Stiri Brand Focus Business Companii Interviuri Tech

Roxana Cîrcu, Endava: Strategiile unui lider regional

22 nov. 2022 4 min

Roxana Cîrcu, Endava: Strategiile unui lider regional

Reading Time: 4 minute

După ce mai bine de trei ani a condus centrul Endava din București, Roxana Cîrcu a fost numită recent în funcția de manager regional pentru operațiunile companiei britanice din Europa Centrală (Bulgaria, Republica Moldova și România). Am stat de vorbă cu noul lider regional al Endava despre prioritățile noului mandat, despre provocările la nivel de leadership, precum și despre strategiile companiei în dezvoltarea profesională și personală a angajaților. 

Care sunt prioritățile mandatului în noua poziție din cadrul Endava?
Preiau rolul de manager regional pentru Endava în Europa Centrală după ce, anterior, am fost Delivery Unit Manager pentru centrul din București. Odată cu preluarea noului rol, zona pe care o coordonez a crescut foarte mult, dar prioritățile rămân aceleași – dezvoltarea portofoliului de clienți și construirea unui mediu în care colegii noștri să se simtă apreciați și în care să fie încurajată inovația. Provocarea, dar și o fantastică oportunitate de învățare vin din faptul că fiecare dintre piețele pe care activăm este diferită, având propriile caracte­ristici, pe care trebuie să le înțeleg. Am însă norocul de a avea alături o echipă de specialiști foarte solidă, în care am mare încredere.

Ce înseamnă să conduci un business în România, Bulgaria și ­Republica Moldova?
Endava este o companie globală cu peste 11.000 de angajați în toată lumea, iar mai mult de jumătate dintre aceștia fac parte din regiunea Europa Centrală. Aceste rezultate se datorează profilului asemănător al celor trei țări – un interes crescut pentru domeniul tehnologiei, existența instituțiilor de învățământ cu profil tehnic și susținerea pe care o întâlnim din partea guvernelor acestor țări la nivel de reglementări legale. Dacă vorbim despre colegii noștri, din fericire pentru noi, segmentul de IT este unul cu o cultură globală. Lucrăm pentru clienți din întreaga lume, din diverse industrii. De asemenea, modelul nostru de business presupune existența echipelor distribuite, astfel încât colegii din Europa Centrală se conectează zilnic cu angajați din toate țările în care Endava este prezentă. Diferențele apar atunci când vorbim despre oameni, mai degrabă decât de piețe. Ei sunt cei care țin businessul în mișcare, iar dorințele și nevoile lor sunt mereu diferite. La Endava, răspundem acestor nevoi prin echipe dedicate care se ocupă de bunăstarea colegilor noștri, care stau de vorbă cu ei și implementează programe care aduc valoare în viețile profesionale și personale ale colegilor noștri.

Care au fost cele mai importante proiecte Endava în 2022?
În ultima perioadă, cererea pentru serviciile noastre digitale a crescut într-un ritm accelerat la nivel glo­bal, ceea ce ne-a oferit oportunitatea de a ne extinde spre noi locații și de a atrage noi talente. Încă de anul trecut am anunțat extinderea în noi orașe precum Craiova, Sibiu și Suceava în România și Varna, Plovdiv și Ruse în Bulgaria. Anul acesta, am mai adăugat pe harta locațiilor Endava noi orașe din România, Moldova precum Galați sau Bălți. De asemenea, o mențiune importantă este faptul că începând din februarie 2022 suntem prezenți și în Polonia, unde numărăm nu mai puțin de 4 centre de dezvoltare software. În toate piețele pe care le-am menționat, am descoperit un potențial enorm de creștere și ne bucurăm că am reușit să construim deja echipe care s-au regăsit în cultura Endava și care livrează la cele mai înalte standarde.

Care sunt estimările de business pe final de an?
Din păcate, nu putem oferi acest tip de informații, Endava fiind o companie listată la Bursa de Valori din New York. În România, am înche­iat 2021 cu o cifră de afaceri de 941,6 milioane de lei, cu un profit de 106,6 milioane de lei, iar la nivelul Europei Centrale numărăm în jur de 6.000 de colegi.

Care sunt provocările la nivel de leadership in ultima vreme?
Ne dorim să ne dezvoltăm activitatea pe toate piețele din Europa Centrală în care activăm, iar aici principala provocare cu care ne confruntăm, și întreaga industrie de IT de altfel, rămâne criza de personal. Digitalizarea serviciilor, un efect al pandemiei, a dus la explodarea cererii de personal specializat, astfel procesul de recrutare în domeniu devine tot mai dificil într-o piață tot mai competitivă.

La Endava, răspundem acestei crize printr-o atenție crescută îndreptată către colegii noștri. Ne concentrăm pe dezvoltarea profesională și personală a lor prin diferite programe și inițiative care să îi ajute în parcursul profesional și care să le aducă valoare în viața personală. Dincolo de asta, căutăm noi metode prin care să ne apropiem de comunitățile IT din țară, una dintre aceste metode fiind și caravana Connect IT, o serie de evenimente dedicate comunităților tehnice, cu scopul de a împărtăși din cunoștințele și practicile noastre și de a oferi spațiu de dialog.

Ce fel de angajator este Endava? Cum are grijă de angajații săi, ce programe de loializare are și cât de dificil este în 2022 să atragi (noi) angajați?
Spuneam mai devreme despre lipsa profesioniștilor la nivel global și cum noi, la Endava, adresăm această lipsă printr-o serie de investiții în dezvoltarea profesională și personală a colegilor noștri. Ne concentrăm, în primul rând, pe dezvoltarea abilităților tehnice. Organizăm periodic cursuri susținute de traineri interni și de profesioniști independenți, pe o varietate de teme și subiecte din domeniul tehnologiei. Avem chiar și o platformă dedicată de e-learning, numită Endava University, la care au acces toți angajații noștri și pe care pot parcurge cursuri oricând își doresc sau găsesc timpul necesar. Nu în ultimul rând, oferim acces și la alte platforme de dezvoltare precum O’Reilly, Coursera sau Udemy.

Organizăm, de asemenea, sesiuni de sharing între colegi și comunitățile tehnice, sesiuni pe care le numim Pass It On, precum și săptămâni dedicate prezentării celor mai noi tendințe în domeniul tehnologiei în diverse domenii. În plus, pentru că ne dorim să le oferim colegilor noștri contexte prin care să îi sprijinim în generarea de soluții, organizăm anual competiția internă Innovation Lab, prin care căutăm proiecte de inovație care pot fi implementate în activitatea Endava. Colegii noștri care participă la programul Innovation Lab au astfel posibilitatea să își pună la lucru abilitățile tehnice și în același timp să își dezvolte competențe precum capacitatea de research, lucrul în echipă, conducerea unei echipe.

Proiectele câștigătoare beneficiază ulterior de finanțare și sprijin în implementarea efectivă. Dincolo de zona tehnică, ne concentrăm și pe dezvoltarea zonei de soft skills.
Astfel, am lansat Endava Wellbeing, un program bazat pe patru piloni – sănătate fizică, echilibru emoțional, viață personală și implicare în comunitate. Pentru asta, venim în sprijinul colegilor cu sesiuni și masterclassuri gratuite, susținute de traineri specializați pe subiecte precum gestionarea emoțiilor sau public speaking, nutriție și alimentație, fitness și postură corectă la birou, teme identificate de ei ca fiind importante pentru propria stare de bine.

De asemenea, beneficii precum zile libere suplimentare și discount-uri specifice la anumite servicii precum cabinete stomatologice, săli de sport, benzinării, librării etc. sunt considerate deja absolut necesare, de aceea ne dorim mereu să venim cu răspunsuri concrete la dorințele și nevoile lor.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: