Românii cumpără online cadourile de Crăciun

Tot mai mulţi români intenţionează să cumpere online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, iar suma medie alocată în acest sens de sărbători se ridică la 190 euro, potrivit unui studiu realizat de DPDgroup, lider european în curieratul rutier.

Peste 90% dintre internauţii români vor să cumpere cadourile de Crăciun online, cu un buget mediu de 190 euro. Bugetul românilor este identic cu cel al belgienilor și dublu față de cât și-au propus croații să cheltuiască. Topul darurilor cumpărate online pe care vor să le pună românii sub brad este dominat de produsele de beauty și îngrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărți sau jucării.

lucian aldescuDintre cele 21 de țări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun. Țara noastră devansează, astfel, state cu economii mai puternice și e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria.

„Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenți spun că vor achizițona online cadouri pentru cei dragi. Astfel, țara noastră este în fruntea statelor cu cea mai mare intenție de cumpărare online de Crăciun. Cifrele sunt peste așteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionaţi se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, țară cu cei mai mulți e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziționeze daruri de Sărbători din e-commerce”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România, una dintre cele mai importante companii de pe piața locală de coletărie și curierat expres.

România se află pe primul loc în clasament și după diferența de buget față de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenți vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Românii sunt urmați în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, țară în care doar 14% dintre internauţi vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.

Ce cadouri vor primi românii de Crăciun

Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumusețare și de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenți. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive și electrocasnicele, care reprezintă o opțiune de cadou pentru mai puțin de 20% dintre cei intervievați.

Doar lituanienii mai consideră produsele de înfrumusețare, în proporție de 52%, prima variantă de cadou pentru cei dragi. În schimb, cărțile sunt pe primul loc în lista de daruri de Sărbători pentru cehi, unguri, austrieci, belgieni, nemți, italieni, portughezi sau elvețieni. Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziție în topul preferințelor pentru croați, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi și spanioli.

Cine cumpără cadourile şi unde vor să fie livrate

Cei mai entuziaști cumpărători online de Crăciun din România sunt bărbații, care au o pondere de 54% din total. Printre țările din regiune cu e-shopperi majoritar bărbați se numără și Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia. În schimb, în Croația și Slovenia femeile reprezintă 59% și, respectiv, 51% dintre internauții care vor să cumpere online cadouri de Crăciun.

dpd-craciunConform studiului, o treime dintre e-shopperii români sunt casnici și au copii minori în întreținere. Cea mai mare prezență în e-commerce, de 45%, o au cei cu vârste între 18 și 34 de ani, 40% au între 35 și 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. În schimb, în Slovacia, Polonia, Cehia și Croația, generația Millennials reprezintă cel puțin jumătate din totalul amatorilor de cumpărături online cadouri de sărbători.

Cel mai adesea, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opțiune solicitată în 82% din cazuri. A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% dintre consumatori, iar 20% solicită  un oficiu poștal. Alți 10% dintre respondenți vor ca produsele comandate să fie livrate la o altă adresă diferită de birou și locul de muncă, în timp ce 9% solicită predarea coletelor într-un magazin.

În ceea ce privește solicitările românilor la adresa firmelor de curierat, 94% au declarat că vor să aibă posibilitatea să reprogrameze livrarea, dar și să primească notificare cu o fereastră de livrare de o oră și să aibă acces în timp real la informații despre procesul de expediere.

Studiul a fost efectuat în toată rețeaua europeană DPDgroup, în 21 de țări.  În România, studiul s-a realizat în perioada 19 septembrie – 7 octombrie, pe un eșantion de 1.017 respondenți.