Companii Stiri

Retailul devine verde

3 iul. 2017 2 min

Retailul devine verde

Reading Time: 2 minute

Penny Market este primul retailer din România care obține certificarea ISO 50001, ceea ce înseamnsă că politicile sale energetice au fost recunoscute de către un organism independent, folosind un standard internațional, pentru toate magazinele, depozitele din țară, precum și pentru sediul central.

După o investiție de aproape 4 milioane de euro în managementul energetic al magazinelor din România, Penny Market are peste 200 de magazine care sunt certificate conform ISO 50001, devenind cea mai mare rețea alimentară și de vânzare cu amănuntul din România care obține aceasta certificare. Sistemul de management al energiei conform cu ISO 50001 este un instrument organizațional esențial, care sprijină compania în îndeplinirea unor obiective energetice strategice.

Planul de investiții pentru 2017 include: testarea cu panouri fotovoltaice, pompă de caldură, iluminat natural, contorizare inteligentă pentru o parte din magazine, pentru sistemul frigorific, dar și pentru măcelării. Prin obținerea acestei certificări, compania își va îndeplini obligațiile legale rezultate din Directiva UE privind eficiența energetică care impun economisirea unor volume semnificative de energie în cadrul tuturor operațiunilor, reducerea costurilor operaționale, monitorizarea energetică eficientă la nivelul grupului REWE și dezvoltarea în continuare a reputației sustenabile.

Daniel Gross mic„Sustenabilitatea, protecția mediului și condițiile de producție durabile sunt domenii importante pentru grupul REWE la nivel global iar această certificare este o dovadă a managementului energetic performant al echipei din România. A fost un proces de lungă durată – am început pregătirea în martie 2016 și am fost pregătiți pentru audit la începutul acestui an – ce a implicat foarte multe resurse și dedicare din partea echipelor. Bineînțeles, planurile noastre nu se opresc aici și vom continua planul nostru de investiții și inovare la nivel de sisteme de eficiență energetică”, a declarat Daniel Gross, General Manager REWE România.

În cadrul strategiei sale de îmbunătățire continuă, Penny Market și-a stabilit obiectivul de a reduce consumul mediu de energie cu 12% pe metru pătrat de spațiu de desfacere în perioada 2014 – 2022 și reducerea cu încă 23% a emisiilor specifice de CO2 pe metru pătrat în toate formatele de magazine. Pentru a crește gradul de conștientizare a acțiunilor eficiente din punct de vedere energetic, toți cei 4.000 de angajați ai magazinului au fost instruiți și implicați în proces.

Penny Market este conceptul de succes al grupului german REWE și unul dintre cei mai activi retaileri din România, cu primul magazin deschis pe piața locală în anul 2005. În prezent, grupul REWE România deține 200 de magazine Penny Market la nivel național și este format dintr-o echipă de 4.000 de angajați. În plus, 6 dintre magazinele XXL Mega Discount, deținute de REWE România, vor fi transformate în Penny Market în cursul anului 2017.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: