Analize Companii Tech

Rețeaua care ne apropie

13 mai 2020 7 min

Rețeaua care ne apropie

Reading Time: 7 minute

Când clienții se bazează pe tine pentru a lucra și a învăța, pentru a rămâne în legătură cu familia și prietenii, pentru a avea acces la servicii medicale și servicii de urgență, trebuie să te asiguri că vei putea face asta în orice condiții. Este provocarea la care Vodafone România răspunde zi de zi.

Comunicațiile fixe și mobile au devenit, mai mult ca niciodată, infrastructuri vitale. Pentru Vodafone România, focusul este nu doar să facă față cerințelor mai mari în această perioadă din partea clienților, ci și să ofere soluții care să le anticipeze și să le depășească așteptările.

“Fie că vorbim despre echipele noastre de relații cu clienții, de colegii noștri din magazine sau de managerii de cont dedicați clienților companii, cu toții depun eforturi pentru a trata punctual fiecare solicitare din partea clienților noștri pentru a găsi cea mai bună soluție pentru fiecare, având în vedere că aceștia se confruntă cu situații și provocări diferite în această perioadă”, spun oficialii de la Vodafone România.

Aproximativ 80% dintre angajații Vodafone România lucrează în prezent de acasă, cu acces la rețeaua internă a Vodafone și la aplicații, la soluții de videocon­ferință, servicii de VoIP și cloud.

Multe companii se bazează pe ser­vi­ciile Vodafone România pentru a asi­gu­ra continuitatea businessului. Cei care lucrează de la distanță au nevoie de conectivitate în bandă largă și mobilă de calitate. Mai mult ca niciodată, reziliența rețelelor de comunicații, capacitatea de a absorbi trafic sporit fără a afecta calitatea serviciilor, devine esențială. Rețelele trebuie să suporte intensificarea lucrului de la distanță, a educației și a divertismentului online. “Investițiile constante ale Vodafone și inovația se traduc prin faptul că rețeaua noastră are cel mai ridicat standard pentru a face față cererii sporite de trafic, lucru reconfirmat de certificarea recentă «Best in Test», din partea auditorului independent umlaut AG, obținând cel mai ridicat scor total pentru calitatea și performanța rețelei noastre mobile”, subliniază reprezentanții Vodafone România.

Comunicare, educație și business fără întrerupere

Dincolo de partea tehnică, foarte importantă este susținerea clienților cu oferte relevante, adaptate, care să răspundă nevoilor lor specifice din această perioadă. Încă de la începutul crizei, Vodafone a anunțat oferte care să faciliteze comunicarea cu familia și prietenii, prin apeluri de roaming nelimitate gratuite către România din Franța, Italia, Spania, Germania, Marea Britanie și Austria, precum și cu minute internaționale pentru apeluri din România către aceste destinații.

„Obiectivul nostru principal este să servim cât mai bine societatea românească în timpuri atât de dificile în felul în care Vodafone poate cu adevărat” – Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone România

În zona de educație online, Vodafone a venit cu Student Pack, ofertă disponibilă în aplicația Vodafone Shake, care oferă 40 GB de trafic lunar de date, pentru a urmări cursurile online #TeleScoala pe canalul de YouTube al TVR. În plus, tinerii cu vârste între 16 și 26 de ani pot beneficia de acces gratuit, fără să consume trafic de date, la mai multe platforme educaționale, precum subiecte.edu.ro, manuale.edu.ro, www.lectii-virtuale.ro, www.profesoronline.ro, www.scoaladinvaliza.ro.

Pentru clienții companii, Vodafone România oferă opțiuni adaptate în funcție de nevoile afacerii lor, constând în minute internaționale gratuite în rețele mobile și fixe către Italia, Spania, Germania, Franța, Marea Britanie, Austria și toate țările din Spațiul Economic European (SEE), voce sau date naționale nelimitate sau minute internaționale gratuite în cadrul SEE. Pentru derularea activității de la distanță, companiile pot accesa soluții dedicate, precum VPN, Wi-Fi mobil, soluții complete de audio-video conferință. Un plus important este faptul că, odată cu încheierea fuziunii dintre Vodafone și UPC România, la sfârșitul lunii martie, compania are oportunitatea de a aduce pentru clienți tot ce este mai bun din cele două lumi – servicii fixe, TV și mobile dintr-o singură sursă.

Siguranța angajaților și clienților

Ca măsură imediată de la începutul crizei, Vodafone România a intensificat sistemul de muncă de acasă în toate zonele de business unde acest lucru a fost posibil, inclusiv la nivelul echipelor de relații cu clienții, și le-a asigurat angajaților cele mai bune tehnologii pentru ca aceștia să-și poată desfășura activitatea. Aproximativ 80% dintre angajații Vodafone România lucrează în prezent de acasă, cu acces la rețeaua internă a Vodafone și la aplicații, la soluții de videoconferință, servicii de VoIP și cloud care să le permită organizarea de întâlniri online și schimbul de informații. O parte din echipele din magazine și cele care lucrau din teren au fost redistribuite pentru a prelua activități de back office și de relații cu clienții.

Colegii din magazinele care au rămas deschise au un program de lucru redus și respectă un set de reguli de conduită pentru protecția și siguranța tuturor actualizate constant, în funcție de evoluția situației și în conformitate cu măsurile anunțate de autorități. În magazine, accesul este restricționat, au fost montați indicatori de podea cu distanța de siguranță care trebuie respectată, precum și ecrane de protecție. Angajații au primit materiale de protecție și partenerii Vodafone de vânzări (dealeri, magazine în franciză etc.) sunt sprijiniți să asigure un mediu de lucru sigur și sănătos atât pentru angajați, cât și pentru clienți.

Echipele din teren, mai ales cele ca­re lucrează direct cu clienții, au primit echipament de protecție și au fost instruite cu privire la acțiunile preventive pe care trebuie să le ia pentru a se proteja pe ei și pe clienți. Toate lucrările la domiciliul sau sediul clienților sunt realizate doar cu echipament de protecție.

De cealaltă parte, clienții sunt încurajați și ajutați în utilizarea instrumentelor digitale pentru gestionarea contului de utilizator și a serviciilor, precum și pentru plata facturii, astfel încât să evite deplasările pentru operațiuni ce pot fi efectuate digital. Abonații își pot vizualiza și plăti factura online, în aplicația My Vodafone, precum și direct pe site-ul vodafone.ro, iar utilizatorii prepaid pot să reîncarce cartela utilizând My Vodafone sau direct pe site-ul vodafone.ro.

Împreună suntem mai puternici

Impreuna suntem mai puternici Vodafone RomaniaVodafone România a lansat la mijlocul lunii aprilie platforma digitală “Împreună suntem mai puternici”, care facili­tea­ză accesul online al utilizatorilor la cursuri și spectacole live: muzică, teatru, clase de sport și masterclasses pentru dezvoltare personală și profesională. Platforma este disponibilă online la www.vodafone.ro/impreunamaiputernici.

Dincolo de accesul la conținut de calitate, utilizatorii pot acum susține comunitățile pentru a trece cu bine peste această pandemie prin donații directe către cei care realizează momentele de teatru, muzică și masterclasses în platformă. Curatorul platformei digitale este Tudor Chirilă, care va ajuta utilizatorii să rămână conectați la muzică și teatru și să susțină artiștii direct de acasă. Printre cei care oferă momente de muzică live pe platformă se mai numără Irina Rimes, byron, Damian Drăghici, The Mono Jacks, Cornel Ilie, Ovidiu Lipan Țăndărică, Alexandra Ușurelu, dar și artiști independenți precum Jean Gavril, Dragoș Moldovan sau Alina Manole.

Românii pot urmări momente de teatru live interpretate de Florin Piersic Jr., Șerban Pavlu, Dorina Chiriac sau Marius Chivu, dar au și acces la cursuri variate precum: hairstyling (Sorin Stratulat), cooking (Alex Petricean), gaming (Maximilian Ioan) sau magie (Marius Drăguș).

De asemenea, platforma digitală a Vodafone îi ajută pe oameni să continue să facă exerciții fizice și să mențină un stil de viață sănătos și echilibrat, prin participarea la cursuri de fitness online care includ yoga, cardio & balet și antrenamente funcționale.

Fundația Vodafone România își continuă misiunea

În timpuri atât de dificile, Fundația Vodafone România s-a implicat ime­diat în susținerea mai multor inițiative, cu precădere în sănă­tate și educație, dar și a unor platforme digi­tale menite să informeze corect populația, din surse oficiale.

Prima direcție pe care a acționat Funda­ția a fost cea de sănătate, unde a sponsorizat achiziția unei mașini de testare și a 5.000 de teste pentru centrul de triaj din Arad, care sunt folosite de Spitalul Județean Arad, DSP (Direcția de Sănătate Publică) și ISJU (Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență) pentru a testa persoanele care intră în România prin punctul de frontieră Nădlac. De asemenea, Fundația Vodafone România a cumpărat pentru Spitalul Marie Curie 100 de inhalatoare individuale pentru secția de neonatologie, 50 de pompe de aer, 5 purificatoare de aer pentru suprafețe mari și 5 miniinhalatoare și a finanțat achiziția de măști și echipamente de protecție pentru Spitalul de Copii Victor Gomoiu din București și, prin intermediul Asociației ZI de BINE, pentru Spitalul de Boli Infecțioase
din Brașov.

De asemenea, a finanțat achiziția de tablete și abonamente de date medicilor de la Spitalul de Copii Victor Gomoiu pentru a-i ajuta să comunice cu personalul medical de la Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș, unde a finanțat și achiziția de dispozitive și abonamente care permit pacienților aflați în izolare să comunice cu medicii, menținând în același timp o distanță sigură.

Scoala din valiza Vodafone RomaniaÎn zona de educație, copiii și profesorii din zonele rurale pot continua interactiv activitățile educaționale online folosind platforma educațională digitală oferită de Fundația Vodafone România în cadrul programului Școala din valiză. De asemenea, Fundația a încheiat parteneriate cu Cisco, IBM și World Vision pentru a oferi licențe Webex gratuite profesorilor timp de 180 de zile, ca aceștia să poată susține cursuri în timp real, prin videoconferință.

Rezultatele sunt impresionante: în prima lună de la închiderea școlilor, profesorii au dezvoltat 1.800 de lecții online în platforma www.scoaladinvaliza.ro, mai mult decât dublu comparativ cu precedentele 6 luni de școală, iar elevii au petrecut aproxi­ma­tiv 2.300 de ore pe plat­formă, adică echivalentul tim­pu­lui pe care l-ar fi petrecut în sala de clasă în condiții normale. Tipul de dispozitiv folosit de acasă în această perioadă s-a schimbat: peste 65% dintre utilizatori folo­sesc telefonul mobil ca să acceseze platforma, comparativ cu 33% ante­rior pandemiei.

Inițiative și parteneriate

Fundația Vodafone Ro­mâ­nia a căutat activ să ajute acele inițiative cu impact în comunitate și unde poate folosi resursele specifice u­nui operator de comunicații. Astfel, a ve­nit natural sprijinul acordat inițiativei Cum­părături la ușa ta, dezvoltată de Asociația Geeks for Democracy, prin care voluntarii pot ajuta persoanele în vârstă și alte persoane aflate în carantină aducându-le alimente și medicamente. Fundația Vodafone Ro­mânia a achiziționat o centrală, oferind și telefoanele și serviciile de comunicații care permit voluntarilor să preia apeluri. De la lansarea call center‑ului, pe 23 martie 2020, s-au înregistrat 420 apeluri, majoritatea pentru alimente, dar și pentru medicamente și inițiativa a avut 819 beneficiari.

De asemenea, alături de ING Bank și Fundația Româno-Americană, Fundația sprijină 6 noi soluții digitale dezvoltate de Code4Romania și derulate în parteneriat cu Guvernul României și cu Autoritatea pentru Agenda Digitală a României (AADR), printre care stirioficiale.ro, platformă care adună într-un singur loc toate informațiile oficiale emise de autoritățile române despre criza COVID-19 sau www.cetrebuiesafac.ro, un ghid simplu și practic bazat pe posibile scenarii pentru populația României. Întregul eco­sistem a ajuns la 2,5 mi­lioane vizitatori unici și aproximativ 12 mi­lioane de afișări.

Aproape toți avem la îndemână teh­nologie avansată și putere de cal­cul în smartphone‑urile pe care le folosim zilnic. Aplicația mobilă gra­tuită DreamLab, dez­voltată de Fundația Vodafone Australia în colaborare cu oamenii de știință de la Imperial College London, uti­li­zează toc­mai această pu­tere de procesare a smart­phone-urilor pen­tru a efectua calcule com­plexe într-un ritm mult mai rapid decât în mod tradițional. Un computer care funcționează 24 de ore pe zi ar avea nevoie de zeci de ani pentru a prelucra datele, în timp ce o rețea de 100.000 de telefoane inteligente care rulează peste noapte ar putea rezolva calculele în doar câteva luni. De la începutul lunii aprilie, în aplicație a fost inclus Corona‑AI, un nou proiect care va folosi aceeași tehnologie pentru a ajuta la lupta împotriva răspândirii coronavirusului. Cercetătorii estimează că proiectul ar putea grăbi ac­cesul la medicamente eficiente și ar permite elaborarea de tratamente adaptate împotriva acestei boli infecțioase.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: