AI for All Interviuri Marketing

Simona Panait, Samsung: Inovație și branding pentru viitor

30 sept. 2025 4 min

Simona Panait, Samsung: Inovație și branding pentru viitor

Reading Time: 4 minute

Conexiunea cu consumatorul reprezintă fundamentul brandurilor care își doresc să rămână relevante și să câștige încrederea publicului, pe termen lung. Cum reușește Samsung să facă acest lucru și ce inovații ne va aduce brandul în perioada următoare ne spune Simona Panait, Marketing Director la Samsung România și Bulgaria.

Cum au fost primele 8 luni ale anului 2025 pentru Samsung România?

Primele opt luni ale anului 2025 s-au simțit ca o provocare pentru piața din România, cu un context socio-politic complex, în care business-urile au continuat să se adapteze noilor realități ale pieței. Iar rezultatele acestor eforturi se văd, cel puțin pentru Samsung, pentru care acest an este marcat de o creștere semnificativă a vizibilității și încrederii brandului pe piața locală. Studiile recente ale Kantar arată că Samsung a obținut în România cel mai ridicat scor de vizibilitate (salience) pentru un brand din categoria telefoanelor mobile din cele 21 de piețe analizate și, de asemenea, s-a clasat în topul celor mai de încredere branduri din România, având o puternică conexiune emoțională cu consumatorii români.

Acest rezultat reflectă o strategie centrată pe consumator și investiția constantă în inovație relevantă pentru acesta. Provocările anului 2025 au provenit și dintr-un peisaj de piață dinamic, cu schimbări importante în comportamentul consumatorilor, în special accelerarea adoptării inteligenței artificiale (AI) în viața de zi cu zi, acasă și la locul de muncă. Samsung a răspuns acestor provocări prin soluții și produse noi care integrează AI cu o experiență de peste doi ani, oferind tehnologii utile și ușor accesibile tuturor segmentelor de clienți.

Milestone-uri importante în acest an, prin care ne dorim să rămânem relevanți, apropiați de public și să câștigăm încrederea segmentului Gen Z, includ parteneriate alături de branduri cu care avem valori comune, cum ar fi inovația continuă și atenția constantă la schimbările în nevoile audienței. Aceasta caută din ce în ce mai mult experiențe în interacțiunea cu brandul, atât în online, cât și în offline.

Aici merită să menționăm campania spectaculoasă de lansare pentru Galaxy Z Fold7 și Flip7 alături de festivalul Beach Please, în care noul Galaxy Z Fold7 a preluat scena, la propriu, în fața unui public de peste 150.000 de participanți, continuarea și întărirea parteneriatului cu un festival consacrat și iubit de public, Summer Well, unde am creat un spațiu de interacțiune cu festivalierii, am organizat campanii live, dar și experiențe imersive pe zona de gaming, precum și continuarea colaborării cu Brand Minds, aflată acum la al doilea an, unde promovăm și educăm zona de business în direcția inovației și leadership-ului.

Nu în ultimul rând, mai menționez și parteneriatul pe segmentul de AI Home și Smart Home, alături de showroom-ul Kuziini, care a adus un plus percepției despre Samsung ca brand modern, de încredere și care sprijină eficientizarea rutinei în casele românilor și maximizarea timpului alocat experiențelor cu sens pentru familie, pentru hobby-uri și pentru wellbeing.

Pe ce mizează Samsung în materie de inovație tehnologică în 2025?

Samsung continuă să pună accentul pe educarea publicului român în adopția corectă și benefică a tehnologiilor noi, dar și democratizarea inteligenței artificiale pentru toate segmentele de consumatori, integrate în device-uri mobile, tablete și electrocasnice inteligente care învață obiceiurile noastre și lucrează sinergic și sigur pentru noi, cu o singură comandă vocală.

La evenimentul IFA 2025 din Berlin, în perioada 5-9 septembrie, Samsung va prezenta o experiență avansată de AI Home sub tema „AI Home: Future Living, Now”, construită în jurul gamei Bespoke AI 2025 – electrocasnice inteligente care înțeleg nevoile utilizatorilor și oferă soluții personalizate. Această gamă combină decenii de inovație, de la primul frigider vorbitor lansat în 1985 până la mașinile de spălat cu AI și aspiratoarele robot inteligente, toate conectate prin platforma SmartThings. Bixby, asistentul vocal AI, joacă un rol central în această viziune a casei inteligente.

Cum se schimbă preferințele și obiceiurilor consumatorilor români și cum se adaptează Samsung în aceste direcții?

Piața românească continua să manifeste deschidere și curiozitate față de tehnologiile noi, cum ar fi inteligența artificială, și spre un consum mai informat, cu o puternică influență din partea generației Z. Samsung a răspuns adoptând tool-uri avansate de marketing digital și cu o abordare centrată de consumatori, construind legături emoționale și comunități în jurul brandului.

Românii dobândesc din ce în ce mai mult o înțelegere practică a inteligenței artificiale, fiind printre cei mai entuziaști adoptatori dintre europenii, cu un procent de 37% care declară că înțeleg pe deplin inteligența artificială și știu cum o pot folosi în viața de zi cu zi, respectiv între 59% și 80% dintre ei declarând că ar cumpăra un anumit produs electrocasnic, televizor sau telefon pentru că are funcții AI.

Produsele lansate în acest an – smartphone-uri, tablete, electrocasnice – au fost adaptate pentru a satisface nevoile de productivitate, confort și conectivitate inteligentă, reflectând noile așteptări ale pieței. AI este folosit și în marketing pentru personalizarea comunicării și optimizarea experienței clientului, de-a lungul întregului proces, de la informare și atragerea atenției și până la achiziție.

Din categoria ”never done before”, din acest an am început seria proiectelor Samsung Live Shopping, un concept recurent de sesiuni de live commerce marca Samsung, cu oferte exclusive, comunicate într-un mod interactiv, alături de creatori de conținut relevanți și ambasadori de brand din echipa Team Galaxy, care explică în mod practic beneficiile soluțiilor și produselor pentru ei și pentru audiența lor.

Ce planuri aveți pentru partea a doua a anului 2025?

Samsung România pregătește o serie de lansări și proiecte pentru a doua parte a anului, începând cu noutățile de la IFA 2025. Obiectivul este acela de a continua demersul de democratizare a tehnologiei AI, continuând să ofere tehnologii avansate pentru toate segmentele de piață, de la smartphone-uri și tablete până la gama diversificată de electrocasnice inteligente pentru casă.

Toamna începe și cu parteneriatul strâns cu comunitatea de business Brand Minds, alături de care promovăm inovația în leadership și în modul de a face business, investind astfel în continuare pe zona de relevanță și consolidare a poziției Samsung ca brand de referință pe piața locală. Focusul comun este pe inovația cu sens, cu beneficii în toate aspectele vieții consumatorului, de la productivitate și până la relaxarea acasă și sănătate, dar și pe sustenabilitate și experiență integrată pentru utilizatorii români.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 398 (20 septembrie – 15 octombrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: