fbpx
Antreprenori Stiri

Relaxarea ca business3 min

13/05/2020 3 min read

Relaxarea ca business3 min

Reading Time: 3 minute

La o lună după inaugurarea unui showroom în Olanda, Adrian Rus, fondatorul Komoder, companie care comercializează fotolii de masaj, plănuiește dezvoltarea pe piața din Spania și ulterior, până la finalul anului, expansiunea în Franța. 

Deși deținea deja o agenție de creație și marketing, Adrian Rus cocheta tot mai mult cu ideea antreprenoriatului și își dorea lansarea unui nou proiect propriu, de data aceasta în sectorul eCommerce. Pe atunci, în urmă cu nouă ani, era o perioadă tocmai bună pentru astfel de proiecte, comerțul electronic lua tot mai mult am­ploare și Adrian Rus acumulase deja o experiență vastă în zona de business. În urma unei vizite în străinătate, antrepreno­rul a identificat produsul ideal: fotoliul de masaj, care era complet absent din piața românească. “Practic intram pe piața locală cu o inovație, cred eu, fantastică”, spune pentru revista Biz Adrian Rus, Ge­neral Mana­ger și fondator al Komoder. “Komoder s-a născut în anul 2011, în luna septembrie. Și astăzi este, pe plan local, lider de piață”, adaugă Rus.

În ultimii doi ani, antreprenorul a investit foarte mult în zona de logistică, iar pentru următoarea perioadă, pe agenda acestuia se află măsurarea rezultatelor investițiilor și menținerea creșterii la nivel local. În prezent, Komoder are patru showroom‑uri în România – în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași – dar Rus plănuiește să deschidă în viitor și alte puncte de vânzare în țară, iar ulterior să continue extinderea și în mediul online. Mai mult, antrepreno­rul vizează și o extindere puternică în afara țării.

„La momentul actual vindem fotolii și aparate de masaj în mai multe țări din Europa, avem două showroom-uri în Spania (Barcelona) și Bulgaria (Sofia), dar și parteneri în Italia, Spania, Olanda și Bulgaria. Ne propunem, de asemenea, să educăm consumatorul, să îl facem conștient de faptul că produsul nostru, fotoliul de masaj, nu este un lux, ci o investiție pe care o face pentru sănătate”, precizează Adrian Rus, General Manager al Komoder.

De mai bine de un an, compania este activă pe piața din Olanda, unde interesul pentru produsele Komoder este unul crescut, motiv pentru care, luna trecută, Rus a inaugurat primul showroom din Țările de Jos, la Rotterdam. Totodată, compania este în plin proces de extindere și pe piața din Spania, unde antreprenorul român deține deja un showroom și vizează, pentru acest an și intrarea pe piața din Franța. “A­tunci când ne planificăm extinderea, ne îndreptăm către piețe unde avem deja numeroase cereri și interes crescut pentru produsele noastre de relaxare: fotolii de masaj, aparate de masaj, ochelari de masaj”, explică Adrian Rus.

Clienții Komoder sunt, în principal, persoanele care petrec mult timp la birou sau persoanele care duc o viață sedentară și care au venituri medii. Printre clienții companiei se mai numără și persoanele care optează pentru achiziționarea unui astfel de fotoliu de masaj la recomandarea medicului, pentru tonifierea mus­culaturii paravertebrale.

Produsele Komoder pornesc de la 6.000 de lei, iar o comandă medie de anul trecut a avut valoarea cuprinsă între 8.000 și 8.500 de lei. Anul trecut, Komoder a avut venituri de 16 milioane de lei, înregistrând o creștere a volumului de vânzări cu 60% față de 2018. Drumul ascendent al companiei s-a datorat investițiilor pe care le-a rea­lizat antreprenorul pe tot parcursul anului trecut și deschiderii showroom-urilor din Iași, București și Sofia. Adrian Rus estimează că va încheia anul acesta cu o creștere de 40 de procente.

Poate principala provocare este comportamentul consumatorului, care este unul specific, diferit de la țară la țară, de aceea acest aspect este tratat cu deosebită atenție. “Studiem comportamentul consumatorilor pie­ței pe care intrăm, încercăm să îl înțe­legem și, în final, ne adaptăm contextului. Ne confruntăm cu birocrația și reglementările legislative, care sunt diferite în funcție de contextul țării pe care o vizăm”, spune Adrian Rus.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *