Tech Finanțe Stiri

Revolut a înregistrat în 2022 venituri de 1 mld. euro și anticipează venituri de 2 mld. euro în 2023

22 dec. 2023 3 min

Revolut a înregistrat în 2022 venituri de 1 mld. euro și anticipează venituri de 2 mld. euro în 2023

Reading Time: 3 minute

Veniturile realizate în 2022 de Revolut au depășit pragul de 1 miliard de euro (923 milioane de lire sterline), în creștere cu 45% față de veniturile din 2021, care au fost de 748 milioane de euro (638 milioane de lire sterline), potrivit rezultatelor financiare anunțate de companie.

Veniturile din Carduri și interschimb au crescut cu 105% în 2022 la 359 milioane de euro (306 milioane de lire sterline), de la 175 milioane de euro (149 milioane de lire sterline) în 2021.

Veniturile din Abonamente au crescut cu 48% în 2022 la 185 milioane de euro (158 milioane de lire sterline), de la 125 milioane de euro (107 milioane de lire sterline) în 2021.

Veniturile din dobânzi au crescut, în 2022, la 97 de milioane de euro (83 milioane de lire sterline), de la 2 milioane de euro (1,7 milioane de lire sterline) în 2021, susținute de evoluția depozitelor, a creșterii ratei dobânzilor și de consolidarea capabilităților trezoreriei.

Revolut a adăugat un număr record de clienți anul trecut, adăugând aproape 10 milioane de clienți noi. Depozitele au crescut cu 71% comparativ cu anul anterior, o dovadă a încrederii clienților în capacitatea companiei de a le asigura nevoile de plăți de zi cu zi, nu doar ocazional.

„2022 a fost un an foarte bun pentru Revolut, un an în care ne-am distanțat semnificativ de competiție, ne-am consolidat situația financiară, am extins baza de clienți, am lansat numeroase produse și funcționalități, am deschis noi piețe și am continuat să ne concentrăm pe activitățile legate de managementul riscurilor, conformitate și guvernanță corporativă. Privind în viitor, prioritatea noastră este să continuăm să creștem în toate piețele unde suntem prezenți. Ne continuăm parcursul pentru obținerea licenței bancare în Regatul Unit, în timp ce ducem mai departe planurile de lansare pe noi piețe. Recent am depășit borna de 35 de milioane de clienți retail, care lunar realizează mai mult de jumătate de miliard de tranzacții, am lansat Revolut 10, o nouă versiune a aplicației care a adus o schimbare semnificativă a design-ului. Acestea sunt realizări importante, însă este doar începutul, ambiția noastră este de a crește de zece ori mai mult, până la 350 de milioane de clienți și mai departe.”

Nik Storonsky, Chief Executive Officer și co-fondator Revolut

Revolut a înregistrat în 2022 EBITDA ajustată de 27 milioane de euro (23 milioane de lire sterline) și un profit net de 7 milioane de euro (6 milioane de lire sterline).

Pe fondul unui mediu de piață dominat de incertitudine și ezitare, Revolut și-a direcționat excesul de profit brut după cheltuielile de exploatare – 252 milioane de euro (215 milioane de lire sterline) – în principal către investiții.

Astfel, compania a investit 141 de milioane de euro (120 milioane de lire sterline) în marketing pe piețele sale pentru a stimula recomandările peer-to-peer, pentru a-și crește prezența pe canalele digitale și pentru a lansa cea mai mare campanie publicitară de până acum a brandului Revolut, în Marea Britanie – ”Your Way in”.

De asemenea, Revolut a investit peste 76 milioane de euro (65 milioane de lire sterline) pentru conceperea și lansarea de produse noi inovatoare, iar acum aduce peste 50 de produse pe piețele sale. Revolut și-a consolidat, de asemenea, echipele, punând bazele pentru activitățile proaspăt lansate în Brazilia (mai 2023) și Noua Zeelandă (iulie 2023).

Compania și-a dublat echipa de asistență pentru clienți, 90% dintre solicitările către serviciul de relații cu clienții fiind preluate în mai puțin de două minute.

Ca rezultat al acestor investiții, compania și-a dublat efectivele de la 3.000 de angajați la 6.000, în vreme ce companiile din domeniul tehnologiei au apelat la disponibilizări de personal și reduceri de costuri.

În 2022, Revolut a atins cifra de 25 milioane de clienți persoane fizice la nivel global, cu o creștere cu 55% a clienților cu planurile plătite (Abonamente) și cu 50% a numărului clienților activi (ca medie lunară). Tot anul trecut, Revolut Bank s-a lansat în 30 de țări din Spațiul Economic European (SEE), inclusiv în România, marcând transformarea Revolut într-o bancă digitală pentru cei mai mulți dintre clienții săi.

Array

Articole pe aceeași temă: