S-a lansat Fundația farmaciilor DONA, dedicată susținerii copiilor, tinerilor și categoriilor vulnerabile
Reading Time: 3 minuteFarmacia DONA a lansat Fundația farmaciilor DONA, o inițiativă de responsabilitate socială menită să susțină dezvoltarea comunităților din România, cu accent pe sprijinirea copiilor și tinerilor, prin proiecte cu impact în educație, sănătate, cultură, știință și sport.
„Lansarea și susținerea Fundației farmaciilor DONA reprezintă o continuare firească a angajamentului social asumat de rețeaua Farmacia DONA. Atât compania, cât și fundația promovează solidaritatea, respectul, responsabilitatea și educația continuă — valori esențiale pentru un partener de încredere în domeniul sănătății. Dacă Farmacia DONA oferă sprijin zilnic pacienților prin servicii farmaceutice accesibile și de calitate, fundația extinde acest impact prin inițiative dedicate copiilor, tinerilor și categoriilor vulnerabile. Astfel, fundația devine expresia civică a identității companiei, consolidând relația cu comunitățile și reafirmând misiunea DONA de a fi mai mult decât o farmacie – un partener activ în viața socială, educațională și umanitară a României”, a declarat Aura Rădulescu, Director General al Diviziei de Retail Farmacia DONA.
Din Consiliul Director al Fundației farmaciilor DONA fac parte dr. Viorel Clătici, Președinte al Fundației farmaciilor DONA, dr. Gabriela Gherghinoiu și Alexandru Constantinescu – membri.
Primul proiect major al organizației este „DONA Lifestyle”, care adresează una dintre cele mai presante probleme de sănătate publică la nivel național: creșterea incidenței obezității. Acest program este o inițiativă de prevenție și educație pentru un stil de viață sănătos, construit pe intervenții interdisciplinare – implicând farmaciști voluntari, nutriționiști, psihologi. Programul a debutat în 18 septembrie 2025, cu un proiect-pilot în București, urmând a fi extins în alte 4-5 centre universitare, iar în 2026 la nivel național. Obiectivul este schimbarea comportamentelor de viață nesănătoase, cu accent pe sprijin real și personalizat pentru prevenirea obezității și promovarea sănătății prin alimentație echilibrată, mișcare și suport emoțional. Impactul așteptat este reducerea riscurilor asociate bolilor metabolice și creșterea conștientizării privind prevenția.
„Credem într-o Românie în care prevenția devine normă, iar obezitatea este abordată ca problemă medicală, socială și economică ce poate fi prevenită și inversată prin acțiuni consecvente. Obezitatea este încadrată ca o boală cronică, cu impact major asupra sănătății, vieții sociale și personale și asupra economiei. Misiunea noastră este să transformăm știința în obiceiuri zilnice: trasee personalizate, sprijin multidisciplinar și măsurare transparentă a rezultatelor, astfel încât fiecare participant să câștige sănătate pe termen lung, nu doar «kilograme pierdute». Suntem deschiși parteneriatelor cu profesioniști din sănătate, mediul educațional, sport și sectorul civic pentru a extinde impactul și a scala ceea ce funcționează”, a declarat dr. Viorel Clătici, Președinte al Fundației farmaciilor DONA.
Un alt exemplu de inițiativă desfășurată de Fundația farmaciilor DONA este programul „Cresc cu Educație”. Accesul inegal la educație de calitate rămâne o problemă majoră, în special în mediul rural și în orașele mici. Programul „Cresc cu Educație”, derulat în perioada 2025–2026, vizează: acordarea de granturi nerambursabile pentru ONG-uri mici și medii care dezvoltă proiecte educaționale relevante în comunități defavorizate, sprijin sub forma mentoratului și colaborare activă în toate etapele proiectelor. Fundația farmaciilor DONA va oferi finanțare în valoare totală de 200.000 lei. Obiectivul programului este crearea unui ecosistem educațional sănătos, bazat pe colaborare constantă și susținere pe termen lung între Fundație și organizațiile beneficiare.
„Ne dorim și sperăm la colaborări strânse cu alte ONG-uri care împărtășesc aceeași dorință de a face bine, pentru că știm că împreună putem ajunge mai departe și putem schimba cu adevărat lucrurile. „Alege să fii parte din schimbare” nu este doar un slogan pentru noi. E o invitație sinceră către cei care cred, ca și noi, că binele se face împreună”, a subliniat Gabriela Ștefan, Director General al Fundației DONA.
O direcție strategică pentru dezvoltarea noului ONG creat este atragerea de voluntari dintre angajații DONA și nu numai, care să participe activ la proiectele Fundației prin voluntariat, mentorat, donații, idei și implicare.
Fundația farmaciilor DONA își propune un model sustenabil și diversificat de finanțare, care să includă întreaga paletă de resurse disponibile. Printre acestea se numără: redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit și 20% din impozitul pe profit, microdonații prin PayPal și mecanisme simple de tip „Donează cu un singur click”, obținerea unui număr dedicat de SMS începând cu 2026, explorarea rețelelor internaționale precum Benevity–Alaya, campanii de crowdfunding și prezență pe platforme de donații precum Donorbox, GoFundMe, OneCause, Right Gift, Bonfire, FundRazr – și nu numai, aplicarea pentru granturi locale și internaționale.
Farmacia DONA este deținută de DONA. LOGISTICA SA (fosta S.I.E.P.C.O.F.A.R. SA) – o companie cu capital 100% românesc, cu o tradiție de peste 30 de ani. Farmacia DONA este una dintre cele mai apreciate rețele din România, având o distribuție echilibrată, la nivel național.
Farmacia DONA reunește peste 330 de farmacii și peste 1.700 de profesioniști în domeniul sănătății, devotați unui scop comun: acela de a asigura servicii farmaceutice la cel mai înalt nivel calitativ. Mai mult de 1,7 milioane de oameni trec lunar pragul farmaciilor DONA.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz