Starea vlogosferei în România

MaxINFINITE este la momentul acesta vloggerul cu cei mai mulți abonați din online-ul românesc, urmat de iRAPHAHEL și Mikey Hash. Prezentat în premieră la finalul lunii februarie, la Biz Social Media Summit București, clasamentul inițiat de agenția Screen Native este acum completat cu date suplimentare pentru începutul anului 2018 și oferă o imagine concludentă și informații diverse atât la nivel de detaliu, cât și global.

Lansat în urmă cu doi ani, Top Voguri sintetizeaza principalele evoluții înregistrate de canalele de YouTube ale vloggerilor români.

Infograficul poate fi descărcat de aici.

În 2016, analiza a început cu 65 de canale, iar acum Screen Native monitorizează peste 180, despre care oferă cât mai multe date legate de conținut, target, frecvențe, evoluții și alte date de dinamică generală.

2017: cel mai dinamic an pentru fenomenul vlogurilor și al conținutului video

2017 a fost anul care a confirmat explozia de conținut video și o creștere semnificativă a interesului față de acest format și conceptele din spatele canalelor de YouTube asociate.

Dacă la începutul anului 2017 exista un singur canal cu peste un million de abonați, în aprilie 2018 vom avea 10 milionari, dintre care primii se vor apropia de 1,5 milioane fiecare.

În ultimul an, numărul total de subscriberi pe canalele monitorizate a crescut cu 39%, cantitatea de conținut a crescut cu 25% (număr clipuri noi urcate) și acestea au generat cu 48% mai multe vizualizări decât în 2016.

Pe categorii și specializări, 2017 a fost fără îndoială anul gamingului, categoria care domină detașat, cantitativ, topul, cu 73% din totalul numărului de clipuri și 53% din totalul numărului de vizualizări. Entertainmentul a cedat anul acesta supremația, fiind sufocat de cantitatea de materiale pe care pot să o genereze vloggerii de gaming și răspunsul fanilor acestora, care generează 355 views pentru fiecare subscriber (comparat cu 155 views pentru entertainment și 139 views pentru vlogurile personale).

Entertainmentul rămâne lider și pe impactul pe care îl generează fiecare clip postat, acesta ridicându-se la cea mai mare valoare dintre toate categoriile comparate, 191.566 views /clip față de 141.401 views / clip în cazul vlog-urilor personale și 50.960 views /clip pentru gaming.