Stiri Tech

Social media in 2016

10 dec. 2015 2 min

Social media in 2016

Reading Time: 2 minute

Eforturile de integrare a platformelor sociale in zona de business, cum sunt cele din spatele Facebook at Work, sau Yammer, precum si cresterea in popularitate a retelei sociale destinate profesionistilor, LinkedIn, semnaleaza un an viitor extrem de interesant pentru social media destinate mediului de afaceri  

In lipsa unui glob de cristal, ca sa ne facem o idee cat mai clara despre cum va arata viitorul, chiar daca mai sunt doar cateva luni pana in anul 2016, trebuie sa ne uitam cu atentie la indiciile din prezent. Si cifrele arata astfel: 93% dintre romanii din mediul urban, care detin un telefon inteligent au instalata aplicatia de Facebook si aproape 90% dintre acestia o acceseaza cel putin o data pe saptamana. Ceea ce inseamna ca mai bine de 6,5 milioane de romani acceseaza reteaua de socializare fondata de Mark Zuckerberg de pe telefonul mobil. “Facebook va continua sa creasca si in 2016”, a spus Cristian Manafu, consultant in social media intr-un discurs sustinut in deschiderea celei de-a zecea editii a evenimentului Social Media Snow Camp, organizat de revista Biz la Paraul Rece. “Va recomand sa fiti cu ochii si pe alte doua retele: LinkedIn si Instagram”, a adaugat Cristian Manafu, blogger la manafu.ro. Motivul? Daca LinkedIn avea in luna decembrie a anului trecut 1,5 milioane de utilizatori, anul acesta reteaua a urcat la 1,8 milioane de useri. Mai mult, reteaua sociala destinata profesionistilor si-a imbunatatit considerabil mesageria instant.

“Pe Instagram, reclama este la indemana tuturor, sunt foarte multe branduri care au intrat aici si exista si avantajul primului venit”, a continuat Manafu despre cresterea popularitatii Instagram. Tot consultantul in social media a precizat ca un roman are, in propriul telefon, 24 de aplicatii, dar dintre acestea, acceseaza in medie doar 7 aplicatii pe saptamana. Locul secund in topul acestora, dupa Facebook, este YouTube, care a fost instalata de 81% dintre romanii din mediul urban.

Anul 2015 poate fi considerat cu usurinta anul mesageriei instant, pentru ca au existat o serie de eforturi serioase in aceasta zona, conduse chiar de cele ale Facebook Messenger, care s-a separat si are aproape la fel de multe accesari ca WhatsApp. Potrivit informatiilor consultantului in social media, 73% dintre romani au instalat Facebook Messenger, care este urmat in topul descarcarilor de WhatsApp (70%) si Skype (47%). Urmatorul trend? “Integrarea platformelor sociale in zona de business, cum a fost exemplul Yammer, care a fost cumparata de Microsoft, sau cum incearca acum sa faca Facebook prin Facebook at Work”, a conchis Cristian Manafu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: