Companii Stiri

Rezultatele financiare ale Orbis în prima jumătate a anului3 min

31/07/2017 3 min read

Rezultatele financiare ale Orbis în prima jumătate a anului3 min

Reading Time: 3 minute

Grupul Orbis a anunțat pentru prima jumătate a anului 2017 o creștere de 6,2% a veniturilor până la 160 milioane euro și o creștere solidă a EBITDA, de două cifre, cu +23,1%, ajungând la 47,6 milioane de euro. Orbis a avut o creștere de 7% a RevPAR, determinată în mare parte de creșterea tarifelor medii ale camerelor (+4,3% față de anul precedent). Acest rezultat reflectă impactul combinat al managementului veniturilor și al canalelor, al strategiei active de distribuție și este susținut de climatul turistic favorabil din întreaga regiune. În prima jumătate a anului 2017, compania și-a schimbat structura organizatorică și acum se concentrează pe gestionarea piețelor în loc de branduri particulare. Acest pas permite funcționarea mai eficientă și abilă a stocului de paturi în destinațiile-cheie.

Dezvoltarea portofoliului și managementul activelor

Grupul își continuă dezvoltarea într-un ritm rapid. În prima jumătate a anului 2017, Orbis a semnat 7 noi contracte de de franciză și de management pentru un total de 940 de camere, ceea ce va permite Grupului să intre în două noi destinații – Serbia și Bosnia-Herțegovina – chiar anul acesta. Pe lângă expansiunea bazată pe francize și contracte de management (light assets), Orbis continuă dezvoltarea a 6 proiecte subsidiare (560 de camere în total), care se vor alătura Grupului în următorii ani. În ansamblu, planurile de dezvoltare ale Orbis sunt foarte solide, asigurate de 40 de hoteluri – respectiv 4,800 de camere noi, ce îi consolidează creșterea sustenabilă. Compania rămane, de asemenea, activă pe piată în căutarea unor ținte potențiale de achiziție datorită poziției sale puternice de numerar.

După faza de refinanțare și de buyback a hotelurilor din Budapesta, Orbis se află în faza modernizării, pentru a asigura o performantă mai bună și o rentabilitate mai mare a investițiilor. În prima jumătate a anului 2017, Orbis a cheltuit 122 milioane capex (inclusiv buyback-ul a 6 hoteluri). Printre proiectele actuale de renovare se numără: Mercure Budapest City, Mercure Budapest Buda, Novotel Kraków City West și Novotel Poznan Center, care va fi impărtit în două hoteluri-Novotel și Ibis. Compania este convinsă că interioarele hotelului reînnoite, în conformitate cu ultimele tendințe în design, impreună cu o abordare autentică a clienților, bazată pe abordarea personală, se vor reflecta în rezultate și mai bune.

Gilles Clavie, Președinte și CEO, Orbis

“Performanța noastră remarcabilă în prima jumătate a anului 2017 și perspectivele pozitive pentru următoarele luni se reflectă în previziunile operaționale EBITDA pentru anul 2017, de 106-108 milioane EUR.” –  Gilles Clavie, Președinte și CEO al Orbis S.A.

Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lant de hoteluri din Polonia si Europa Centrală. Orbis deține 117 hoteluri și este singurul licențiator pentru toate brandurile Accor în 16 țări Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Grupul are în total 20.000 camere. Hotelurile operează sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles și ibis budget.

AccorHotels deține peste 4.100 de hoteluri și oferă posibilități de cazare și în peste 3.000 dintre cele mai bune case particulare din întreaga lume. Beneficiind de dublă expertiză în calitate de investitor și de operator, prin diviziile sale HotelServices și  HotelInvest, AccorHotels operează în 95 de tări. Portofoliul său cuprinde branduri de lux recunoscute internațional, inclusiv Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman și Swissôtel; precum și cele mai populare branduri midscale și boutique Novotel, Mercure, Mama Shelter și Adagio; mărcile economice, inclusiv ibis, ibis Styles, ibis buget și mărcile regionale Grand Mercure, Sebel și hotelF1.

 

 

 

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE