Românii alocă bugete mai mari cu 30% pentru vacanțe

Stefano Iervolino, fondator și CEO al Fly Go

Sumele pe care le alocă românii pentru vacanțele în străinătate, în sezonul estival, au crescut, în medie, cu 30% în ultimii 5 ani, potrivit unei analize a agenției de turism online Fly Go. În prezent, costul mediu al unui sejur estival a ajuns la 900 – 1.200 de euro.

Durata concediilor de vară în afara țării este de minimum 7 zile, ajungând adesea la 10 zile. Turiștii români preferă să plece în vacanțe în perioada iunie – septembrie, pe care le rezervă cu câteva luni înainte, cu un vârf de rezervări în lunile ianuarie și mai. Românii merg, în medie, în două concedii pe vară și alocă 500 de euro pentru cheltuieli extra per sejur, 70% accesând servicii all inclusive. Deși preferă în continuare destinațiile de masă, precum litoralul din Grecia, Turcia și Spania, turiștii români aleg tot mai mult pentru destinații mai puțin accesate până acum din Croația, Malta, Sardinia, Sicilia sau Corsica.

Fly Go a beneficiat din plin de acest boom, vânzând 200.000 de bilete în 2017 și înregistrând în același timp o creștere de 30% pe zona de zboruri interne. Compania a avut anul trecut venituri de 40 de milioane de euro, față de 30 de milioane de euro în 2016. Pentru acest an, Fly Go își propune consolidarea businessului și îmbunătățirea experienței clienților, având alocat un buget de investiții de 1,5 milioane de euro, în special în zona de tehnologie. “Trebuie să adaptăm platforma și site-ul, fiindcă acum domină zona de mobile la rezervări și trebuie regândit întregul sistem. În același timp, ne vom extinde cu destinații precum Anglia, țările nordice și chiar SUA”, a declarat Stefano Iervolino, fondator și CEO al Fly Go.

În acest context, Fly Go lansează un parteneriat cu compania fintech Revolut, oferind clienților care fac plăți cu cardul Revolut discounturi la achiziția biletelor de avion, a hotelurilor, a pachetelor complete de vacanțe sau la serviciile de car rental. Clienții Fly Go care vor folosi cardurile Revolut la plata online a serviciilor achiziționate de pe Fly-go.ro vor beneficia, în prima lună, de servicii fără comision, iar din a doua lună vor avea 20% reducere din comision la orice serviciu achiziționat.

Fly-Go.ro, cea mai mare agenție de turism online românească independentă cu prezență regională, a fost lansată în 2005, Fly Go și operează în prezent în România, Italia și Spania. Compania a avut până acum 1,4 milioane de clienți.

Foto: © Levente Bodo Dreamstime.com