fbpx
Companii

O rețea de magazine a pierdut 2,5 mil. euro în două luni. Ce soluții a găsit și cum se pregătește de redeschidere2 min

11/05/2020 2 min read

author:

O rețea de magazine a pierdut 2,5 mil. euro în două luni. Ce soluții a găsit și cum se pregătește de redeschidere2 min

Reading Time: 2 minute

Studio Moderna, compania care deține brandurile Dormeo, Delimano și Top Shop și operează o rețea de 42 de magazine dintre care 39 în centrele comerciale închise încă, a înregistrat pierderi de 2,5 milioane de euro de la instituirea stării de urgență.

Pierderea a fost compensată parțial de vânzările online, iar celor peste 200 de angajați din magazinele închise li s-a oferit șansa reconversiei profesionale în alte departamente ale companiei precum și implicarea în misiunea umanitară de a livra bunuri alimentare clienților care nu se pot deplasa.

“Am reușit în timp record să asigurăm continuitatea afacerii prin lucrul de acasă. A fost un efort de echipă în urma căruia 250 de angajați lucrează de acasă încă din cea de-a doua jumătate a lunii martie. Singurii angajați care au continuat să lucreze la locul de muncă și nu acasă sunt colegii din depozit, care asigură livrările. Grație acestui efort de echipă am reușit ca prin vânzările online să suplinim dispariția, practic, a retailului clasic”, explică Zoltan Pilecki, CEO al Studio Moderna.

Compania se va baza în continuare pe vânzările online, pentru că estimează un trafic redus de cumpărători în perioada de după redeschidere și o mare incertitudine în ceea ce privește comportamentul de consum al populației de acum înainte.

Când autoritățile vor anunța redeschiderea tuturor magazinelor, Studio Moderna va relua activitatea de retail în măsura în care negocierile cu proprietarii centrelor comerciale vor avea rezultate pozitive. Pe 15 mai, compania deschide locațiile stradale sau cu acces stradal, pentru care a agreat cu proprietarii suspendarea definitivă a plății chiriei pe perioada situației de urgență.

“Ne dorim să rediscutăm contractele de închiriere astfel încât chiria să reprezinte o cotă procentuală din vânzări, cel puțin anul acesta sau până când autoritățile vor anunța revenirea economiei României în zona de creștere de dinainte de pandemia COVID-19”, spune Zoltan Pilecki.

Negocierile cu proprietarii de centre comerciale au rezultate inegale: cei mai generoși proprietari au oferit suspendarea totală a chiriilor pe durata situației de urgență, urmată de o perioadă cu chirie calculată ca procentaj din vânzări, în timp ce alții au propus o reducere parțială a costurilor aferente închirierii sau amânări la plata chiriilor, totul în contrapartidă cu prelungirea contractelor.

Studio Moderna consideră necesară suspendarea plății chiriilor pe perioada în care, sub incidența Ordonanței Militare nr. 2/21.03.2020, nu și-a putut desfășura activitatea comercială în spațiul închiriat.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *