BizRemote by certSIGN Analize Lifestyle Opinii

Șase idei pentru ca munca de acasă să fie cât mai plăcută

29 apr. 2020 4 min

Șase idei pentru ca munca de acasă să fie cât mai plăcută

Reading Time: 4 minute

În ultimele săptămâni, mulți angajați au fost nevoiți să își amenajeze birouri în propriile locuințe, iar Josip Sedlar, Talent Sourcing și EVP Leader în echipa de HR a IKEA, oferă puțină inspirație și câteva trucuri utile pentru munca de acasă din aceste zile.

Profitați de circumstanțe

IKEA Images 1

Cam cât de des v-ați dorit ca zilele să fie mai lungi? Să aibă măcar câteva ore în plus pe care să le dedicați vouă înșivă? Cu toții ne plângeam că nu aveam niciodată suficient timp. Ei bine, vestea bună este că acum, în această nouă realitate pe care o experimentăm, avem o mulțime de timp la dispoziție. Încercați să nu îl risipiți, ci să profitați de el.

Acum este momentul perfect pentru o schimbare

Conceptul de schimbare poate fi tulburător, dar schimbarea este o parte importantă din procesul de dezvoltare personală și ar trebui acceptată așa cum e. Cu toate acestea, pentru a face o schimbare, trebuie să avem în minte un plan clar. Folosiți obiectivele SMART atunci când stabiliți unul, pentru că alegerea unor țeluri în această manieră vă oferă o privire limpede asupra rezultatului final și facilitează procesele de monitorizare a progresului și identificare a țintelor ratate. Probabil că a sosit timpul să vă dedicați întru totul propriei dezvoltări personale.

Este cu atât mai ușor, întrucât există atât de multe cursuri online pe care le puteți urma gratuit – ați putea urmări videoclipuri sau documentare pe YouTube, ați putea citi pentru a vă îmbunătăți cunoștințele… alegeți voi. La IKEA, încurajăm angajații să își folosească timpul pentru a-și dezvolta abilitățile, așa că recent, am pus la dispoziția lor Coursera, una dintre cele mai populare platforme de învățare online.

IKEA Images 2Beneficiul secret al rutinei

Chiar dacă poate fi distractiv să lucrezi în pijamale toată ziua, știind că nu e nevoie să îți calci vreun tricou dimineața sau să porți o ținută completă, la un moment dat, poate să îți lipsească vechea rutina, dar mai ales oamenii care obișnuiau să te înconjoare, colegii și prietenii.

Chiar dacă nu poți ieși la o cafea și nu te poți distra alături de prietenii tăi, te poți destinde altfel. Sfatul lui Josep este să treci pe digital. Acum este momentul potrivit să folosești toate tehnologiile la îndemnână! Utilizează Teams, Skype sau WhatsApp pentru videoconferințe și bea o cafea cu prietenii tăi în mediul virtual.

Distanțarea socială nu trebuie să însemne izolare socială. Așadar, în fiecare dimineață, la ora 08:00, Josip își bea cafeaua alături de colegii lui, la fel cum obișnuia să o facă și când mergea la birou. Acest mic ritual îl menține cu picioarele pe pământ și îl motivează să își înceapă programul de lucru.

Păstrați-vă energia pozitivă

Josip este de părere că cel mai important aspect se referă la încercarea de a întreține o atmosferă pozitivă și jovială. Spre exemplu, unii dintre colegii săi au inițiat videoconferințe tematice, astfel încât fiecare angajat primește o provocare cu dress code – poate consta în tricoul favorit care afișează un citat amuzant sau un detaliu galben. Puteți invita chiar și copiii angajaților să accepte provocarea și să vi se alăture preț de câteva minute – cei mici adoră să meargă acolo unde lucrează părinții lor, chiar dacă este vorba despre un birou digital în acest caz.

El mai spune și că încearcă să-și încurajeze membrii echipei să se motiveze reciproc – prin urmare, canalele pentru comunicare internă și platformele online ale IKEA sunt pline de provocări antrenante și distractive, generate chiar de către angajații care le combină în diferite moduri.

IKEA Images 3Fiți flexibili când vine vorba de program și empatizați cu nevoile colegilor voștri

Încercați să înțelegeți ce este realist pentru colegii voștri în această perioadă. Poate că programul de la 09:00 la 17:00 nu este unul optim pentru cei care au copii mici. Fiți flexibili și agreați, pe cât posibil, pauzele mai lungi, astfel încât oamenii din echipă să poată acorda o mână de ajutor copiilor la școală, să poată să facă niște cumpărături sau să pregătească masa. Acordați spațiu și timp oamenilor care vor să își exprime sentimentele și grijile.

Amenajați-vă un birou acasă

Nu toată lumea are un birou sau un scaun potrivit acasă. Dar puteți să vă bucurați de confort folosind o pernă în plus sau poate niște flori așezate pe masă ar mai însenina atmosfera.

În această perioadă care abundă de știri negative, avem nevoie doar de o pastilă a fericirii, care să conțină niște energie pozitivă, obiective clare, concentrare asupra viitorului și gândul că trebuie să păstrăm doar distanța fizică, nu și pe cea socială. Veți fi mai puternici și mândri de voi când toate acestea se vor fi terminat. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: