Stiri Companii Tech

Telekom România: crește numărul de clienți pentru servicii convergente; venituri din telefonia mobilă în scădere

13 mai 2021 3 min

Telekom România: crește numărul de clienți pentru servicii convergente; venituri din telefonia mobilă în scădere

Reading Time: 3 minute

Veniturile Telekom România, din telefonia mobilă, au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19, se arată în raportul financiar al companiei. Baza totală de clienți mobili era de 3,55 milioane la sfârșitul primului trimestru al anului 2021. Un factor important care a determinat creșterea susținută a EBITDA și a fluxului de numerar al companiei este programul de transformare a costurilor, care a fost început în a doua jumătate a anului 2018 și care continuă să genereze îmbunătățiri în baza de costuri a Telekom Romania. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, compania și-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a îmbunătățirilor structurale din toate categoriile.

Numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creștere a numărului de abonați. În același timp, a continuat să crească și numărul abonaților în cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungând la 924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an. Realizările înregistrate în ceea ce privește abonamentele de telefonie mobilă fac din Telekom Romania furnizorul cu cea mai rapidă creștere a abonaților de pe piața din România, potrivit unui studiu de piață independent.

EBITDA în creștere

Compania a înregistrat o creștere a EBITDA cu 2%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5 milioane de euro în primul trimestru din 2021. Rezultatul arată o creștere continuă, în ciuda efectelor de lungă durată ale pandemiei COVID-19 asupra economiei românești. Fluxul de numerar liber ajustat a rămas pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al optulea trimestru consecutiv. Creșterea EBITDA are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, reflectând în mare măsură baza de comparație ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită etapizării proiectelor ICT și a efectelor negative generate de pandemie.

„Ca parte a transformării noastre strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o bază financiară solidă pentru compania noastră și pentru a fi mai rezistenți în fața presiunilor pieței externe. Rezultatele din primul trimestru arată că acest efort a reprezentat direcția strategică potrivită și dă roade, întrucât am reușit să creștem în continuare EBITDA de la an la an, în ciuda unui piețe dificile, după un an de pandemie și chiar compensând efectele unice sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas Mahler (foto), Director Executiv Financiar Telekom Romania.

Efectul Smart Tv Stick

Veniturile din activitatea tradițională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să încetinească tendințele de scădere. Veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile pre-pandemice, însă o creștere de 4% față de ultimul trimestru din 2020. Numărul de abonați TV a scăzut, de la an la an, la 1,1 milioane. Cu toate acestea, efectul asupra bazei de abonați a fost parțial atenuat de creșterea semnificativă continuă a clienților pentru noul produs Smart TV Stick, care a crescut cu 47% față de trimestrul IV din 2020. Produsul permite clienților să-și transforme, fără efort, televizorul obișnuit într-unul inteligent, fără a fi nevoie de intervenții tehnice.

”Un ingredient cheie pentru succesul nostru financiar constă în concentrarea riguroasă pe gestionarea fluxurilor de numerar și eforturile concertate de revizuire structurală a bazei de costuri. Prin programul Cash for Growth, am implementat aproape 200 de inițiative începând din 2018 și continuăm să ne optimizăm activitatea, pentru a supracompensa orice efect al pandemiei asupra rezultatelor noastre”, a mai spus oficialul companiei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: