Teodor Blidăruș, FintechOS: Transformarea globală a serviciilor financiare
Reading Time: 3 minutePeste 50 de clienți din întreaga lume folosesc soluțiile FintechOS pentru a aborda noi modele de afaceri, cum ar fi embedded finance, evitând și migrări riscante ale sistemelor de tip core business. Pentru a afla mai multe despre planurile de dezvoltare globală a companiei, după ce au finalizat o rundă de investiții de 60 de milioane de dolari, am stat de vorbă cu Teodor Blidăruș, cofondator și CEO al FintechOS și Alexandra Stoiean, Vice President of People.
Ce a însemnat investiția de 60 de milioane de dolari și care sunt pașii următori în dezvoltarea companiei?
T.B. Investiția de 60 de milioane de dolari pe care am obținut-o în acest an a fost esențială pentru a ne susține eforturile de extindere a business-ului în SUA, Marea Britanie și Europa Continentală, precum și pentru continua dezvoltarea de produse.
Susținerea unor investitori internaționali precum Molten Ventures, Cipio Partners și BlackRock ne-a oferit mai multă încredere și stabilitate. Iar pentru o companie care a depășit faza de start-up și care are ambiții globale, această investiție este considerată o realizare importantă de către toată echipa.
În perioada următoare, vom continua să investim strategic aceste fonduri în creștere internațională, în cercetare și în recrutarea de oameni foarte buni atât în dezvoltare de business, cât și în roluri tehnice.
Ce obiective aveți pentru 2025?
T.B. Printre principalele noastre obiective pentru 2024 se numără atingerea pragului de breakeven, cu scopul de a deveni profitabili în 2025.
În ceea ce privește următorii 3-4 ani, ne concentrăm în primul rând pe consolidarea prezenței noastre ca lider de piață în Marea Britanie și Europa, în timp ce ne extindem activitatea în SUA. În prezent, piața noastră principală este în Europa continentală și Marea Britanie, dar ne propunem o creștere rapidă pe piața americană, vizând ca în următorii ani să obținem o prezență echilibrată între SUA și Europa.
Dincolo de obiectivele financiare, ne propunem să construim o afacere solidă. Iar acest lucru vizează strategia noastră de produse, eficiența operațională și dezvoltarea unui ecosistem puternic de parteneri. În ultimele 18 luni am făcut pași importanți în acest sens, iar faptul că suntem pe cale de a deveni autonomi în următorul an subliniază soliditatea modelului nostru de business.
Ce/cât înseamnă România/Europa de Est pentru business-ul FintechOS?
T.B. România rămâne o piață fundamentală pentru noi, deoarece aici am început în urmă cu șapte ani și aici se află echipa noastră de dezvoltare de produs.
De asemenea, trebuie să menționez că nouă dintre cele mai mari zece bănci din România ne sunt clienți. Întreaga regiune a Europei de Sud-Est are un potențial extraordinar, instituțiile financiare din această zonă dorindu-și să își modernizeze sistemele bancare de bază, să dezvolte produse competitive, să își reducă costurile și să își îmbunătățească procesul de achiziție și fidelizare a clienților.
Astfel, am decis să sprijinim clienții din România și din regiune prin alocarea de fonduri în 2025 pentru a facilita migrarea acestora către cea mai recentă versiune a platformei noastre, FintechOS 24, care a fost recunoscută de principalii analiști din industrie, inclusiv Celent și Gartner.
Recrutați specialiști în vânzări pentru Europa de Vest. Ce diferențe sunt față de România și ce provocări întâmpinați?
A.S. Specialiștii din Europa de Vest se remarcă prin experiența avansată în piețe mature și competitive, cunoașterea aprofundată a produselor financiare complexe, înțelegere detaliată a reglementărilor locale și a culturii de business din regiune.
Spre deosebire de România, unde avem deja o prezență consolidată, aici trebuie să investim mai mult în construirea brandului și atragerea talentelor care să sprijine creșterea noastră într-un mediu matur și sofisticat.
În același timp, căutați experți în dezvoltare software în România. Ce specializări vizați și cum se prezintă în momentul de față acest domeniu, din perspectiva cerere-ofertă?
A.S. Ne dorim să ne creștem echipa globală cu între 10% și 15%, în special prin recrutarea de oameni în poziții strategice. Astfel, vrem să recrutăm talente cu experiență relevantă în dezvoltarea și implementarea produselor digitale în domeniul financiar, atât în zona bancară, cât și în cea a asigurărilor.
În ceea ce privește tendințele la nivel de piață, ultimii zece ani au însemnat o creștere foarte mare a industriei de IT din România, cererea depășind adesea oferta. Ultimii doi ani au înseamnat însă o încetinire a acestui domeniu la nivel global, iar acest lucru s-a vazut și în România. Astfel, dacă în urmă cu câțiva ani era destul de provocator să recrutăm oamenii potriviți la un preț corect, într-un interval de timp rezonabil, acum piața este mult mai așezată, cu un raport echilibrat între cerere și ofertă.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz