Stiri

Studiu despre relația dintre români, bani și bănci

21 feb. 2023 3 min

Studiu despre relația dintre români, bani și bănci

Reading Time: 3 minute

60% dintre partipanții la un studiu realizat de Reveal Marketing Research declară că au încredere în aplicațiile de banking mobil că le țin în siguranță banii. Internet bankingul sau site-urile băncilor sunt următoarele în top, cu 59% dintre respondenți declarându-și încrederea față de acestea.

În bănci în sine au încredere 56% că le vor ține banii în siguranță. Generația Z și persoanele peste 55 de ani au încredere semnificativ mai mare în bănci, scorând 65%, respectiv 63%.

În Google Pay au încredere 46% dintre români, iar în Apple Wallet 41%. Generația Z (tinerii 18-24 ani) este singura care are mai multă încredere în Apple Wallet (52%) decât în Google Pay (34%).

Comercianții online sunt instituțiile în care românii au cea mai mică încredere în ceea ce privește siguranța banilor lor. 31% au încredere în comercianții online internaționali, iar 38% în comercianții online locali. Platformele intermediare care procesează plăți online între comerciant și cumpărător se bucură de un scor mai ridicat, 45% dintre respondenți declarând că au încredere în acestea să le țină banii în siguranță.

În ceea ce privește economiile, 21% dintre români declară că nu reușesc să economisească. Acest procent este în scădere din luna aprilie 2022, când 29% dinte români declarau acest aspect.

32% dintre români declară că vor economisi mai puțin decât în prezent, iar 28% declară că vor economisi la fel ca până acum. Pentru 15% dintre români economiile vor crește, comparativ cu 8% care au declarat în aprilie 2022 că vor economisi mai mult ca în prezent.

Dacă ne uităm la modalitățile prin care românii ar alege să economisească, observăm, comparativ cu anul trecut, o creștere semnificativă a depozitelor bancare. Dacă în aprilie 2022 51% dintre respondenți declarau că ar economisi prin depunerea într-un depozit bancar, în prezent 58% dintre români ar alege această metodă.

23% dintre români ar alege să își păstreze banii economisiți într-un plic în șifonier, cu 5 puncte procentuale mai puțin decât în 2022, în timp ce 1 din 10 români ar alege să investească la bursă prin intermediul unui broker, păstrându-se aceeași pondere din anul trecut.

Comenzile online

În ceea ce privește comenzile online, 45% dintre români preferă să plătească online la plasarea comenzii, în special persoanele cu vârste între 45 și 55 ani (55%), în timp ce 44% preferă să achite comanda cash la livrarea coletului. Plata ramburs este preferată într-o măsură semnificativ mai mare de către tinerii între 18-24 de ani (58%) și persoanele din mediul rural (53%).

10% dintre respondenți declară că preferă să plătească folosind cardul, însă la livrarea comenzii. 15% dintre persoanele peste 55 de ani preferă această metodă de plată.

50% dintre români declară că vor folosi din ce în ce mai puțini bani cash decât până acum, într-o măsură semnificativ mai mare persoanele între 45 și 55 de ani. 34% declară că vor folosi banii cash în aceeași proporție ca și până acum, iar 7% că vor utiliza mai mulți bani cash decât în prezent. Datele despre utilizarea banilor cash nu s-au modificat comparativ cu aprilie 2022.

În ceea ce privește relația de colaborare între români și bănci, jumătate dintre aceștia declară că utilizează serviciile unei singure bănci pentru toate operațiunile și serviciile de care au nevoie, într-o măsură semnificativ mai mare generația Z (63%), persoanele peste 55 de ani (56%) și cei din mediul rural (57%).

47% dintre respondenți declară că utilizează serviciile a 2-3 bănci, iar 3% colaborează cu mai mult de 3 bănci. Persoanele active pe piața muncii, în special cei între 35 și 55 de ani, colaborează cu mai multe bănci decât restul respondenților.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 15-17.02.2023 pe un eşantion considerat reprezentantiv național pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1008 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: