Interviuri Interviuri & Opinii MarComm Publicitate

Saatchi & Saatchi + The Geeks: drumul către topul agențiilor de creație full service

3 mai 2022 6 min

Saatchi & Saatchi + The Geeks: drumul către topul agențiilor de creație full service

Reading Time: 6 minute

Este una dintre agențiile cu cea mai mare dezvoltare pe piața locală de publicitate. Aflată în acest moment în top 5 agenții și ­­­remarcându-se prin lansarea unui Data Intelligence Center propriu, precum și a mai multor tool-uri care îi permit să ofere conținut personalizat și dezvoltat în funcție de nevoile fiecărui client, Saatchi & Saatchi + The Geeks a intrat cu dreptul în 2022, prin câștigarea mai multor conturi.

Am vorbit cu oamenii cheie ai agenției de comunicare integrată full-service, parte din Publicis Groupe, care a reușit în plină pandemie să întoarcă  roata destinului cu efecte pozitive. Începem cu Vlad Petre, Managing Director al Saatchi & Saatchi + The Geeks, care ne-a vorbit despre cum abordează provocările actuale ale industriei creative bazându-se pe ADN-ul digital al agenției.

foto Andrei Cristian Petrescu

Spuneai că în cei doi ani de pandemie ați reușit să păstrați trendul acce­lerat de creștere a businessului de aproximativ 30% în fiecare an. În plus, nu ați pierdut niciun client, chiar ați câștigat. Cum ați reușit acest lucru? Care crezi că este rețeta unei agenții de publicitate de succes în 2022?

Este dificil de răspuns la această întrebare, așa cum este ea formulată, dar ce pot să fac este să spun de unde cred eu că a venit succesul nostru în ultimii cinci ani. Sunt mai multe ingrediente, însă le voi puncta pe principalele trei: Echipa, Clienții și Cultura. Toate au un rol ­extrem de important și nu există o ­ierarhie între ele. O să le iau pe rând.

Echipa noastră e minunată și am depus un efort incredibil să păstrăm intacte chimia și filosofia acum, când suntem aproape 50 de colegi, ca în urmă cu ­cinci ani, când eram doar 10. Geekșii sunt cu adevărat speciali și, din acest motiv, pentru noi recrutarea și apoi integrarea colegilor noi au fost poate mai dificile decât pentru alții.

Clienții sunt cei de la care am învățat enorm. Dincolo de revenue și proiecte, un criteriu egal important pentru mine a fost și ce avem de învățat de la ei. Noi suntem astăzi, în mare măsură, rezultatul tuturor lucrurilor învățate de la clienții noștri și al experienței de lucru cu ei. Am avut norocul să avem alături de noi parteneri de cel mai înalt nivel.

De la fiecare assignment regional și global până la fiecare proiect local dezvoltat, am învățat enorm și încă o facem. Și le mulțumim tuturor că au fost alături de noi. Cultura noastră este ghidată de filozofia “Do good things and success will follow”. În opinia mea, succesul, indiferent cum îl definim, nu poate fi un obiectiv în sine, ci este mereu consecința lucrului bine făcut.

Nu acționăm niciodată speculativ, orice decizie pe care o luăm trebuie să contribuie la ceva de durată, cu efecte solide în viitor. Concret, mă refer aici la selecția pitch-urilor și proiectelor în care intrăm, la fiecare inițiativă internă de dezvoltare de capabilități noi și chiar și la demersul de recrutare.

Ce înseamnă pentru voi să fiți în top 5 agenții din România?

Mă bucur mult că am reușit să prindem play off-ul publicității. Nu știu dacă suntem chiar pe locul 5, deoarece sunt multe criterii de luat în calcul, dar ce știu sigur este că suntem printre primii. Și mai știu că nu o să ne oprim aici. Visul nostru este, desigur, primul loc. Mai avem până acolo, dar spre asta ne îndreptăm.

Vlad Petre Saatchi Saatchi The Geeks

Cum se diferențiază agenția în grup și pe piață?

Cred că sunt mai multe lucruri, dar poate principalul pe care l-aș menționa este faptul că avem un așa-numit ADN digital. Noi ­ne-am format pe structura și filosofia agenției de digital The Geeks. Saatchi & Saatchi a fost alăturat în urmă cu cinci ani, când a și început acest demers de creare a unei agenții full-service de succes. Cred că suntem singurii din top 5 full-service creative agencies care provin dintr-o agenție de digital.

Cât de importantă este colaborarea cu rețeaua internațională Publicis Groupe?

Extrem de importantă. Avem norocul să fim parte din Publicis Groupe, care recent a fost desemnat Number One Holding Company in the global advertising market. Însă mai este și Saatchi & Saatchi network, una dintre cele mai creative și de succes rețele la nivel glo­bal, și, nu în ultimul rând, local suntem parte din grupul de comunicare lider de piață în România, într-o companie mai mult decât selectă.

Într-o astfel de fa­milie extinsă este imposibil să nu țintești spre primul loc, însă dincolo de energie și de performanță, transferul de knowledge este imens și contează foarte mult. Nivelul de investiții în zona acestor așa-numite new adverti­sing services precum data, commerce, content, production, influencer este incredibil.

Publicitatea va avea tot timpul în centru creativitatea, asta credem noi cu tărie, însă în anul 2022 are nevoie să fie înconjurată și ghidată de aceste noi practices, fără de care nu poate performa așa cum o făcea înainte. Iar noi avem (și o spun cu toată siguranța) cele mai bune resurse și profesioniști pentru a face aceste lucruri în piața din România, la distanță mare de toți competitorii noștri.

În plus, am fost implicați în cateva proiecte cheie ale grupului la nivel internațional, care din nou ne-au învățat foarte multe lucruri. Am gestionat o serie de hub-uri regio­nale și globale din București pentru mai mulți clienți de rețea ai grupului care, la nivel de amploare și complexitate, depășesc orice assignment local. Aceste proiecte ne-au ajutat să creștem și să ne dezvoltăm tool-uri și modele proprii de lucru cu clienții, care ne ajută foarte mult pe toate proiectele.

A fost forma de lucru hibrid cea care v-a sporit creativitatea și succesul?

Modelul de lucru hibrid a fost o adaptare la context. O necesitate, mai degrabă, decât o decizie luată cu scopul de a performa mai bine. Felul în care am reușit noi să ne conectăm de la distanță cred că a făcut diferența. Un exem­plu este întâlnirea noastră pe Zoom, de 15-30 de minute, din fiecare dimineață, pe care noi o numim daily check și care a avut loc în fiecare zi de lucru, fără amânare, din prima zi de work from home până astăzi.

E o întâlnire virtuală la care participă toți colegii, care ține locul cafelei de dimineață de la birou și are rolul de a da startul zilei de lucru într-un mod cât mai fun. Deși poate suna banal, efectul emoțional și de team chemistry pe care îl are acest demers este extrem de mare și ne-a ajutat foarte mult.

Cum treci prin crize și situații complicate care țin de un context interna­țional și cum te adaptezi cât mai bine?

Personal, încerc să mă concentrez pe lucrurile pe care le pot ­impacta eu. Suntem, într-adevăr, într-o pe­rioa­dă foarte neobișnuită la nivel internațional. Întâi pandemia, apoi ceea ce se întâmplă chiar lângă noi. Nu îmi stă în fire să mă blochez sau să adopt o atitudine defensivă, de expectativă, așa că am început să studiem în agenție foarte bine contextul, din toate punctele de vedere.

Să analizăm cu ajutorul datelor pe care le avem la dispoziție impactul pe care îl pot avea lucrurile care se întâmplă în jurul nostru, pentru a adapta atât felul în care facem campaniile pentru clienți, cât și modul în care gestionăm intern, în echipă, acest context.

Saatchi & Saatchi + The Geeks

Cu ce gând ați intrat în 2022? Ce vă propuneți pentru acest an?

Cu același gând cu care am intrat în fiecare an: să păstrăm trendul de creștere, fără să afectăm cultura agenției. În urmă cu ceva timp eram 10 în echipă, acum suntem aproape 50. Nu e ușor să gestionezi o astfel de creștere, într-un timp atât de scurt. Și aici e miza, să creștem la fel de frumos ca până acum și să aducem alături de noi clienți alături de care să dezvoltăm și să implementăm proiecte de succes.

Pe ce servicii veți miza în principal și de ce?

Un loc special îl ocupă proiectul în care am investit poate cel mai mult în ultimul timp, atât la nivel de grup în România, cât și noi la Saatchi & Saatchi + The Geeks. Este vorba de serviciile noastre de data intelligence.

Toți clienții noștri au acces astăzi la o platformă online, disponibilă pe bază de user și parolă, unde găsesc analize și studii relevante pentru ei. În plus, există tool-uri custom gândite în funcție de nevoile fiecăruia și, poate cel mai important, o echipă de data strategy extrem de competentă și bine pregătită în a interpreta și traduce în insight-uri acționabile toate datele pe care le avem la dispoziție. Punem mare preț pe acest lucru și la noi niciun proiect nu începe în acest moment fără să treacă pe la echipa de data intelligence. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: