liderii de business evită să folosească umorul în interacţiunile cu clienţii.

  • 78% dintre respondenți cred că brandurile pot face mai mult pentru a le oferi fericire clienţilor, iar 91% au spus că preferă ca brandurile să fie amuzante; acest număr a crescut pentru generaţia Z (94%) şi mileniali (94%).
  • Este mai probabil ca 90% să-şi amintească anunţuri amuzante, însă liderii de business au declarat că doar 20% din reclamele offline ale brandurilor lor (TV, panouri publicitare) şi 18% din reclamele lor online utilizează în mod activ umorul.
  • 77% dintre persoane sunt mai dispuşi să cumpere de la o persoană de vânzări amuzantă, însă doar 16% dintre liderii de business au declarat că brandurile lor folosesc umorul pentru a vinde.
  • 75% dintre persoane ar urmări un brand pe rețelele sale de socializare dacă acesta este amuzant, însă doar 15% dintre liderii de business au declarat că brandul lor este amuzant pe social media.
  • 69% dintre persoane ar deschide un e-mail de la un brand dacă linia de subiect ar fi mai amuzantă, dar numai 24% dintre liderii de business au declarat că utilizează în mod activ umorul în campaniile de marketing prin e-mail.
  • 68% ar prefera să interacţioneze cu un robot de chat/un asistent digital amuzant, însă numai 27% dintre liderii din business au spus că brandurile lor integrează activ umorul în comunicaţiile cu roboţii de chat.

„Cu toţii am trecut prin câţiva ani foarte grei, iar fericirea lipseşte din întreaga lume. Avem mare nevoie de experienţe care să ne facă să râdem şi să zâmbim, iar brandurile pot ajuta. Pentru brandurile care doresc să contribuie la fericirea publicului ţintă, totul începe cu datele şi cunoaşterea clienţilor. Doar atunci puteţi aduce combinaţia potrivită de umor, personalitate şi experienţă de brand, care va stimula loialitatea şi promovarea brandului.”

Gretchen Rubin, autoare de bestseller nominalizată de cinci ori de către New York Times și realizatoare de podcast

Zâmbetele şi râsul plătesc dividende, dar liderii de business se tem să glumească

Oamenii vor răsplăti brandurile care îmbrăţişează umorul cu loialitate, promovare şi repetarea achiziţiilor şi se vor îndepărta de cele care nu o fac. 

  • 48% dintre respondenți nu cred că au o relaţie cu un brand decât dacă îi face să zâmbească sau să râdă şi 41% s-ar îndepărta de brand dacă nu i-ar face să râdă sau să zâmbească în mod regulat.
  • Dacă un brand utilizează umorul, oamenii sunt mai predispuşi să cumpere din nou de la acel brand (80%), să recomande brandul familiei şi prietenilor (80%), să aleagă brandul în detrimentul concurenţei (72%) şi să cheltuiască mai mult cu un brand (63%).
  • 89% dintre liderii de business văd oportunitatea de a folosi umorul pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor şi cred că brandul lor poate face mai mult pentru a-i face pe clienţi să râdă sau să zâmbească.
  • 95% dintre liderii de business se tem să utilizeze umorul în interacţiunile cu clienţii. 
  • 85% dintre liderii de business spun că nu au date, informaţii sau instrumente pentru a oferi cu succes umor. Liderii de business ar avea mai multă încredere în utilizarea umorului atunci când interacţionează cu clienţii, dacă ar avea o mai bună vizibilitate a clienţilor (55%) şi acces la tehnologii avansate cum ar fi inteligenţa artificială (32%). 

„Experienţa clienţilor continuă să evolueze, dar, până la urmă, totul se rezumă la un singur lucru: să facem clientul fericit. Există mulţi factori diferiţi care contribuie la efortul de a face clienţii fericiţi, iar în această cercetare, am decis să examinăm umorul, deoarece este unul dintre cei mai nuanţaţi. După cum arată rezultatele, majoritatea liderilor de afaceri doresc să-i facă pe consumatori să râdă mai mult şi să înţeleagă că este o parte esenţială a stabilirii unei relaţii adevărate. Pentru a avea succes, brandurile trebuie să pună datele în centrul strategiei lor privind experienţa clienţilor.”

Rob Tarkoff, vicepreşedinte executiv şi manager general, Oracle Advertising and Customer Experience (CX)

Metodologie

Rezultatele cercetărilor se bazează pe un sondaj realizat de Savanta, Inc. în Statele Unite, Regatul Unit, Emiratele Arabe Unite, Franţa, Germania, Italia, Japonia, China, Singapore, India, Australia, Mexic, Brazilia şi Columbia în perioada 3-27 ianuarie 2022. Pentru acest sondaj, 12.183 de consumatori, inclusiv 3.125 de lideri în domeniul marketingului, vânzărilor şi serviciilor pentru clienţi, au primit întrebări generale cu privire la impactul pandemiei asupra fericirii şi deschiderii de a vedea o emoţie precum umorul introdus în activităţi de publicitate, marketing, vânzări şi servicii pentru clienţi ca parte a experienţei generale a clienţilor.

Studiul a vizat consumatorii şi liderii de business cu normă întreagă în vârstă de 21 ani sau mai mult. Respondenţii au fost recrutaţi printr-o serie de mecanisme diferite, prin diferite surse pentru a se alătura panelurilor şi pentru a participa la sondaje de cercetare de piaţă. Toţi participanţii la panel au trecut printr-un proces de includere voluntară dublă şi au completat în medie 300 de puncte de profilare înainte de a participa la sondaje.

Respondenţii au fost invitaţi să participe prin e-mail şi au primit un mic stimulent monetar pentru a participa. Rezultatele oricărui eşantion sunt supuse variaţiei de eşantionare. Magnitudinea variaţiei este măsurabilă şi este afectată de numărul de interviuri şi de nivelul procentajelor care exprimă rezultatele.

În acest studiu, şansele sunt de 95 din 100 ca un rezultat al sondajului să nu varieze, în plus sau în minus, cu mai mult de 0,9 puncte procentuale faţă de rezultatul care ar fi obţinut dacă ar fi avut loc interviuri cu toate persoanele din universul reprezentat de eşantion.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: