fbpx
Interviuri

Rețeta germană de motivare a angajaților7 min

29/10/2020 4 min read

Rețeta germană de motivare a angajaților7 min

Reading Time: 4 minute

Cum să nu lași criza de sănătate publică să afecteze procesul de recrutare din companie și, mai ales, cum să motivezi angajații într-o perioadă în care nu puțini au fost salariații pentru care pandemia a avut un impact puternic asupra sănătății emoționale ne-a spus Mihaela Boghiu, director resurse umane la Hornbach România.

Care au fost principalele provocări cu care v-ați confruntat în ultimele șapte luni ca director de resurse umane la Hornbach România?

A fost o perioadă încărcată de situații inedite, cu care nu ne-am mai întâlnit niciodată, până în acest moment, nici ca angajator, nici ca oameni. Scopul nostru principal a fost să ne păstrăm sănătoși angajații și implicit clienții și colaboratorii. Totodată, am fost în permanență foarte atenți la ceea ce se întâmplă în societate și la toate modificările legislative, astfel încât să putem fi în acord cu acestea și să putem implementa cele mai bune măsuri în vederea protejării echipei și respectării legislației. În paralel, ne-am ocupat temeinic de pregătirea deschiderii magazinului din Oradea, iar restricțiile de circulație care au fost valabile într-un orizont determinat de timp precum și, ulterior, măsurile de distanțare socială au necesitat adaptarea noastră într-o perioadă în care am urmărit recrutarea și formarea echipei noului magazin în condiții de maximă pre­cauție dar și de calitate.

Mihaela Boghiu, director resurse umane la Hornbach România

Cum ați reușit să menți­neți oamenii motivați în această perioadă?

Am urmărit să ară­tăm cole­gilor că prioritatea noastră este sănătatea lor. Anticipând mereu urmă­toarele etape, am introdus progresiv măsuri noi și suplimentare de protecție și de prevenire a infec­tării cu coronavirus pentru a-i ajuta pe angajați să se simtă în sigu­ranță atât la locul de muncă, cât și în afara lui. Spre exemplu, când în piață exista o criză în a pro­cura echipament de protecție, Hornbach a făcut tot posibilul și a reușit să asigure personalului un stoc suficient de măști de protecție. Totodată, am implementat măsura obliga­ti­vității purtării echipamentului de protecție înainte ca aceasta să devină o obligație reglementată legal. În ceea ce privește traseul către locul de muncă, am contribuit financiar, astfel încât personalul să poată opta pentru cele mai sigure modalități de transport, pentru a evita aglomerările de persoane. Suplimentar, tot pentru a le oferi angajaților siguranță la locul de muncă, am realizat măsuri de testare pentru COVID-19 în masă a personalului. Nu în ultimul rând, am comunicat în permanență cu angajații pentru a le domoli temerile legate de coronavirus și am reușit să păstrăm locurile de muncă intacte, într-o perioadă în care foarte multe companii au făcut disponibilizări sau chiar și-au închis activitatea. Mai mult, am creat noi locuri de muncă, acordând, în felul acesta, sprijin inclusiv echipelor existente în privința reali­ză­rii volumu­lui de muncă. Tot­odată, am menți­nut bene­ficiile acordate per­sonalului, iar ­suplimentar am oferit an­ga­jaților noștri, noi bonusuri, ținând cont de perioada dificilă prin care trecem cu toții.

Cum s-au desfășurat recrutările în ultimele luni în Hornbach România? Dar programele de training și dezvoltare personală?

Nu am lăsat ca, în această perioadă, procesele de recrutare din cadrul Hornbach România să fie afectate de criza cu care ne confruntăm la nivel global. Am continuat să desfășurăm procese de recrutare pentru toate pozițiile vacante din cadrul companiei, urmărind, ca de fiecare dată, obținerea unui maxim de calitate în ceea ce privește candidații, respectiv viitorii angajați. Evident însă că, și în cazul proceselor de recrutare, am acționat respectând măsurile de distanțare socială și toate regulile de prevenție și protecție. Am adaptat programele de training și de dezvoltare personală pentru angajați, organizând echipe de lucru mai mici și, totodată, am implementat varianta de cursuri online
pentru anumite rograme.

Care sunt cele mai importante lecții de leadership pe care le-ați învățat în perioada pandemiei?

Am fost întotdeauna înclinată să acord, în toate circumstanțele posibile, o maximă importanță și atenție resursei umane, iar perioada pandemiei nu a făcut decât să îmi întărească această convingere. Pentru mine, personal, oamenii și sănătatea lor reprezintă cea mai valoroasă resursă a unei companii, resursă fără de care un business nu poate exista și nu poate avea succes.

Cum combateți diminuarea efecte­lor deficitului de personal cu care se confruntă piața muncii din România?

Hornbach România nu a resimțit efec­tele deficitului de personal cu care se confruntă, din păcate, multe companii locale în această perioadă dificilă. Pentru noi este foarte important să obținem o rată de retenție a personalului cât mai mare și totodată să avem o echipă motivată. Strategia pe care o noi o aplicăm, indiferent de situație, se bazează pe a urmări în permanență și în mod consecvent atingerea obiecti­velor și obținerea rezultatelor de business, fiind în același timp ­într-o continuă comunicare cu angajații, men­ținându-i motivați la locul de muncă prin implementarea de măsuri de siguranță împotriva COVID-19 și a unui set de modalități de motivare financiară.

Salariul nu mai este un criteriu atât de important cum era în trecut pentru angajați și candidați. Ce își doresc acum oamenii de la un job?

Într-adevăr, salariul încasat la final de lună nu mai este criteriul principal pentru cei care sunt în prezent în căutarea unui nou loc de muncă. Aceștia sunt interesați în aceeași mă­sură de respectul pe care îl primesc din partea superiorilor, de climatul din companie și de relația cu colegii cu care vor conlucra. Locul de muncă este acel loc în care își vor petrece o mare parte din zi și climatul, atmosfera, relația pe care o au cu colegii devin aspecte pe care le iau în calcul primordial. Totodată, posibilitatea unui program flexibil, pentru a reuși să-și mențină un echilibru între viața personală și cea profesională, cântărește mult în alegerea unui angajator. Nu în ultimul rând, date fiind noile vremuri pe care le trăim, pentru oameni a devenit important și ce set de măsuri de asigurare a securității și sănătății în muncă implementează angajatorul pentru ca aceștia să poată veni fără rețineri la serviciu.

Sunteți de peste 12 ani director de resurse umane la Hornbach Româ­nia. Ce v-a determinat să rămâneți în cadrul companiei în tot acest timp?

Pentru mine, ca om de resurse umane, reușita înseamnă să atingi punctul în care devii capabil să descoperi oa­menii, ce este bun în ei, să pui accentul pe părțile lor pozitive, să le ex­ploatezi calitățile și cu ele să ajungi la performanță. Este un domeniu foarte interesant în care poți permanent învăța de la cei din jur și care îți oferă ocazia să evoluezi constant. Am rămas pentru că mă simt legată de ceea ce am construit aici, pentru că mă simt legată în general de oameni, pentru că mă simt legată de echipă; pentru că pentru mine un loc de muncă nu are cum să reprezinte doar un loc de muncă și atât. La Hornbach încă mai am multe lucruri de făcut pentru oameni.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *