Spill The Tea: Ceaiul lui Oscar
Reading Time: 4 minuteCum a reușit artistul Ștefan „Oscar” Căpraru să creeze unul dintre cele mai cool branduri din România, Spill The Tea, un ceai care schimbă regulile jocului în domeniul băuturilor răcoritoare.
Cei care au avut curiozitatea să verifice profilul de TikTok al premierului Marcel Ciolacu au putut observa un politician diferit de cel de la televizor, unul pus pe glume, mai „relaxat”, la curent cu trendurile din social media, care adesea încearcă și produse sau restaurante populare în rândul tinerilor. Spre finalul anului trecut, Marcel Ciolacu a încercat și Spill The Tea, un nou ceai artizanal, viral pe TikTok, despre care a zis că „este noua șmecherie”. Ce nu a spus însă Marcel Ciolacu este că Spill The Tea este un ceai artizanal produs în România de Ștefan „Oscar” Căpraru, un artist și antreprenor din București.
„Ideea cu Spill The Tea a pornit de la simpla dorință a mea și a echipei mele de a face mereu ceva nou, de a găsi provocări noi. Eu simt că sunt antreprenor dinainte de chestia asta cu Spill The Tea. Dacă vrei să fii artist independent, dacă nu ești semnat pe nicăieri, tu trebuie să găsești mereu lucruri de făcut. Cumva întotdeauna am văzut-o ca un business dintr-un anumit punct de vedere. Cel puțin de când am început să am succes am privit totul ca un business”
Ștefan „Oscar” Căpraru, fondatorul Spill The Tea
În momentul de față, Spill The Tea produce două sortimente de ice tea, unul pe bază de ceai negru, suc de afine și aromă de flori de măr, flori de măceș și hibiscus și un sortiment pe bază de vanilie și piersică, o aromă pentru care antreprenorul a optat datorită gustului „simplu” și familiar pe care îl are. Oscar lucrează în prezent la o serie de rețete noi, unele mai complexe și mai creative pe care plănuiește să la lanseze în primăvata acestui an.

„Vreau să am niște rețete care sunt un pic diferite de ce este pe piață în momentul ăsta. Pentru că poți să te joci foarte mult cu aromele și în magazine nu sunt atât de multe opțiuni, în afară de brandurile mari de ice tea nu sunt produse artizanale”
Ștefan Căpraru, fondatorul Spill The Tea.
Tânărul recunoaște că inițial și-a dorit să producă propriul brand de rom, însă din cauza reglementărilor stufoase din zona băuturilor alcoolice a ajuns la ice tea. Și nu regretă nicio secundă decizia luată. Încă de la lansarea brandului pe piața din România, Spill The Tea s-a bucurat de tot mai multă popularitate, mai ales în rândul tinerilor, la care au ajuns mai repede clipurile postate în social media de influenceri și vloggeri români și străini care încercau „ceaiul lui Oscar”.
O infuzie de capital de imagine
„Sigur, faptul că este ceaiul meu contează, dar în primul rând cred că au contat și gustul și experiența, de la primul contact pe care îl ai atunci când îl vezi la raft. Este ceva nou și arată diferit de restul ceaiurilor reci. Și brandingul este unul fresh, destinat tinerilor. De obicei te lovești de foarte multe reguli. Cred că ăsta e punctul cu care poți să te joci: când toată lumea folosește același set de reguli în marketing și branding, noi facem totul complet diferit. Pentru că doar așa ne putem separa de restul”
Ștefan Căpraru, fondatorul Spill The Tea.
În paralel cu activitatea de la Spill The Tea, Oscar lucrează să pună pe picioare o firmă care să se ocupe de merchandise-ul artiștilor din România, un business născut tocmai din lipsa unor opțiuni de vestimentație urbană de calitate, dar și la propria casă de discuri, „una făcută de artiști pentru artiști”. Și, chiar dacă dedică foarte mult timp antreprenoriatului, Oscar nu neglijează muzica, în prezent artistul lucrând și la un nou album și plănuind să organizeze un turneu premium, în cadrul căruia să pună în scenă același show în mai multe orașe din România, o provocare serioasă din cauza lipsei unor săli de concerte adecvate.
„Viața mea este destul de complicată în ultimul timp: mă trezesc și până la 20:00 trebuie să fiu superconcentrat să iau decizii pentru brand și după 20:00 trebuie să fiu în studio, un artist nebun. Cumva este destul de complicat, dar găsim un echilibru”, spune zâmbind artistul.

Ștefan Căpraru a ajuns la muzică dintr-o joacă. Oscar a trăit în preajma muzicii încă din copilărie și are amintiri de la vârsta de patru ani când dansa pe piesele celor de la Simplu. Câțiva ani mai târziu l-a descoperit pe Michael Jackson, căruia îi imita mișcările de dans și costumațiile extravagante la toate serbările școlare la care participa. Apoi a dat de street dance și încet-încet a fost expus la cultura hip-hop, moment în care a ascultat și primele piese de rap românesc. A fost dragoste la prima vedere.
„Când aveam vreo 8-9 ani, îmi amintesc că nu prea scriam la școală, dar aveam caiete pline cu versuri. La 12 ani, mi-am dorit cadou de ziua mea câteva ore la un studio, să înregistrez niște piese. A fost interesant că inginerul de sunet de acolo lucra cu cei de la Next Star și i-a povestit producătoarei de mine. Atunci am avut primul boom, la Next Star”, își amintește Oscar.
După succesul din concursul de talente dedicat copiilor, Ștefan a fost denumit „micul Eminem al României”, iar doi ani mai târziu tânărul s-a întors pe micile ecrane, la X-Factor, o altă emisiune de talente muzicale. Primul hit semnat de Oscar a venit în 2018, iar de atunci a cântat cu o mulțime de artiști cunoscuți din România, de la nume sonore în lumea hip-hop precum Deliric la vedete pop ca Antonia și Alina Eremia.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz