Specialiști în transformare digitală
Reading Time: 4 minuteCompanie românească de tehnologie cu prezență în piețele din Europa Centrală și de Est, precum și în Orientul Mijlociu, UK și SUA, Connections și-a consolidat o poziție solidă într-o industrie tech aflată în permanentă transformare. Listată la BVB (AeRO), compania vizează o creștere susținută în zona de AI, cybersecurity și software cu valoare adăugată, sub o nouă identitate de brand. Am aflat mai multe
de la Bogdan Florea, fondator și co-CEO al Connections.
Ca furnizor de tehnologie specializat în transformarea digitală a afacerilor, Connections se adresează atât sectorului privat (bănci, energie, retail, telecom, sănătate, FMCG), cât și instituțiilor publice, ajutând organizațiile să-și eficientizeze procesele, să-și crească reziliența și să accelereze tranziția către o economie digitală competitivă. Compania a încheiat anul 2024 cu venituri totale de 106 milioane lei și pentru 2025 vizează o creștere de 20% a veniturilor, extinderea portofoliului enterprise și dezvoltarea accelerată a produselor proprii în zonele de AI, automatizare și cybersecurity.
Cum s-a transformat Connections în acești 20 de ani și ce înseamnă, în prezent, această nouă identitate de brand, #TechHumanityForward?
Noua identitate lansată în 2025 – #TechHumanityForward – nu e doar o schimbare de brand, ci o direcție strategică. Ne uităm la tehnologie ca la un mijloc de a crea un impact real în societate, nu doar de a eficientiza procese. Avem proiecte precum platforma ANRE, care a simplificat accesul cetățenilor la servicii, sau roboți software care optimizează procese bancare. În paralel, investim în AI, cybersecurity și în inițiative educaționale care pregătesc forța de muncă pentru industria 5.0.
Ați trecut recent printr-o repoziționare majoră, inclusiv prin vânzarea diviziei de Service Delivery. Ce a însemnat asta pentru structura echipei și direcția companiei?
Decizia de a vinde divizia de Service Delivery a fost una strategică, menită să ne permită concentrarea pe ariile cu cea mai mare valoare adăugată: AI, securitate cibernetică, data analytics și produse software proprii. Această repoziționare a dus la o echipă de aproximativ 150 de specialiști care astăzi acționează mai agil, mai eficient și sunt concentrați pe direcțiile noastre de creștere. Experții noștri sunt expuși la proiecte relevante, internaționale și la o cultură organizațională flexibilă, care pune accent pe dezvoltarea profesională și motivația internă.
Cum abordați provocările economice recente, precum noile măsuri fiscale și instabilitatea macroeconomică?
Am rămas disciplinați și agili. Ne-am concentrat pe controlul costurilor, pe prioritizarea investițiilor și pe diversificarea portofoliului de clienți, inclusiv prin extindere internațională. Noile măsuri fiscale au avut un impact punctual asupra structurii de costuri, dar am reușit să absorbim efectele prin repoziționarea către zone cu marjă mai mare. O guvernanță financiară solidă, transparență în decizii și adaptabilitate constantă ne-au permis să ne păstrăm direcția de creștere într-un context economic dificil.
Care sunt tipurile de clienți cu care lucrați și cum adaptați soluțiile la nevoi atât de diferite – de la retail la energie, de la bănci la instituții publice?
Portofoliul nostru este foarte divers, atât ca domenii, cât și geografic: România, Europa Centrală și de Est, UK, SUA, Orientul Mijlociu. În banking și energie, clienții cer infrastructuri reziliente și securitate maximă. În retail și FMCG e vorba mai mult de automatizare și interpretarea datelor despre consumatori. Sectorul public are nevoie de digitalizare și accesibilitate. Flexibilitatea și capacitatea noastră de a personaliza soluțiile sunt esențiale pentru a livra rezultate relevante fiecărei industrii.
Cum arată rolul Connections în transformarea digitală a României? Ce diferență face tehnologia voastră în sectorul public și în companiile locale?
Connections joacă un rol activ în digitalizarea României, atât în zona publică, cât și în mediul privat. Platforma ANRE este un exemplu de proiect care a adus transparență și eficiență în relația cu cetățenii. În mediul privat, automatizăm procese, analizăm date, dezvoltăm software personalizat – toate cu scopul de a crește eficiența și competitivitatea. Vrem să accelerăm tranziția României către o economie digitală matură, bazată pe decizii inteligente, procese rapide și tehnologii centrate pe utilizator.
Care sunt tehnologiile emergente pe care le considerați esențiale în anii următori și ce lipsește
încă din ecosistemul local pentru ca industria să crească accelerat?
Inteligența artificială, cybersecurity și analiza datelor vor fi pilonii de bază ai dezvoltării noastre. În România, provocările vin din lipsa unei strategii naționale coerente pentru digitalizare, instabilitatea fiscală și deficitul de specialiști în tehnologii emergente. Lipsesc structuri de susținere puternice pentru companiile românești de tehnologie – fie că vorbim de parteneriate public-private sau de asociații solide în industrie. Dar aceste lipsuri înseamnă și oportunități: spațiu pentru a construi de la zero ecosisteme digitale moderne.
Ce v-a ținut împreună în momentele grele și cum funcționează tandemul de leadership pe care îl formați cu celălalt co-CEO, Radu Marcu?
Au fost momente grele – contracte pierdute, pandemia – dar echipa ne-a ținut pe linia de plutire. Oamenii au fost și rămân cea mai mare investiție a noastră. Leadership-ul nostru în tandem funcționează pe bază de încredere, complementaritate și autonomie. Eu mă concentrez pe strategie și relațiile externe, Radu coordonează tehnologia și operațiunile. Luăm deciziile împreună, dar fiecare echipă are libertatea să se miște rapid. Acest model ne ajută să rămânem flexibili, coerenți și orientați spre inovație.

Dacă ar fi să priviți spre viitor, ce vreți să însemne Connections în următorii 5-10 ani?
Ne dorim să fim recunoscuți ca o companie lider regional în transformarea digitală, un partener de încredere pentru companii și instituții care vor să își optimizeze procesele, să adopte tehnologii emergente și să inoveze responsabil. În următorii 5-10 ani, ne propunem să consolidăm poziția pe piața românească, extinzându-ne totodată în Europa și piețele internaționale strategice. Connections vrem să fie sinonim cu inovație cu impact real asupra oamenilor și societății, continuând să inspirăm și să facem diferența în mod sustenabil, în linie cu viziunea #TechHumanityForward.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 398 (20 septembrie – 15 octombrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz