Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA: Medicina viitorului în slujba oamenilor
Reading Time: 3 minuteDe 30 de ani, Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA scrie o poveste care a schimbat fundamental infrastructura medicală din România. De la primele clinici la investiții strategice în spitale, digitalizare și inovație, rețeaua a devenit un reper al calității și încrederii.
Fady Chreih, CEO-ul Rețelei de sănătate REGINA MARIA, ne-a vorbit despre direcțiile de investiții care vor modela sistemul medical privat în următorii ani și despre cum se pregătește compania să răspundă nevoii pacienților de mâine.
REGINA MARIA marchează 30 de ani pe piața medicală. Ați putea rezuma această istorie într-o singură propoziție?
Inovație în slujba pacientului. Este, cu siguranță, ceea ce ne definește prezența în sistemul de sănătate românesc și va continua să facă parte din ADN-ul rețelei și pe viitor. De-a lungul timpului, ne-au ghidat două obiective clare: să inovăm constant și să oferim pacienților din România cea mai bună calitate a serviciilor și a interacțiunii cu medicul. Cele două direcții nu pot fi separate: cred ferm că inovația este motorul prin care creștem accesul cât mai multor români la sănătate.
Am avut în permanență curajul nu doar să aducem noi concepte de îngrijire a pacienților, ci și să redefinim experiențe, să stabilim noi standarde și să setăm tendințe. Într-o țară care tratează în loc să prevină, am dezvoltat unul dintre cele mai importante instrumente de prevenție – abonamentul medical, prin care am redefinit modul în care ne raportăm la sănătate. Într-o țară cunoscută pentru „dosarele cu șină”, am arătat că putem avea un sistem medical digitalizat, mai ușor de accesat pentru pacienți și mai eficient pentru personalul medical, precum și un dosar medical complet digital.
Standardele internaționale de calitate medicală pe care le-am adus în România au revoluționat modul în care ne raportăm la acest concept – am fost prima rețea de sănătate din România care a obținut acreditări internaționale Surgical Review Corporation și suntem, astăzi, furnizorul de servicii medicale cu cele mai multe acreditări internaționale pentru centre de excelență, nu doar din România, ci și din Europa. Sistemul nostru de feedback, care rămâne, în continuare, unicul de acest fel din țară, a transparentizat relația medic-pacient, strângând în momentul de față un milion de recenzii, cu o notă medie remarcabilă de 9,63. Am investit, până acum, aproape 300 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii medicale moderne în întreaga țară – spitale, clinici, laboratoare inteligente, adaptate secolului XXI, dotate cu tehnologii de ultimă oră. Demonstrăm, în mod constant, că se poate. Pacienții români merită și trebuie să aibă acces la servicii medicale la cele mai înalte standarde.
Cum arată REGINA MARIA acum, la trei decenii de activitate ca furnizor medical?
7 milioane de vizite anual ale pacienților care au încredere în noi pentru a-i ajuta să se facă bine. Peste 13.000 de parteneri corporate, 1 milion de abonamente. Peste 400 de locații și clinici partenere în întreaga țară, 6 spitale, peste 200 de puncte de recoltare, peste 30 de centre de imagistică și 36 de laboratoare, 3 centre FIV și 18 clinici dentare. Sunt doar câteva dintre cifrele care definesc REGINA MARIA în prezent.
Suntem lideri în calitatea medicală și în digitalizare în România și activăm și în Serbia, prin compania soră MediGroup, lider pe piața serviciilor medicale private din Serbia, cu peste 100 de locații. În total, pe piețele din România și Serbia avem 13.600 de angajați și colaboratori, care răspund zilnic nevoilor pacienților noștri. Pentru noi, 2025 marchează nu doar o aniversare, ci și un alt moment cheie: alături de MediGroup, am devenit parte din grupul finlandez Mehiläinen, cu o istorie de peste 115 ani în domeniul medical și o prezență în expansiune la nivel internațional. Este tranzacția anului pe piața medicală din Europa Centrală și de Est. În acest moment, tranzacția este supusă aprobării Consiliului Concurenței.
Cum va răspunde REGINA MARIA nevoilor pacienților de mâine? Ce urmează pentru rețeaua de sănătate?
Am intrat, deja, în etapa REGINA MARIA 3.0, care definește, în viziunea noastră, un viitor medical din ce în ce mai performant, mai digitalizat și mai accesibil, în care siguranța pacientului și calitatea actului medical rămân fundamentale. Până în 2030, urmărim dublarea businessului pe piața locală – cu depășirea cifrei de un miliard de euro doar în România -, dar și extinderea în domenii și piețe noi și chiar expansiunea rețelei într-o nouă țară. Pe termen lung, avem ca obiectiv să redefinim harta sănătății private din Europa.
Vom continua să fim lideri atât în tehnologie, cât și în calitatea medicală, pentru că viitorul sănătății se definește prin aceste două dimensiuni și pentru că doar prin ele ne asigurăm că oferim cea mai bună îngrijire pacienților noștri. Rămânem conectați la marile tendințe globale – precum îmbătrânirea populației – și ne adaptăm permanent pentru a răspunde cât mai bine nevoilor medicale ale pacientului de azi și de mâine. Medicina viitorului este medicina care pune în centru pacientul – iar la REGINA MARIA, acest lucru deja se întâmplă.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 399 (15 octombrie – 15 noiembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz