Business Companii Tech

Wirtek: Rețeta daneză de outsourcing în IT

4 oct. 2021 4 min

Wirtek: Rețeta daneză de outsourcing în IT

Reading Time: 4 minute

Compania daneză Wirtek, care activează în domeniul de IT outsourcing, marchează 20 de ani de prezență solidă pe piața globală și 15 de ani de la deschiderea primului birou din România, la Cluj. Am stat de vorbă cu Emmett King, Chief Operating Officer în cadrul Wirtek, despre specificul companiei daneze, cu accent pe loialitatea angajaților și ingenioasele beneficii extrasalariale “warrants”, dar și despre provocările pieței IT extrem de competitive din România.

Anul 2021 este special pentru compania daneză Wirtek: 20 de ani de activitate și 15 ani de prezență în România. Înființată ca un spin-off din Nokia, compania, cu sediul central în Aalborg (Danemarca), colaborează cu diverse companii pentru a le ajuta să creeze soluții software și echipamente electronice de calitate. Echipa Wirtek numără peste 181 de colegi în Danemarca și România, iar oamenii reprezintă atuul lor principal.

“Cultura companiei este construită în jurul oamenilor, a importanței re­lațiilor interumane, a încrederii și a dezvoltării profesionale. Știm că pentru a merge înainte avem nevoie de profesioniști dedicați, iar pentru a-i ține alături de noi suntem atenți la nevoile lor. Punem foarte mult accent pe mediul în care angajații noștri activează. Și suntem convinși că un mediu prietenos, bazat pe încredere reciprocă, încurajează creativitatea și proactivitatea”, spune Emmett King, COO în cadrul Wirtek.

Iar în outsourcing, mai mult decât în orice alt domeniu, relațiile bazate pe încredere, atât între angajați cât și cu clienții sunt foarte importante. “Construirea unei echipe trainice de persoane care rezonează cu valorile Wirtek este unul dintre cele mai importante aspecte în strategia de dezvoltare a companiei: până în 2025 ne-am propus să atingem un grad de retenție de 90%.

În contrast cu piața dinamică din care facem parte, echipa Wirtek a dat mereu dovadă de stabilitate, un număr considerabil de oameni lucrează cu noi de mai bine de 7 ani. Principalele motive pentru care oamenii aleg să rămână cu noi sunt faptul că se simt apreciați, li se dau oportunități de creștere, există un echilibru între nevoile personale și cele profesionale și au parte de flexibilitate”, continuă oficialul companiei daneze.

Un mediu de lucru prietenos

Cu două birouri la Cluj și unul în București, echipa din România este una extrem de importantă pe harta Wirtek. Momentan, în România, echipa Wirtek are are 181 de membri dintre care 21 se află la sediul din București, iar 160 lucrează la sediile din Cluj-Napoca.

Discuțiile cu angajați din România, din diverse departamente, creionează portretul unei companii atipice ­pentru piața competitivă pe care acti­vea­ză: focus pe relațiile interperso­nale, pe sănătatea fizică și mentală a angajaților, mediul de lucru cald și ­prietenos unde colegii simt mereu ­deschidere din partea echipei.

“În primul rând am ales să rămân în Wirtek datorită culturii firmei. Aici am reușit să formez o prietenie cu majoritatea colegilor, atât cu cei de pe proiect cât și din afară. Wirtek îți permite să crești, să evoluezi, iar atâta timp cât îți dorești te susține în ceea ce vrei să faci. În același timp, cred că flexibilitatea e un bonus, așa încât să îți permiți să îți rezolvi problemele care apar pe neașteptate”, arată Dan Antal – Senior Software Developer, Wirtek.

“Cel mai mult a contat colectivul Wirtek și apoi faptul că personal, prefer să construiesc relațiile pe care le am cu alții în timp. E relativ ușor să schimbi companiile în piața IT de astăzi, însă făcând asta poți ajunge într-o situație ciudată în care ești mereu „the new guy” și nu se formează niciodată acele relații bazate pe încredere reciprocă între un angajat și o companie.” subliniază Vasi Axinte – Senior ­Software Developer.

De asemenea, Ioana Gălan, Senior Software Tester, spune că a găsit în Wirtek proiectul potrivit care îi oferă multe oportunități de dezvoltare profesională și personală. “Chiar dacă sunt de opt ani aici, nu am simțit vreodată că mă plafonez. Problemele care au trebuit rezolvate s-au schimbat, iar abilitățile mele s-au adaptat la aceste schimbări. Pe lângă toate acestea, mediul este unul prietenos, iar cultura companiei se aliniază cu valorile mele.”

Opțiunile financiare, un atu al Wirtek

În cadrul companiei daneze s-au căutat întotdeauna modalități de a se arăta aprecierea față de colegii care contribuie să ducă misiunea Wirtek mai departe. ­“Ne-am dorit de mult timp să implementăm un program de beneficii diferit față de ce există pe piață, iar warrant-urile au fost, spunem noi, varianta perfectă. Ideea programului s-a concretizat în urma unei discuții cu echipa de conducere și a avut la bază faptul că suntem o companie daneză listată la bursă, deci proiectul era deja o posibilitate tangibilă”, explică ­Emmett King, COO în cadrul Wirtek.

În Danemarca aceste tipuri de programe sunt văzute foarte bine de către angajați. Motivul principal din spatele deciziei a fost să le ofere colegilor posibilitatea de a fi coproprie­tari ai Wirtek, compania pe care o construiesc cu munca lor zi de zi. “Această abordare este relativ puțin cunoscută și puțin utilizată în România. Dar avantajele sunt evidente: oamenii devin mai mult decât simpli angajați și au mândria de a deține acțiuni în companie. Programul nu s-a schimbat în timp, a fost setat în 2018 la 1.000.000 de warrant-uri pe care conducerea a decis să le aloce treptat către angajați”, subliniază ­Emmett King.

Beneficii extrasalariale

Pe lângă programul flexibil și modul de lucru la distanță sau hibrid, în timpul pandemiei, conducerea companiei a observat faptul că pachetul de bene­ficii extrasalariale prezintă din ce în ce mai mare interes și se dovedește a fi, în această perioadă, un avantaj competitiv în atragerea și reținerea oamenilor valoroși.

“Pe lângă beneficiile pe care le ofeream înainte angajaților, în 2020 am inclus unele noi pentru a face munca lor de la distanță mai ușoară. Astfel, le-am trimis acasă colegilor, periodic, pachete surpriză, am ținut traininguri dedicate gestionării muncii de acasă, ne-am întâlnit online la masă sau la evenimente speciale. De exemplu, anul trecut nu am putut să organizăm petrecerea de Crăciun, dar am încercat să compensăm prin cadourile mult mai cuprinzătoare trimise către toți colegii”, adaugă Emmett King. În plus, colegii care lucrează de acasă beneficiază de un ajutor financiar la plata utilităților.

De 10 ani în companie, Răzvan Coste – Software Developer & Scrum Master – detaliază ce înseamnă ­“be­neficii” în cadrul companiei. “M-am bucurat de toate beneficiile Wirtek, începând de la ziua liberă la împlinirea vârstei de 25 ani și până la programul de warrants, care după trei ani s-a dovedit a fi o bucurie imensă. Mai mult, partea de timp flexibil și învățarea continuă prin traininguri, workshop-uri mi-a dat ocazia să mă dezvolt personal foarte mult în
cei 10 ani petrecuți în firmă, pregătin­du-mă pentru orice provocare.” 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: