Salvadora Benegui, EXIMTUR: Călătoriile ca pilon strategic de HR
Reading Time: 3 minuteTinerii profesioniști vor mai mult decât zboruri și hoteluri; politica de travel devine un instrument de HR, care influențează retenția, satisfacția angajaților și atractivitatea companiei. Aflăm insight-uri, tips & tricks de la Salvadora Benegui, director business travel & events în cadrul EXIMTUR, cu experiență de peste 20 de ani în domeniu.
Într-un context în care retenția și satisfacția angajaților sunt priorități pentru companii, cum se leagă politica de travel de experiența angajaților?
Politica de travel nu mai înseamnă doar reguli și bugete – ea influențează direct experiența angajaților. Când este bine gândită – flexibilă, predictibilă și pune accent pe confort și siguranță – o simplă deplasare de business devine o oportunitate de motivare, loializare și diferențiere a companiei în fața angajaților.
Datele mai multor studii internaționale ne arată că peste jumătate dintre Millennials și Gen Z consideră că oportunitățile de a călători pentru job contribuie direct la satisfacția și la evoluția lor profesională. Aceste generații, care devin majoritare pe piața muncii, văd călătoriile de business ca pe o parte integrată a experienței lor de angajat.
Care sunt tendințele actuale în business travel?
Una dintre tendințele care modelează business travel-ul modern este cea de Bleisure, adică îmbinarea delegațiilor cu activități de relaxare și timp liber. Statisticile arată că aproape jumătate dintre tinerii profesioniști ar prefera și chiar aleg dacă au această posibilitate – să prelungească o călătorie de business cu câteva zile de vacanță, transformând delegațiile în experiențe memorabile.
În același timp, companiile corporate descoperă potențialul Incentive travel ca instrument de motivare, recompensare a performanțelor și retenție, oferindu-le angajaților de la vouchere de vacanță până la programe tailor-made de grup, city break-uri sau experiențe inedite (culturale, gastronomice, de aventură, well-being, sportive sau chiar high-tech) – așa cum și noi, echipa EXIMTUR, am creat pentru clienți din industria tobacco, cea de asigurări sau chiar publicitate.
Cum se reflectă acest lucru în pachetele de beneficii oferite angajaților?
În România, unele dintre companiile din IT și automotive, de exemplu, au integrat alocații anuale pentru beneficii flexibile. Când aceste bugete sunt convertite în vacanțe, city-break-uri sau retreat-uri, angajatul simte o recunoaștere reală. Aici intervin serviciile noastre, care acoperă toate nevoile – de la transport și asigurări de călătorie la cazare business-friendly și activități pentru timpul liber. Este o abordare win-win: angajații au mai multă libertate, iar angajatorii își consolidează brandul de companie flexibilă și orientată către oameni.
Cum ajută EXIMTUR companiile în definirea acestor politici?
Aportul nostru depășește organizarea logistică a rezervărilor – suntem un partener cu rol de consultant strategic. Analizăm nevoile organizației și profilul angajaților și recomandăm politici de travel care țin cont atât de eficientizarea costurilor, cât și de satisfacția echipei. Monitorizăm activitatea operațională și oferim rapoarte detaliate, precum și soluții de optimizare, transformând călătoriile de afaceri în experiențe eficiente și sustenabile. Pentru companiile care preferă procesele digitale și își vor asuma costurile aferente, oferim soluții online de booking prin care angajații își pot rezerva direct serviciile de călătorie, având în același timp suport complet din partea echipei noastre de back-office.
Așadar, putem spune că politica de travel a devenit un instrument de HR?
O politică de travel inteligentă este astăzi un avantaj competitiv real. Ea contribuie la retenția angajaților, la loializarea lor și chiar la atragerea de noi talente. Din această perspectivă, delegația sau organizarea unui incentive trip nu mai este doar un cost, ci o investiție în experiența angajatului. Echipa EXIMTUR ajută companiile să valorifice această investiție și să o transforme într-un instrument HR strategic de succes.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 399 (15 octombrie – 15 noiembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


