Finanțe Stiri Tech

Tarfin, lider regional în agri-fintech, intră pe piața din România

7 apr. 2022 2 min

Tarfin, lider regional în agri-fintech, intră pe piața din România

Reading Time: 2 minute

Tarfin, startup de origine turcă care activează în domeniul finanțărilor în agricultură (agri-fintech), anunță intrarea pe piața din România.

Compania vine în sprijinul fermierilor români și al distribuitorilor de inputuri agricole, combinând canalele de distribuție tradiționale cu tehnologia și resursele financiare. Compania își propune să reducă costurile producției agricole, oferind soluții de finanțare rapide, avantajoase și transparente, prin distribuitorii parteneri.

„Fermierii au un rol crucial pentru bunăstarea noastră. Din acest motiv, încă de la înființare, ne concentrăm eforturile pentru sprijinirea operațiunilor agricole și eficientizarea acestor procese. În momentul de față, suntem în proces de autorizare de către Banca Națională a României pentru a ne putea extinde serviciile atât spre finanțarea fermierilor, precum și a distribuitorilor de inputuri agricole.”

Adina China-Birta, Director General al Tarfin IFN România

Datele Institutului European de Statistică arată că România a fost în 2018 pe locul trei din Europa la producția de cereale, cu un total de 31,89 de milioane de tone. Conform Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), în prima parte a anului 2021, fermierii români au recoltat o cifră record de cereale păioase, de peste 15 milioane de tone. Cu toate acestea, criza energetică europeană a determinat o majorare a prețurilor la îngrășăminte, punând în pericol economia de producție a fermierilor și, implicit, aprovizionarea consumatorilor finali.

Misiunea Tarfin este de a susține producția agricolă cu ajutorul tehnologiei. Compania dezvoltă parteneriate cu distribuitorii regionali de inputuri agricole și utilizează metode avansate de management al riscului, astfel încât fermierii să poată achiziționa mult mai ușor și rapid inputurile necesare, cu termenele de plată de care au nevoie. Tarfin vizează acoperirea la nivel național și accelerarea digitalizării în sectorul agricol.

Mehmet Memecan Tarfin

„Credem în puterea tehnologiei și în valoarea adăugată pe care aceasta o poate aduce fermierilor și distribuitorilor deopotrivă. Am ales să ne extindem în România deoarece conștientizăm potențialul industriei locale și capacitatea acesteia de dezvoltare. Intenționăm să venim în ajutorul fermelor mici de familie, pentru a oferi un acces mai facil la finanțarea inputurilor.”

Mehmet Memecan, fondator și CEO Tarfin

Model de business bazat pe machine learning

Folosind modele proprii de evaluare a riscurilor agricole, bazate pe algoritmi de tip machine learning, Tarfin plănuiește să faciliteze accesul fermierilor români la toate inputurile agricole necesare, la prețuri competitive, precum și șansa de a plăti la recoltă.

Momentan, startup-ul oferă servicii către distribuitori și se concentrează pe încheierea de parteneriate locale pentru a facilita relația dintre distribuitori și fermieri. Astfel, distribuitorii își pot maximiza mai ușor veniturile, iar fermierii își pot achiziționa inputurile la timp, fără constrângeri financiare.

Compania Tarfin a fost fondată în 2017, în Turcia, cu scopul de a ajuta fermierii mici și mijlocii să achiziționeze într-un regim avantajos inputuri agricole precum îngrășăminte, semințe, furaje, produse pentru protecția plantelor, utilaje și echipamente agricole, materiale necesare pentru construcție de sere, solarii și irigații.

În prezent, Tarfin colaborează cu peste 1000 de distribuitori și a finanțat inputuri agricole în valoare de 110 milioane de dolari, către 40.000 de fermieri.

Startup-ul a atras capital de peste 14 milioane de dolari, atrăgând în acționariat jucători importanți din ecosistemul agricol și fintech, precum Syngenta Group Ventures, Yara Growth Ventures și Elevator Ventures – Raiffeisen Bank International.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: